Alfa Romeo lucrează la o nouă platformă, numită Giorgio
Alfa Romeo va reveni la platformele cu tracţiune spate, iar prima din această serie se numeşte Giorgio, titrează cei de la Automotive News.
Alfa Romeo pregăteşte o nouă gamă de modele, concentrată în jurul segmentului D. Acestea vor fi construite pe o platformă tehnică nouă, numită Giorgio, spun cei de la Automotive News. Noua platformă tehnică va fi folosită şi de mărcile concernului Chrysler, pentru a realiza economii de scară pentru marca italiană. Astfel, Giorgio va ajunge şi sub caroseriile Dodge şi Chrysler. Primele informaţii detaliate vor fi publicate abia în luna mai a anului curent, când Fiat-Chrysler vor prezenta rezultatele financiare ale anului care s-a încheiat în urmă cu aproape o lună.
Anul 2013 nu a fost unul de bun augur pentru marca italiană, Alfa Romeo înregistrând o scădere a vânzărilor de 28% faţă de 2012. Cu 64.415 unităţi vândute anul trecut, Alfa Romeo a atins cel mai slab nivel din 1964 până în prezent, alături de cea mai mare scădere din industria auto pe piaţa din Europa. Alături de rezultatele financiare ale Fiat-Chrysler în 2013, conducerea grupului va prezenta şi planul de renaştere al Alfa Romeo, care ar trebui să ajute semnificativ Grupul Fiat să se întoarcă la profit în Europa până la finele anului 2016.
Vorbim despre al patrulea plan de renaştere al Alfa Romeo din ultimii 10 ani, orchestrat de Sergio Marchionne, liderul concernului italian. Noua platformă, spun cei de la Automotive News, va fi capabilă să echipeze atât modele cu tracţiune spate, cât şi modele cu tracţiune integrală şi este pretabilă şi pentru crossovere. Ne putem aştepta la mai multe coupe-uri şi berline de segment D şi segment E din partea Alfa Romeo, toate construite pe această platformă, alături de trei crossovere, pe lângă viitorul 4C Spider, realizat împreună cu japonezii de la Mazda.
Platforma tehnică Giorgio este dezvoltată în Italia de o echipă condusă de Philippe Krief, un specialist de la Maserati, care răspunde, la rândul său, în faţa lui Harald Wester, chief technical officer Fiat-Chrysler şi CEO Alfa Romeo şi Maserati. Noua arhitectură va fi esenţială pentru viitorul Alfa Romeo şi va fi responsabilă de modele care vor lupta în segmentele unde Mercedes-Benz şi BMW fac legea.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Astept cu nerabdare un urmas al modelului 159. Nu ma luati pe mine cu ciudatenii gen MiTo ToMe... ori giulietta. 159, Brera sunt Alfe adevarate din lumea ,,moderna" si ultimul model coupe care l-au scos acuma ce are niste performante incredibile.