Alfa Romeo aduce trei potentiali inlocuitori ai lui 159 la Geneva

Publicat joi, 14.01.2010 12:03 de Sebastian Toma

Alfa Romeo va prezenta trei propuneri de design pentru inlocuitorul lui 159 la Salonul Auto de la Geneva din luna martie. Acestea sunt realizate de Bertone, Giugiaro si Pininfarina.

Italienii de la Alfa Romeo vor urma o strategie similara cu americanii de la Chevrolet in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Acestia vor prezenta trei concepte care ar putea sa il inlocuiasca pe actualul 159, iar castigatorul va fi ales in functie de preferintele publicului. Chevrolet a aplicat o strategie similara in urma cu trei ani, cand a prezentat trei concepte care prefigurau urmasul lui Spark, Beat, Trax si Groove, Beat fiind ales drept castigator si introdus ulterior in productie. Spre deosebire de Chevrolet, cei de la Alfa Romeo vor utiliza proiecte desenate de Stile Bertone, Pininfarina si Italdesign Giugiaro, cele trei mari case de design italiene pentru a crea inlocuitorul lui 159.

Actualul Alfa Romeo 159 este opera celor de la Giugiaro si a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva in urma cu cinci ani. Inlocuitorul celebrului 159 va fi un model de volum, care ar trebui sa fi adus si pe pietele din Statele Unite ale Americii si Canada in incercarea de a comercializa cat mai multe unitati pentru revenirea financiara a marcii din Milano. Pentru moment, cei de la Alfa Romeo nu au anuntat daca numele viitorului 159 va fi desemnat in amintirea unui model istoric sau va fi format tot din cifre.

Dupa cum stiti, modelele Brera si Spider au fost create ca o completare la gama 159 tot de cei de la Giugiaro. Italienii de la Pininfarina au fost responsabili de asamblarea lui Brera, asa ca lupta pentru succesorul acestui model si coupe-ul si roadster-ul aferent va fi cel putin interesanta, mai ales daca luam in vedere faptul ca Bertone va aduce propriul sau concept in aceasta lupta.

Via | Leftlane

  • alfet, joi, 14.01.2010 12:19

    daca nu fac la fel si pt motoare degeaba! sa puna in fata publicului : un motor de bmw, unul de mercedes si unul de audi!

  • andrei, joi, 14.01.2010 12:22
    Alfa

    indiferent care casa de design va iesi in fruntem ,sper viitorul model sa fie cel putin la fel de elegant ca si actualul

  • Andrei,P, joi, 14.01.2010 12:58

    Da adevarul e ca Alfa nu a fost niciodata recunoscuta pentru motoare.. ca scoate din 2,0 normal aspirat 155 cai de prin 80, acum scoate 166 pe jts(care deja nu se mai produce) 2.2 185 cai din normal aspirat.. 2.4 diesel 200 cai si o gramada de alte exemple..

  • remus, joi, 14.01.2010 13:28
    pt andrei

    Pt Andrei. In teorie suna frumos datele motoarele alfa.. dar practica ne omaoara.. Bmw seria 3 de 2.0 diesel de 177 de cai fuge mai rpd 0-100 decat 2.4 210 cai de la afla :)))) 2.0 aspirat de la bmw 150 de cai fuge mai rpd decat 2.0 166 cai de la alfa.... Motoarele ca motoarele, dar c m-a facut sa iau bmw si nu alfa... calitatea materialelor si finisajele.. la 159 am vazut cum s-a desprins clantza :))

  • balanel, joi, 14.01.2010 13:38
    alfa si epigonii

    Mai au mult nemtii pana sa faca masini ca italienii .... :) . Mult de tot. Ei nu reisesc sa se apropie nici macar de japonezi, asa ca mai au ani-lumina. Iar motoarele Alfa, Maserati, Ferrari, nu cred ca au rival.

  • b32, joi, 14.01.2010 13:39
    ...

