Alfa Romeo confirmă reuşita lui 4C de la Nurburgring

Publicat vineri, 18.10.2013 14:59 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Alfa Romeo au publicat toate detaliile oficiale referitoare la reuşita lui 4C de la Nurburgring. Modelul italian a parcurs Nordschleife în 8:04, la fel de rapid ca un Audi R8 V8.

Alfa Romeo a publicat toate detaliile referitoare la reuşita lui 4C de la Nurburgring. În luna septembrie, un Alfa Romeo 4C a reuşit să parcurgă celebrul Nordschleife în 8:04, devenind cea mai rapidă maşină cu mai puţin de 250 CP de pe acest circuit. Performanţele modelului au fost realizate prin masa sa redusă, care îi conferă un raport putere/greutate de peste 250 CP pe tonă şi datorită puterii litrice de 137 CP pe litru. Pentru performanţe maxime, italienii au echipat modelul cu pneurile Pirelli Zero Trofeo, cele mai sportive anvelope din gama Pirelli P Zero. 

Pilotul Horst von Saurma a fost la volanul lui Alfa Romeo 4C în momentul doborârii recordului de Nordschleife la bordul modelului italian. Respectivul este expert în ceea ce priveşte "Iadul Verde" şi este şi jurnalist. Expertiza sa are şi ea un rol în acest peisaj, Nurburgring-ul având suficient de multe viraje încât să-i pună probleme şi unui pilot experimentat.

Experienţa la bordul modelului 4C pe Nurburgring a implicat acceleraţii laterale de peste 1.1g, decelerări de 1.2g şi o viteză maximă atinsă de 257 km/h. Spre deosebire de celelalte modele Alfa Romeo cu selector DNA, 4C are şi un mod "Race". Acesta profită la maximum de performanţele motorului turbo 1750 cu patru cilindri în linie, care livrează 240 CP la 6.000 rpm şi 350 Nm între 2.100 şi 4.000 rpm.

Via Alfa Romeo

  • logica e nula, vineri, 18.10.2013 16:44

    Daca tot nu ati trecut cati cp are R8-ul V8 eu zic ca singurul care ne poate lamuri este Stele

  • mihnea, vineri, 18.10.2013 17:35

    Da R8 e mult mai luxoasa, nu se compara cu 4C..are piele pe bord, maciulie a schimbatorului lucioasa! Nu suporta comparatie.

  • logica este nula@mihnea, vineri, 18.10.2013 17:40

    te rog sa revezi ultimul raspuns pe care l-ai primit la articolul anterior, comentariul de mai sus nu este pt tine!

  • dan, vineri, 18.10.2013 19:11

    da da! r8 are kele pe bord si o maciuca faina rau! astialalti is asa de inapoiati incat nici de servo nu au auzit! ce mai conteaza ca e "cea mai rapidă maşină cu mai puţin de 250 CP de pe acest circuit" haudi iz za best!!! chiar daca ii culegi injectoarele prin parcare!

  • ztele, vineri, 18.10.2013 20:14

    Are timp mai bun decat Lotus Exige S, Audi TTS, Viper GTS, Boxster S, M3 E92... nu-i rau deloc.

  • @ztele, vineri, 18.10.2013 20:48

    boxster s modelul din 2012 (nu cel din 2005) a facut nordschleife-ul in 7:58.00 in rest esti demn de mila cu toate comparatiile pe care le faci ...hai mai putin cu lotusul!

  • yoyo, sâmbătă, 19.10.2013 14:20

    Ia vezi Ztele aici de ce e acest sesto elemento cu mult mai brutal/mai rapid decat un gallardo obisnuit http://www.bbc.co.uk/programmes/p01dv0r3

  • iceman, sâmbătă, 19.10.2013 17:38

    garda la sol pare mai mica...

  • @logica, sâmbătă, 19.10.2013 22:01

    asta nu ai inteles, inteligentule, "cea mai rapidă maşină cu mai puţin de 250 CP de pe acest circuit"

  • ztele, duminică, 20.10.2013 08:15

    @yoyo: frumoasa dihania! Dar, n-are piele pe bord. :))

  • yoyo, duminică, 20.10.2013 11:51

    Ce chestie! Conexiunile le faci tu si ceilalti mai tarziu ...pt ca in mintea voastra va imaginati probabil ca M3-ul e mai slab sau ca BMW-ul nu e in stare sa produca o astfel de masina sau ca BMW-ul nu poate sa produca un astfel de motor ... doar voi puteti sta in calea propriei imaginatii

  • ztele, duminică, 20.10.2013 12:05

    Asta pentru ca 4C e la fel de rapid ca o masina mult mai scumpa si cu mult mai multi cp, sau...? Mi-am imaginat doar ca modelul asta de la Alfa e foarte performant, cam atat.

