Alfa Romeo va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate pentru următorul Dodge Charger

Publicat joi, 27.08.2015 16:45 de Sebastian Toma

Sergio Marchionne, șeful concernului Fiat Chrysler Automobiles, a anunțat că Alfa Romeo va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate pentru două modele Dodge: Charger și Barracuda.

Alfa Romeo Giulia, noul model al mărcii italiene, va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate și pentru anumite modele Dodge vândute peste Ocean. Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles, a anunțat în cadrul unei conferințe organizată pentru dealeri, că următoarea generație Dodge Charger și viitoarea decapotabilă Dodge Barracuda vor primi o platformă cu tracțiune spate de la Alfa Romeo. Potrivit sursei citate de Wall Street Journal, în cadrul prezentării dedicate dealerilor, derulată cu ușile închise la Las Vegas și departe de ochii presei, au fost expuse și imagini prelucrate digital ale viitoarelor modele pregătite de marca americană.

Dodge opreşte lista de comenzi a celor mai puternice musclecar-uri din lume. Motivul: prea multe cereri

Sinergiile de grup din Fiat Chrysler Automobiles nu se vor opri aici, Marchionne anunțând că viitorul SUV Alfa Romeo și modelele Maserati care îi vor prelua platforma nu vor fi singurele crossovere construite pe baza tehnică a lui Giulia, urmând să existe SUV-uri omoloage în oferta Jeep. Printre acestea se numără și modelul Jeep Grand Cherokee SRT Track Hawk, despre care se spune că va prelua motorul V8 de 6.2 litri și 717 CP al variantelor Hellcat de Dodge Charger și Challenger, cu ajutorul căruia va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.5 secunde.

Dodge Charger SRT Hellcat devine cea mai puternică berlină din lume: 717 CP şi 880 Nm

Sergio Marchionne le-a promis dealerilor săi din Statele Unite ale Americii că FCA va lansa 30 sau de produse noi sau împrospătate în următorii doi ani. Primele două din șirul de 30 sunt Alfa Romeo Giulia și varianta Fiat a noii generații Mazda MX-5. Sursele citate de Wall Street Journal anunță și o viitoare premieră în segmentul monovolumelor mari: introducerea unei variante plug-in hybrid a lui Chrysler Town&Country și prezentarea sa la un salon auto important ala anului viitor. Până atunci va debuta pe piață și primul monovolum hibrid plug-in din lume, BMW Seria 2 Active Tourer Plug-in Hybrid, programat pentru lansare în primăvara lui 2016.

Așa sună Alfa Romeo Giulia în varianta de performanță

Via Carscoops | Wall Street Journal

  • inexorabil, joi, 27.08.2015 21:11

    Mare păcat...mă doare inima. Ce sculă a fost Charger odată...Ultimul facelift i-a eliminat partea aceea frontală agresivă şi inconfundabilă, care constituia farmecul modelului, transformându-l într-un sedan "cuminte" din oceanul conformist...Faptul că SRT îşi pune amprenta asupra performanţelor sale nu mi se pare suficient şi nici liniştitor. Colac peste pupăză, a apărut această nefericită idee a unei rescrieri a ADN-ului de Alfa Romeo. Probabil că, treptat, vor dispărea şi emblematicele motoare V8 Hemi în favoarea celor turbo sau bi-turbo din banca de organe Fiat. Mi-aduc aminte de filmul Street Kings, în care Keanu Reeves conducea un fabulos Charger SRT-8 negru. Filmul a fost excepţional şi educativ, iar bijuteria lui Chrysler Group m-a făcut să-l consider ultima capodoperă cinematografică a omenirii (strict din punctul meu de vedere). Oricum, în deceniul trecut şi-a dat duhul ceva ce credeam că va dăinui veşnic: mândria americană...

  • Sam93, vineri, 28.08.2015 11:48

    Sincer, nu mi se pare neaparat un lucru rau. Inteleg chestia cu traditia si toate cele, dar pana la urma, atata timp cand ii o platforma de clasa mare cu puterea transmisa pe rotile spate, este tot in spiritul masinilor americane clasice. Ce ma ingrijoreaza mai mult sunt motorizarile. Sper sa nu renunte la V8-urile aspirate natural. Daca renunta la Hemi este cu adevarat o tragedie.

  • vianu, vineri, 28.08.2015 21:56

    tragedie pe dracu....noilor generatii li se flutura de Hemi, aspirate, etc. E un biznis unde trebuie sa te adaptezi....nu poti face cifra de afaceri bazandu-te pe o traditie care se reduce la cativa fani care viseaza umed uitandu-se in fiecare seara la pozele din PC. Atat timp cat piata auto numai naste emotii in masa larga a publicului (acesta fiind interesat de alte gadgeturi de moment) companiile trec peste istorie si incearca si altceva.

  • inexorabil, luni, 31.08.2015 15:57

    Viene, ce pragmatic eşti! Nu, nu se “umezeşte” niciun nostalgic, ci se întâmplă să asistăm uneori la parade cu capodopere clasice. Aveam altă impresie despre tine…Mda, te “pierzi” şi tu în “mulţimea” care asigură “traiul pe vătrai” al mahărilor din fruntea “biznisului” auto.

  • vianu, luni, 31.08.2015 21:51

    @inexorabil 1. sunt pragamtic si incerc sa imi explic si mai ales sa inteleg strategii 2. sunt nostalgic....am stat 15 minute in fata unei Miura neagra observata cu coada ochiului in Sinaia....m-am intors din drum, am pozat-o m-am invartit in jurul ei si am admirat-o...o adevarata capodopera de design. E o masina care, daca as avea banii mi-as cumpara-o sa merg cu ea zilnic....Asta acum 4 ani. Asta primavara am vazut intr-o parcare din fata teatrului national din Iasi un CV2, galben, de polonia....a fost ca o gura de aer proaspat. 3. sunt fan noii tehnologii, 3 cilindrii, turbo, electrice, hibride, etc...ce vrei tu...ma adaptez....imi place sa incerc noul. restu e istorie.... PS...imediat dupa 89 in cartier la mine hiberna un Datsun 200Z ...400dolari....de unde naiba banii astia? Si acum imi pare rau ca nu am incercat sa ma imprumut.... PS2...si exemplele pot continua....

  • inexorabil, marţi, 01.09.2015 11:14

    Nu te lăsa luat de val…Rămâi tu însuţi! Ar trebui să fie simplu, nu?