    Cifrele pe care le vezi in datele tehnice de pe site-ul Bmw Romania sunt putin cam aberante si neconforme cu realitatea ; ia de exemplu seria 3 si ai sa vezi diferente de doar 0.1 sec intre motoarele lor la plusuri de peste 50 cp , etc

  • George, joi, 14.01.2010 13:54
    Alfa vs nemtii si japonezii

    N-or face cei de la Alfa cele mai fiabile masini din lume, dar la design tre' sa fim seriosi si sa le acordam toata stima si increderea noastra! Pe de alta parte mai "balanel" tu te auzi ce spui cand zici ca "Mai au mult nemtii pana sa faca masini ca italienii" si "Ei nu reisesc sa se apropie nici macar de japonezi"? E un lucru recunoscut peste tot in lume ca fiabilitatea este caracteristica de baza a masinilor nemtesti, dar si japoneze. Tu te trezesti sa fi contra curentului, insa n-ar placea sa ne aduci si ceva argumente in sprijinul acestei afirmatii!!!!!!!!!

  • pt remus, joi, 14.01.2010 13:58
    expertule

    Remus, de unde scoti faptul comparatiile alea? "Fuge mai repede decat...bla bla bla". Ai facut tu pe soferul si ai iesit in avantaj cu bmw-ul? :)) Iar finisajele la treiar in interior parca-s plastic de oua kinder. Oribile...tocmai de aia mi-am luat alfa si nu bmw ;))...nu suport oul kinder.

  • Andrei,P, joi, 14.01.2010 14:02

    Eu vorbeam de MOTOARE nu de masina in sine ca 159 are MULT mai multe KG decat un E90. Vad ce fuge ala de 150 cai de pe e90 fata de JTS http://www.zeperfs.com/duel423-3001.htm . Am un prieten cu un 156 JTS care alerga si E46 320CI alea cu 2.2 si 170 cai si 2 cilindrii in plus.

  • Criss, joi, 14.01.2010 14:30
    159 vs bmw seria 3

    Observ ca se face tot mai des o confuzie,si anume seria 3 vs 159 ,care este mai rapid etc.Pai in primul rand 159 este mult mai greu si din testele de stabilitate realizate prin Germania si ceva mai stabil.Nu are tractiune spate si suspensia este orientata spre confort.Eu zic ca nici nu a fost gandit sa concureze cu seria 3.Este o masina pentru drumuri lungi si pentru cei car vor sa fie diferiti,pt cei cu suflet latin.

  • remus, joi, 14.01.2010 15:12
    alfa vs restul

    Pt experti... da am condus si diesel 2.4 159, si benzina 2.0 jts alfa GT si modele de Lancia.. si am fost posesor de masini japoneze si germane. Cum sa compari 156-le cu E90 ..pai sunt de generatii diferite..in timp toate masinile au capatat greutate datorita dotariilor si masurilor in plus de siguranta. Compara cu un model din acelasi an. 159 e mai lent ca un E90. Singurul avantaj al alfei, este designul , specialitatea casei la italieni... 159 este superba..de asta am si vrut sa cumpar versiunea TI, de fapt e singurul alfa care merita banii , parerea mea. Tipul cu ou kinder, sa vii sa iti arat pe masina mea E60 seria 5 bmw materiale cum nu a vazut ALFA vreodata :P, si sa nu zic de modul cum sunt imbinate piesele, si ergonomia.. e altceva la nemti. Criss.. sunt perfect de acord cu tn;)

  • wow, joi, 14.01.2010 15:19

    masina de drum lung si suflet latin :Dceva nu se pupa nu crezi? lasa ca ne zice andrei de ce in anul aniversar alfa scoate pe piata doar o echipare denumita "centenario" ( un nivel de echipare "special", editie limitata pentru GT si 147).Ce contine aceasta echipare: jante de 17 si sistemul blue& me ! :)) treaba buna :)) a..si am uitat de motorizari : 1.9 jtp pt gt+ 1.6 pt 147 RUSINE! jetedeuri pe modele aniversare ce au peste 9 ani vechime

  • asmaticu, joi, 14.01.2010 15:26
    esenta

    In articol se spune clar ca designul va fi ales de la cei 3 mostrii sacri ai genului. Orice ar iesi, tot bine o sa fie. Iar de comparatii si prostie... am cam inceput sa ma satur! Offtopic: treaba cu motorul de... si de... si de... o fac SSAngYong si alte firme de renume, care asambleaza (!).

