Am stat de vorbă cu Luca de Meo, șeful Renault: „Avem dealeri care ne cer de 15 ani să relansăm Renault 5”

Publicat joi, 16.09.2021 13:27 de Bogdan Mirică

Am stat de vorbă cu Luca de Meo și am aflat că următorul model electric Renault va fi un SUV, dar și că există o presiune uriașă pentru relansarea lui Renault 5.

Salonul Auto de la Munchen ne-a adus din nou în hale pline de oameni și premiere mondiale. E drept, cu premiere mondiale mai puține, dar, chiar așa, a fost primul semn de normalitate după mai bine de 18 luni. Salonul Auto de la Munchen ne-a adus și ocazia de a sta din nou la aceeași masă cu oficialii marilor companii.

Și, în prima zi de presă, am luat parte la un interviu cu Luca de Meo, președintele Renault și inițiatorul planului de relansare al brandului francez (botezat Renaulution). Discuția a început în forță, cu o confirmare a faptului că următorul produs dezvoltat pe platforma 100% electrică a noului Renault Megane va fi un SUV. Deci, în perioada imediat următoare, francezii ne vor face cunoștință cu un SUV, cel mai probabil compact, înzestrat cu trăsăturile lui Megane electric.

Dacă vreți să aflați totul despre noul Renault Megane Electric, click aici.

Luca de Meo a recunoscut că a venit în companie într-un moment critic. „Eram cel mai slab producător din punct de vedere structural. Dar ne-am revenit fantastic. Am tăiat 20% din costuri în doar 6 luni și suntem pe o trasă optimistă privind profitul operațional”.

De ce s-au întâmplat toate acestea? Luca de Meo răspunde simplu: „Ne-am pierdut calea. Eram debusolați. Și am făcut ce trebuie să faci în astfel de situații. Trebuie să găsești un punct de restart. Și o poți face privind în trecutul tău. Pentru noi, Renault R5 este punctul de restart. Și dacă îți pui semne de întrebare privind decizia pe care am luat-o, o să-ți spun că am luat prima pagină a ziarelor din toată lumea. Deci a fost o decizie bună”.

AVEM DEALERI CARE de 15 ANI NE CER SĂ RELANSĂM RENAULT 5”

Luca de Meo a declarat că, de-a lungul timpului, Renault a construit modele ciudate, cum sunt Avantime sau Velsatis, însă acum nu-și mai permite o greșeală. „Dacă risc să lansez un produs care nu merge, în 5 ani compania este în faliment”.

Pentru francezi, Renault 5 este o mașină simbol. „Altfel n-ar fi rezistat pe piață vreme de 20 de ani, în condițiile în care ciclul de viață al unei mașini este de 6 ani. În plus, am dealeri care insistă de 15 ani ca mașina aceasta să fie renăscută. Și ne spun cu disperare: avem sute de clienți care și-ar dori încă o dată Renault 5”, povestește Luca de Meo.

DESIGNUL JAPONEZ ȘI MAȘINILE ELECTRICE

Prin urmare, așa cum se întâmplă cu majoritatea brandurilor auto, sufletul unei mărci este în istoria sa. „Renault 5 era acolo, pe un coridor al istoriei noastre. Nu a trebuit decât să privim puțin în urmă și să ne gândim cum să-l reinventăm. Și, având în vedere experiența noastră cu modele electrice, a fost evident ce aveam de făcut”.

Viitorul Renault 5 va fi complet electric. Și e normal ca el să ducă mai departe moștenirea, pentru că e nevoie de o rețetă cunoscută pentru a miza pe succes într-un segment complet nou. Cel puțin așa ne spune Luca de Meo, care nu înțelege de ce producătorii japonezi aleg un design ciudat pentru mașinile electrice și hibride pe care le lansează: Toyota Prius, Nissan Leaf.

„CE VIS VINDE RENAULT CLIENȚILOR SĂI?”

Inevitabil, am vorbit și despre schimbările climatice și despre modul în care ele afectează dezvoltarea gamei unui producător auto. Luca de Meo a fost iarăși cât se poate de clar și tranșant: „Este adevărat că normele de poluare ne vor modela gama. Însă, decizia UE de a fi un model pentru celelalte continente este bună și pentru noi. Ne provoacă să nu mai privim doar în alb și negru. Iar pe viitor trebuie să ne gândim simplu: Ce vis vinde Renault clienților săi? Acesta este motivul pentru care n-am fost de succes și am pierdut magia automobilului. Ne concentrăm doar pe sinergii între modele, din cauza costurilor, și, uneori, uităm să ne întrebăm ce își dorește clientul. Pe scurt, am pierdut capacitatea aceea de a surprinde oamenii”.

Luca de Meo se descrie ca fiind un tip căruia îi plac mașinile. Prin urmare, mărturisește că a căutat mereu să creeze produse emoționale. „Spre exemplu, când am fost la Seat, am încercat să mă reconectez cu Barcelona. Pentru că activăm într-o industrie în care este important de unde vii, unde te-ai născut”. Iar noul Renault Megane, primul produs al strategiei Renaulution, caută să reconecteze brandul cu valorile sale esențiale, oferind în același timp un nou început în mobilitate.

  • Edikkk, joi, 16.09.2021 14:40

    Tot în China, precum Dacia spring, o să fie?? Sau fiind Renault o fac în Franţa ? Până atunci, vorbe, vorbe...

  • Octavian, joi, 16.09.2021 16:49

    Edika, ți-ai făcut lecțiile; mâine ce ore ai? Vezi că săptămâna viitoare avem ședință cu părinții.

  • ^^^, vineri, 17.09.2021 07:49

    si-a facut pe dracu. Asta chiuleste la toate materiile.

  • xxx, vineri, 17.09.2021 08:55

    Alpine, R5, pe cand R8 Gordini?!

  • Kirotractor, vineri, 17.09.2021 09:41

    Cu Merkeloaia aș fi vrut să bârfească Bogdan una-alta, că Miau-Meo ăsta e doar palavragiu de marketing. Așa aflam poate de la premiata cu ordinul Kalergică câți africani+afgani mai sunt pe țeavă -- inclusiv d-ăia bine antrenați și cu cardurile mereu pline. :-P Ontopic, ”noul” R5 e reușit ca stil esențial-minimalist, dar, repet, n-are în clin sau mânecă cu vechiul. Ca design deloc neo-retro zic, că gabaritul și tehnologia-s la ani-lumină distanță.

  • Dănuț Alin Niță, vineri, 17.09.2021 16:23

    O să îl producă exclusiv în Franța !!! Va concura puternic cu Duster si Captur in Europa !!! :))))))