Ambasadorul SUA, în vizită la fabrica Ford de la Craiova: “O infrastructură mai bună ar determina Ford să investească mai mult în producţia din România"
Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, a dezvăluit că Ford ia în considerare o nouă investiţie majoră în fabrica pe care o deţine la Craiova, dacă autorităţile române vor construi o autostradă spre Piteşti.
Infrastructura precară continuă să rămână una dintre principalele piedici în calea unor investiţii majore din partea constructorilor auto pe piaţa din România.
După ce România a ratat în 2008 o investiţie majoră din partea Mercedes, iar Dacia a solicitat insistent realizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti, a venit rândul americanilor să impulsioneze autorităţile să lucreze la infrastructură.
În cadrul unei vizite efectuate la fabrica Ford de la Craiova, Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, a dezvăluit că producătorul american intenţionează să mărească semnificativ capacitatea de producţie a fabricii, însă acest lucru se va petrece doar prin intermediul unei infrastructuri corespunzătoare care să includă autostrada Craiova - Piteşti.
"O cerinţă foarte importantă este o infrastructură mai bună, practic şosele mai bune şi linii feroviare mai bune. Nu doar Ford are nevoie de aceste lucruri, ci şi celălalt mare constructor auto prezent aici, Dacia. Ford ia în considerare o nouă investiţie majoră în Craiova, investiţie care ar creşte producţia în mod semnificativ, mult peste volumele din prezent. Însă pentru a face asta, este nevoie de un sistem de autostrăzi de la Craiova către Piteşti, dar şi către Europa, un sistem mult superior celui actual", a explicat Klemm.
În prezent, priorităţile României pentru dezvoltarea infrastructurii până în 2020 sunt autostrada Sibiu - Piteşti, care va ajuta semnificativ Dacia, şi o autostradă care să lege Moldova de Transilvania. În schimb, o autostradă Craiova - Piteşti apare doar în documentul "Strategia de dezvoltare teritorială a României" pentru anul 2035, publicat de autorităţi la sfârşitul lunii noiembrie, chiar dacă în 2013 autorităţile au încercat să construiască această autostradă prin finanţare privată.
Investiţii pentru un nou model?
De la preluarea uzinei în 2008, Ford a investit la Craiova peste 1 miliard de euro, iar de ceva timp se speculează că în 2017 va începe producţia unui nou model, Ford Ecosport. De altfel, unitatea de la Craiova este singura uzină Ford care produce un singur model (Ford B-Max), iar în ultima perioadă indiciile care conduc la ipoteza unui nou model fabricat în Oltenia s-au intensificat.
Chiar dacă oficialii Ford nu oferă niciun fel de informaţii în această privinţă, un ultim indiciu a fost semnalat chiar la vizita ambasadorului Statelor Unite. În cadrul secţiei de Caroserie a apărut un spaţiu liber delimitat cu garduri în dreptul căruia a fost pus un afiş pe care scrie "Spaţiu rezervat pentru model viitor".
1 milion de motoare Ecoboost de 1 litru cu "fraţii" din Germania
Aproximativ 250 de milioane de euro din investiţia totală realizată de Ford la Craiova a fost direcţionată către producţia de motoare.
De altfel, tot cu ocazia vizitei ambasadorului american, Ford a dezvăluit că producţia totală de motoare Ecoboost cu capacitatea de 1 litru de la fabricile din Craiova şi Koln (Germania) a ajuns la 1 milion de unităţi, dintre care peste 300.000 au fost realizate în România.
Uzina de la Craiova are o capacitate de producţie de 700 de maşini pe zi, însă în prezent se realizează doar 270 de maşini pe zi cu un schimb complet şi un al doilea schimb cu program redus, ca urmare a cererii mai slabe pentru Ford B-Max.
Ford are în România circa 2.700 de angajaţi, dintre care 800 la uzina de motoare, iar fabrica este una puternic robotizată. Potrivit lui Dan Dirişan, şeful secţiei de Presaj şi Caroserie, la Caroserie există 330 de roboţi, iar alţi 40 sunt disponibili la Presaj. Cei 370 de roboţi sunt întreţinuţi de 50 de specialişti în robotică angajaţi de Ford. De la preluarea fabricii în 2008, producătorul american a introdus doar 4 roboţi noi al căror design a fost realizat chiar la Craiova.
...bate saua sa inteleaga iapa ...dar frumosilor, ati luat o caruta de bani pe autostrazile facute de Bechtel