Alfa Romeo MiTo inaugureaza noile motoare diesel Multijet II

Publicat miercuri, 17.03.2010 19:12 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo MiTo debuteaza cu o noua motorizare diesel dezvoltata de Fiat Powertrain Tehnologies. Unitatea de 1.3 litri reprezinta primul membru al generatiei Multijet II si vine cu 95 de cai putere si 200 de Nm.

Fiat a anuntat lansarea unei noi generatii de motoare diesel, botezata cum altfel decat Multijet II. Noua tehnologie diesel, dezvoltata de Fiat Powertrain Technologies, presupune controlul cantitatii de carburant injectat in cilindru, ceea ce duce la obtinerea unui consum si a unor emisii foarte scazute.

Noul sistem debuteaza pe motorizarea de 1.3 litri JTDM-2, instalata pe Alfa Romeo MiTo. Propulsorul livreaza un total de 95 de cai putere la 4000 de rotatii si un cuplu motor de 200 de Nm incepand cu 1500 rpm. Resursele sunt suficiente pentru a propulsa hatchback-ul de la 0 la 100 de km/h in 11.6 secunde si pentru a-i permite sa atinga o viteza maxima de 180 de km/h.

Toate acestea cu un consum mediu de numai 4.3 litri/100 de kilometri si o valoare a emisiilor de CO2 de 112 g/km. Unitatea Euro 5 este ajutata in acest sens si de sistemul start-stop si de filtrul de particule.

Noul Alfa Romeo MiTo 1.3 Multijet II va fi disponibil cu trei niveluri de echipare, Turismo, Lusso si Veloce, si va fi regasit mai intai pe piata din Marea Britanie.

via | zercustoms

  • Castravetele, miercuri, 17.03.2010 21:58

    frumos. Si designul si motorul.

  • gtrazvan, joi, 18.03.2010 09:00
    Sa nu minta

    Sa nu minta la consum cum au mintit la multijet unde consumul era cu 50% mai mare decat cel anuntat.

  • schumi, joi, 18.03.2010 09:34
    @gtrazvan

    La consum mint toti. Asta pt ca nu poti evalua consumul real cu exactitate. Sunt prea multi factori care si ei sunt greu de evaluat.

  • ovi, joi, 18.03.2010 09:35
    asteptam mai mult

    ...astept motorul de 1.9 si eventual ceva in jur de 250 CP - sa rivalizeze cu 3.0 de la audi, Bmw si Mercedes... pentru ca asta ar insemna si aparitia unor masini pe segmentul E...

  • ironR, joi, 18.03.2010 09:47
    @ovi

    Exact! Asteptam mai mult! Mult mai mult! Pai ofera motor de 1.4 benzina la 170CP si dieselul asta doar 95??? Ce or sa zica baietii cand or sa-l vada? Ca e submotorizat cu siguranta, ca asta e noul trend, motor mic cai multi! Deci dragilor, pana nu scoati un motor gen 1.3 si 140CP puteti sa nici nu-l puneti p-asta, mai ales pt aia cu TSI in cap. Nu pot pune motor de 1.9 pe el ca va fi o harmalaie inauntru, dar parca 1.6 tot mergea si poate scoteau din ala 140-150 de cai.

  • schumi, joi, 18.03.2010 12:27
    Performante...

    Motorul diesel 1.3 MJet este cel mai performat din clasa sa si e orientat totusi spre economie. Pt cine doreste performante mari, cumpara 1.4 MAir si rezolva problema (platind un pret pe masura, bineinteles).

  • octavian, joi, 18.03.2010 17:02

    @gtrazvan Nu mi se pare deloc ca au minti prea mult la vechiul motor multijet. Am avut si panda si doblo 1.3 multijet. Cu un stil de condus normal in oras aveam un consum de 5.5L si afara daca eram sub 100 cu panda aveam sub 5 consumul. Doblo e alta mancare de peste datorita greutatii si aerodinamica unei parasute. Intr-adevar am scos si consum de 15l/100 pe bucuresti pitesti la 160 constant, viteza la care s60-ul de acuma cu motor de doua ori mai mare tot diesel consuma 6.5L.....dar acolo deja e diferenta de cuplu, raportul din cutie, etc

  • Andrei, marţi, 23.03.2010 16:59
    @ovi

    Pe fiat bravo exista deja o motorizare diesel 2.0 Multijet de 165 de cai putere cu performante mai bune decat VW Golf GTD(discutabil).Deci probabil acelasi motor cu tehnologia Multijet 2 va fi ceva mai puternic:)