Alfa Romeo va deveni o marcă de sine stătătoare
Alfa Romeo se va detaşa de concernul Fiat, urmând să devină o marcă de sine stătătoare, spun surse apropiate de companie, citate de Automotive News. Sergio Marchionne, şeful Fiat Chrysler Automobiles, a refuzat să comenteze informaţia.
Alfa Romeo urmează să treacă printr-un nou proces de restructurare, urmând să iasă de sub aripa concernului Fiat Chrysler Automobiles şi să devină o marcă de sine stătătoare. Vestea vine de la cei de la Automotive News, care au discutat cu surse din cadrul concernului italo-american, cu toate că informaţia nu a fost confirmată şi nici infirmată de CEO-ul companiei, Sergio Marchionne. În baza noii strategii, Alfa Romeo va urma exemplul Ferrari şi Maserati, companii separate de concernul italian care deţine mărcile Fiat, Lancia, Fiat Professional şi Abarth. Graţie acestei separări de concernul "mamă", marca Alfa Romeo ar putea să fie urmărită mai eficient de strategii concernului, urmând ca Sergio Marchionne să poată aplica mai uşor planul său de restructurare.
Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler
Noua strategie a mărcii Alfa Romeo va fi dezvăluită în data de 6 mai, spun surse din cadrul companiei italiene. În baza noii strategii, marca Alfa Romeo va fi o entitate de sine stătătoare în cadrul concernului şi rezultatele sale financiare vor fi anunţate public, indiferent că vorbim despre profituri sau pierderi. Sursele din cadrul concernului italian au specificat faptul că aceste detalii sunt necesare pentru ca Sergio Marchionne să facă din relansarea mărcii Alfa Romeo o propunere de business credibilă.
Alfa Romeo 4C a obţinut un timp egal pe Nurburgring cu Audi R8
Planul de restructurare al mărcii Alfa Romeo este al patrulea prezentat în ultimii zece ani, de când este Marchionne la Grupul Fiat, şi are acelaşi scop ca şi prima strategie a italienilor: repoziţionarea mărcii pe piaţă în vederea competiţiei directe cu producătorii premium din Germania şi revenirea la profit. Marca Alfa Romeo a avut o scădere de 56% a livrărilor în 2013 comparat cu anul precedent, atingând un prag la fel de scăzut ca la finele anilor '60.
Vestea bună pentru Alfa Romeo este că Harald Wester, CEO-ul său, este şi Chief Technical Officer pentru Fiat-Chrysler Automobiles şi se află şi la conducerea mărcilor Abarth şi Maserati. Dintre acestea, Maserati a ajuns a doua cea mai profitabilă subsidiară a grupului italian după Ferrari, iar marca tridentului avea probleme financiare similare cu cele ale Alfa Romeo în urmă cu un deceniu. Pentru Maserati a fost aplicată o strategie similară la momentul respectiv, care a fost completată de o avalanşă de modele noi.
Presa germană: Alfa Romeo va lansa şapte modele noi până în 2018
Via AutomotiveNews (înreg.)
E 1 Mai in curand, nu 1 Aprilie nu? intreb pentru ca vestea asta e prea buna sa fie adevarata. Cand ma gandesc la Alfa Romeo si independenta ei cu viitoare modele cu tractiune spate se ridica paru pe mine. Sa fie, multa bafta le doresc, ar fi cazul ca cineva sa le comenteze cu tupeu celor de la BMW ;)