  • Andrei.P, joi, 14.01.2010 16:08

    159 are un setup sport la suspensie , nicidecum confort. Compara interiorul de la E39 cu cel de la 166 sau interiorul de 159 cu cel de E90 si o sa iti dai seama ca in ambele cazuri BMW pierde.

  • @andrei ...p, joi, 14.01.2010 18:03

    tu cand vorbesti esti constient??? pierde interiorul e90-ului in fata celui de la 159??? la ce ??? ca nici la design nu e placut interiorul italienilor ???sa nu vorbim de faptul ca majoritatea prosesorilor de 159 sunt disperati de zgomote in zona parbrizului (problema pe care nici dealerii nu o pot rezolva) sau ca usile scartie...dar dc esti posesor de alfa probabil sti deja de acest lucru

  • IceCub, joi, 14.01.2010 18:35
    [email protected]

    In concluzie, o masina ideala ar trebui desenata de Italieni si construita de nemti.

  • >>lau, joi, 14.01.2010 18:52

    baieti buni vorbind de motoare cine e primul in introducir motoare noi de ultima generatie in benzina si diesel ? stiti cine e ? Pues va zic eu grupul fiat dupa care toate marcile copiaza sau cer patentele ca sa desarolleze cea ce grupul fiat introduce . oNOUA CONCEPTIE DE MOTOARE vor iesi cu modelele noi de alfa pues en diesel los multiair (mas o menos common rail3) si in benzina los nuevos tbi i si no creeis buscar en el santo GOOGLE ca pentru asta e. Asa ca nu mai vorbiti de nemti si japonezi ei ce fac desarollaza cea ce Fiat lanseaza.nu stiu cine are mai mare merit?????

  • brera, joi, 14.01.2010 23:06
    super

    CHIAR DACA ALFA NU EXCELEAZA LA CAPITOLUL MOTOARE, EU AM TOT RESPECTUL PENTRU EI, FAC O TREABA EXCELENTA IN MATERIE DE DESIGN, 159,BRERA, SPIDER SUNT NISTE MASINI SUPERBE ..... CUM ESTE VORBA ACEEA: BMW-UL E FACUT SA-L CONDUCI, MERCEDESUL II FACUT SA FII CONDUS, IAR ALFA II FACUTA SA FIE ADMIRATA CE POATE FII MAI FRUMOS SA VEZI O ALFA 159, BRERA SAU SPIDER ROSIE CAND TRECE PE LANGA TINE TOT RESPECTUL PENTRU EI.

  • LeX, vineri, 15.01.2010 07:21
    Motor Alfa

    Pentru cei care nu stiu inca, Alfa 159 mai are un "motoras" pe benzina care se misca f bine pe sosea. E vorba de 1.8 TBI, cu 200 de cai: un benzinar turbo de 1.8 al carui cuplu de 320 Nm se gaseste pe undeva pe la 1800 de turatii se mentine pana la 5000rpm. Si masina aia chiar fuge! Mai studiati putin!

  • LeX, vineri, 15.01.2010 07:22
    Motor Alfa

    Pentru cei care nu stiu inca, Alfa 159 mai are un "motoras" pe benzina care se misca f bine pe sosea. E vorba de 1.8 TBI, cu 200 de cai: un benzinar turbo de 1.8 al carui cuplu de 320 Nm se gaseste pe undeva pe la 1800 de turatii se mentine pana la 5000rpm. Si masina aia chiar fuge! Mai studiati putin!

