Alpina B3 Biturbo debutează la Geneva
Alpina a anunţat că va lansa la Geneva noul B3 Biturbo, bazat pe BMW Seria 3 F30. Acesta dezvoltă 410 CP, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde şi are un consum mediu de 7.9 litri la sută.
Alpina, compania care produce versiuni modificate ale modelelor BMW, a anunţat debutul lui B3 BiTurbo la Salonul Auto de la Geneva. Cea de-a treia generaţie a lui Alpina B3 este bazată pe noul BMW Seria 3 F30, care are puţin peste un an de la debutul pe piaţă. Specialiştii de la Alpina au reuşit să dezvolte 410 CP din motorul N55B30 de 3.0 litri. Modelul rezultat accelerează de la 0 la 100 km/h în doar patru secunde, are o transmisie automată cu opt trepte în standard şi se mândreşte cu un consum mediu de 7.9 litri la sută, cu 20% mai mic faţă de cel al generaţiei precedente.
Puterea maximă este livrată între 5.500 rpm şi 7.000 rpm. Alpina B3 dezvoltă şi un nivel superior al cuplului motor în raport cu predecesorul său. La momentul debutului şi până la apariţia noului M3, Alpina B3 BiTurbo va fi cea mai puternică versiune a lui BMW Seria 3 disponibilă pe piaţă. Cea mai puternică versiune standard a noului BMW Seria 3 F30 se numeşte 335i şi dezvoltă 306 CP. Aceasta oferă puterea maximă la 5.800 rpm şi dezvoltă 400 Nm la 1.200 rpm. Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 5.5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. În versiunea cu transmisie manuală şi şase trepte, modelul anunţă un consum mediu de 7.9 litri la sută.
Spre deosebire de ceilalţi tuneri, Alpina lucrează îndeaproape cu cei de la BMW, primind numeroase componente direct de la uzină, printre care şi caroseriile, pe care le echipează ulterior cu toate dotările aferente. Organismul german TUV recunoaşte Alpina drept producător de automobile încă din anii '70, spre deosebire de alţi tuneri, care sunt văzuţi drept furnizori de servicii aftermarket. Spre exemplu, modelul Alpina B7, bazat pe BMW Seria 7 F01/02, este construit pe linia de asamblare de la Dingolfing împreună cu versiunea standard a lui Seria 7, în timp ce motorul său V8 de 4.4 litri este asamblat separat în Buchloe, Germania, ca apoi să fie trimis la BMW în vederea asamblării. Apoi, caroseria este trimisă la Alpina pentru detaliile finale.
Via BMWBlog
E unul dintre putinii tuneri pe care îi respect. Alpina chiar face o treabă extraordinară, atât tehnic cât şi optic.