  • yoyo, duminică, 20.10.2013 12:12

    p.s sau ca BMW-ul sau orice alta marca nu poate aplica aceeasi reteta de reducere a masei, e ceva de neimaginat ce au facut, au depasit limitele tehnologiei! Sau poate ca nimeni nu a mers atat de extrem cu o masina in clasa asta, hmm?

  • yoyo@mafia, duminică, 20.10.2013 12:16

    "Amice" tu ai priceput inca ca sunt masini din alte clase, cu alt target si alt concept? Pana una alta de ce nu compari 4c-ul cu defuncta 159 ca e fix acelasi lucru! Ti-ai imaginat ca e performant? Eu zic ca este insa nu il pun in aceeasi liga cu M3-ul, cu R8-ul samd ...

  • yoyo@mafia, duminică, 20.10.2013 12:21

    P.s Abea astept sa vad cat scoate maserati ghibli pe circuitul asta sa le radem in fata ca 4C-ul e mai bun ca prea s-au gandit ei sa ii puna 4 usi, baritamai fotoliile, piele pe bord, servo samd

  • ztele, duminică, 20.10.2013 13:44

    Deci reducerea masei, folosirea materialelor ultra usoare, optimizarea distrubuirii masei pentru a obtine o masina sportiva si placuta la condus, la un pret decent e un lucru magnific doar cand e vorba de bmw sau audi, altfel e rau?

  • @ztele, duminică, 20.10.2013 15:35

    Lasa-i, ca sunt indoctrinati. Daca nu ai o masina cu 4 cercuri sau cu steagul bavariei sau cu niste v uri frumoase pe volan sau nu mananci seminte esti ultimul fraier!

  • yoyo@ztele, duminică, 20.10.2013 16:35

    Atat/asta ai inteles ... sa reformulez pt ultima data cu un exemplu italian incat sa nu mai apara indivizi precum cel de mai sus (asemeni tie se pare) sa imi spuna de indoctrinare&shit: explica-mi de ce Maserati Granturismo MC Stradale 444HP scoate 8:13.60 pe acelasi circuit?Nu au putut sa faca acelasi lucru magnific precum Alfa cu 4c-ul banuiesc, e de rau? Fortat putin pot sa il bag in aceeasi clasa cu R8-ul si sa spun ca e o maisna de rahat ...dar nu o fac!

  • ztele, duminică, 20.10.2013 17:10

    Yoyo sa reformulez si eu: faptul ca 4C a scos un timp roughly echivalent cu cel scos de r8, asta nu face r8 o masina slaba, ci face 4C o masina buna. Buna pentru ca la 235 bhp se poate lua la tranta cu big boys. Sunt convins ca daca timpul scos era echivalent cu cel scos de alt model, atunci se facea comparatie cu acel model. Prea va aprindeti totusi :)

  • schumi, duminică, 20.10.2013 23:49

    Ce bine era, totusi, daca vestitul de acum motor TBI ar fi fost de 2l si nu 1.75. Asta ar fi insemnat ca 59-le meu TBI ar fi avut 220CP in loc de 200, iar pe 4C s-ar fi dus undeva la 260CP. Interesant e ca 4C are un mod sport care stoarce tot din motor. Asta te scuteste de o eventuala resoftare a motorului. Si Giulietta QV ar tb sa beneficieze de asa ceva.

  • logica este nula, luni, 21.10.2013 00:04

    yoyo asteapta replica lui Dan ca are el o parere si pt ultimul comentariu :))

  • alt dan, luni, 21.10.2013 15:51

    @dan Poti spune orice despre Alfa, dar sa nu cumva sa ridici problema fiabilitatii vis-à-vis de orice alta marca, altfel vin statisticile din service si-ti dau cu cifrele-n cap. ;) Alfa e orice, numai fiabila nu. Crede-ma, am avut una 5 ani. Incredibila masina, atat timp cat nu era in service (si era cam des, si mi-a mancat banii cum mananca iepurele morcovi desi am luat-o de noua). In rest, intre un R8 si 4C, si eu prefer 4C. Reprezinta, pt mine, cumulul tuturor calitatilor pe care tb sa le aiba o masina cu adevarat sport, fara sa fiu nevoit sa-mi vand jumatate din organe ca s-o cumpar. Pacat insa, ca la cate bucati se vor face, nici nu cred ca apuc sa testez una.