Alonso a câştigat Marele Premiu al Spaniei
Fernando Alonso a câştigat cursa de la Barcelona după un start excelent şi l-a învins pe un Kimi Raikkonen care a încercat o strategie alternativă. Felipe Massa a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Circuitul de la Barcelona a găzduit duminică unul dintre cele mai spectaculoase Mari Premii ale Spaniei din ultimii ani, tradiţionala procesiune fiind înlocuită cu depăşiri datorate sistemului DRS şi strategii alternative pentru piloţii de top, chiar dacă gestionarea pneurilor a fost încă o dată unul dintre punctele cheie.
În condiţiile în care piloţii Mercedes nu au putut profita de plasarea pe prima linie a grilei de start din cauza eternelor deficienţe cu cauciucurile Pirelli, lupta pentru victorie s-a dat între Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso.
Aflat în faţa propriilor suporteri, pilotul Scuderiei Ferrari a plecat doar de pe locul cinci, însă i-a depăşit spectaculos în primul viraj pe Raikkonen şi Lewis Hamilton, l-a devansat pe Vettel după prima serie de opriri la boxe şi a devenit lider în turul 13 după ce a trecut de Nico Rosberg.
DUEL LA DISTANŢA ÎNTRE ALONSO ŞI RAIKKONEN
La fel ca cei mai mulţi rivali ai săi, Alonso a mizat pe o strategie cu nu mai puţin de patru opriri la boxe, astfel că singura sa temere a fost că opţiunea lui Raikkonen pentru trei opriri cu un stint final pe cauciucuri hard i-ar putea pune în pericol victoria.
Spaniolul a păstrat însă un avans de aproximativ 10 secunde la finalul ultimei opriri şi a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine a doua victorie din acest sezon, în timp ce Kimi Raikkonen a terminat pe locul doi. Finlandezul a oferit în turul 33 unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei, el reuşind la momentul respectiv să-l depăşească pe Vettel pentru locul trei.
MASSA, PERFORMERUL ZILEI ÎN DETRIMENTUL RED BULL
Performanţa lui Alonso a fost completată de coechipierul său Felipe Massa, care deşi a plecat de pe nouă în urma penalizării pe grila a câştigat trei poziţii la start şi alte două după prima oprire la boxe. Ulterior, după a doua serie de intrări la boxe, brazilianul l-a depăşit şi pe Vettel şi şi-a adjudecat fără emoţii ultima poziţie a podiumului.
Astfel, campioana mondială Red Bull Racing a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile patru şi cinci, Mark Webber reuşind în cele din urmă să obţin un rezultat decent după ce a ratat din nou startul coborând la un moment dat până pe locul 11.
"BAHRAIN RELOADED" PENTRU MERCEDES
Mercedes a repetat practic scenariul de coşmar din Bahrain: plecat din pole position, Rosberg a reuşit să se menţină în frunte doar până la prima serie de opriri la boxe. Imediat ce a schimbat pneurile medium cu cele hard, germanul a pierdut patru poziţii în numai două tururi, iar în cele din urmă a ocupat doar locul şase, chiar dacă a optat pentru numai trei opriri la boxe.
Coechipierul său Lewis Hamilton a avut parte de o cursă şi mai slabă, întrucât a plecat de pe doi şi a fost depăşit la start de Vettel şi Alonso, iar ulterior de Raikkonen şi Massa, înainte de a coborî şi mai mult în pluton după prima oprire la boxe. În cele din urmă, britanicul a ocupat doar locul 12, în spatele lui Esteban Gutierrez.
Force India a obţinut un nou rezultat favorabil prin Paul di Resta, care a terminat pe locul şapte în faţa lui Jenson Button şi Sergio Perez de la McLaren. Echipa britanică se poate considera mulţumită cu dubla clasare pe podium după un nou weekend dificil, mai ales că Button a realizat o cursă impresionantă de recuperare după ce coborâse pe 17 la debut, în special datorită unei strategii cu trei opriri la boxe.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Daniel Ricciardo de la Toro Rosso.
ALTE EVENIMENTE NOTABILE
Nico Hulkenberg ar fi putut lupta pentru puncte, însă cursa sa a fost ruinată de un incident cu Jean-Eric Vergne la ieşirea de pe linia boxelor, francezul fiind nevoit ulterior să abandoneze. Pilotul echipei Sauber a fost nevoit să revină la boxe pentru schimbarea aripii faţă, iar ulterior a primit o penalizare de 10 secunde pe linia standurilor, terminând doar pe locul 15.
El s-a infiltrat astfel între cei doi piloţi ai echipei Williams, Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, echipa britanică continuând parcursul modest din acest debut de sezon.
Celălalt pilot care a abandonat a fost Romain Grosjean, care s-a retras prematur din cursă în turul 10 cu o defecţiune la suspensie după ce coborâse la start de pe şase pe nouă. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Gutierrez, pilotul echipei Sauber fiind cronometrat cu 1:26.217 în turul 56.
SPANIA - REZULTATE CURSA:
1. Alonso Ferrari 2. Raikkonen Lotus-Renault 3. Massa Ferrari 4. Vettel Red Bull-Renault 5. Webber Red Bull-Renault 6. Rosberg Mercedes 7. Di Resta Force India-Mercedes 8. Button McLaren-Mercedes 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 11. Gutierrez Sauber-Ferrari 12. Hamilton Mercedes 13. Sutil Force India-Mercedes 14. Maldonado Williams-Renault 15. Hulkenberg Sauber-Ferrari 16. Bottas Williams-Renault 17. Pic Caterham-Renault 18. Bianchi Marussia-Cosworth 19. Chilton Marussia-Cosworth DNF Vergne Toro Rosso-Ferrari DNF van der Garde Caterham-Renault DNF Grosjean Lotus-Renault World Championship standings, round 5: Drivers: Constructors: 1. Vettel 89 1. Red Bull-Renault 131 2. Raikkonen 85 2. Ferrari 117 3. Alonso 72 3. Lotus-Renault 111 4. Hamilton 50 4. Mercedes 72 5. Massa 45 5. Force India-Mercedes 32 6. Webber 42 6. McLaren-Mercedes 29 7. Di Resta 26 7. Toro Rosso-Ferrari 8 8. Grosjean 26 8. Sauber-Ferrari 5 9. Rosberg 22 10. Button 17 11. Perez 12 12. Ricciardo 7 13. Sutil 6 14. Hulkenberg 5 15. Vergne 1
Cei care aveau indoieli in privinta lui Alonso ar fi bine sa nu se mai uite la F1. De acum incolo o sa vedem cam des acest ROSU PE PODIUM.