  • ovi, vineri, 15.01.2010 12:53
    alfa si inovatia

    Grupul FIAT a dominat segmentul DIESEL ani la rand cu tehnologia MULTIJET - de abia in 2009 a inceput BMW sa produca motoare mai bune. In schimb, Fiat s-a concentrat pe MULTIAIR - ei aveau motoare pe benzina proaste (vezi 1.9 de 166 cp) de la Chrysler. Acum produc 200 cp din 1.8 (Tbi). Este de asteptat sa inbunatateasca si gama Multijet, asa ca nu mai are rost sa compari tehnologia BMW de astazi - 2010 cu Multijet de 5-6 ani vechime. Sa asteptam noua generatie a motoarelor Fiat, dupa care stam de vorba.... Cat despre design, Alfa a castigat premii. BMW NU. La interior stie toata lumea ca italienii stau mai prost la calitatea executiilor. Dar din cate stiu directorul de calitate de la Bmw lucreaza acum pt Alfa, asa ca... sigur va fi mai bine.

  • gnc, vineri, 15.01.2010 13:16
    design si fiabilitate

    Hai sa zicem ca e proasta masina..dar argumente aveti..?Date tehnice avem toti..dar informatii despre service? Aveti? De cate ori a venit modelul 159si de cate ori BMW 3? in 2 ani sa zicem...Eu am. Daca masinile sunt proprietate personala si nu de firma sau ale prietenilor...BMW a venit mai des fratilor..motor fisurat si treburi nasoale nu scartait de nu stiu ce geam..Ati mers cu ea? 2.4 Mjet 210 Cp ..foarte tare...o senzatie..un bord de ramai masca..nu cred ca BMW 3 e mai tare...nu are nimic spectaculos si chiar este un "ceva "tare tehnologic...dar o Alfa :-)...e o Alfa.SI stiu oameni care au renuntat la BMW .

  • ss, vineri, 15.01.2010 20:24
    Alfa......

    Cum apare o stire de despre alfa cum isi dau toti cu parerea......mai ales cei cu nemtesti......probabil din frustare.....si par a avea si pareri competente....proaste materialele, motoare nasoale, etc....dar nu se uita ce coada este la service la porsche si bavaria......si cati sunt nemultumiti de masini , nu mai zic de service, ca e subiectiv.....dar ei stiu de alfa...ca e proasta, ca ...etc. e si o vorba ..sa ai alfa e ca si cum ai avea o prietena stripteuza....toti de barfesc dar toti te invidiaza.......... Alfa e alfa si atat ....cine vrea isi ia, cine nu, inapoi in turma....vw, bmw, opel....sunt mai bune, mai fiabile, mai frumoase......sa vorbesti ca sa te afli in treaba e usor....se pare ca e cea mai buna insusire a multora dintre noi....apropos...multi le-au condus doar pe internet......ha..ha

  • Maka, sâmbătă, 16.01.2010 01:13
    Ehe...

    Ca de obicei, foarte fidelii si inflacaratii fani Alfa isi revarsa frustrarea de a se fi indragostit de o masina frumoasa si care de vreo 20 de ani (chiar mai mult) e o vesnica speranta. Inca mai visez la o Alfa pe care am condus-o si tipa ca o isterica de parca fiecare evacuare dupa arderea benzinei lansa cate o rafala de uzi dar de fiecare data ma trezesc din vis si imi aduc aminte cat de tare mi-a batut inima de bucurie cand am condus mai tare un BMW. Alfa, te rugam sa redevii o masina buna ca sa avem odata o ceva si bun si frumos.

  • neimportant, duminică, 31.01.2010 15:09
    mda...

    Auzisem pe cineva spunand ca nemtestile sunt nevestele, spala, calca, nu te lasa la greu. Dar italiencele sunt ca amantele. Lasi nevasta pentru ea ca numai acolo iti sta gandul

  • ALFA AMORE, vineri, 28.05.2010 20:25
    motoare...

    daca italienii nu fac motoare cum de sunt fanii lor atat de "inflacarati" si foarte fideli?!?:))) de unde vin toate astea? doar din design?sa nu-mi raspunda cocalarii de fapt e inutil un raspuns..doar ganditi-va... italiencele sunt ca amantele...si nu toti isi permit una...:)cam asta e diferenta fata de gandirea de turma si mentalitatea retrograda, din pacate apartinand pustilor care se uda auzind 3 litere sau vazand 4 cerculete...VW e bun frate si bemveu' rupe tot...da haudi e haudi... din respect pt istoria Alfa, ramaneti la ce aveti sau visati acum...e mai sanatos asa...:)