Alfa Junior va avea suspensii electronice
Suspensiile gestionate electronic faceau parte pana acum din dotarea modelelor de clasa, ca Ferrari sau Corvette.
Alfa Romeo a anuntat ca viitorul Junior, care va fi lansat la Geneva, va dispune de un sistem de suspensii regasit in mod normal pe modelele de gama inalta, cum sunt Ferrari 599 GTB sau Corvette Z06. Este vorba de pachetul Magnetic Ride (in cadrul grupului Fiat acesta se va numi SDC - Synaptic Damping Control), care iese in fata prin capacitatea de gestiune electronica a suspensiilor, determinand o mai buna tinuta de drum si o adaptabilitate mai inalta la conditiile de rulare.
Filosofia pe care se bazeaza Magnetic Ride/SDC este legata de fizica fluidelor. Astfel, in amortizoare este prezent un fluid care isi schimba vascozitatea prin aplicarea unui camp magnetic asupra sa, suspensiile devenind astfel mai tari sau mai moi, in functie de conditiile de rulare.
Pachetul in sine este construit din patru amortizoare controlate electronic, din cinci accelerometre si un centru de control care contine algoritmii reconstructiei dinamicii si controlului masinii. Coordonarea dintre diferitele elemente ale sistemului face ca aderenta si stabilitatea sa fie evident imbunatatite in paralel cu imbunatatirea timpilor de franare si a repartitiei dinamice a incarcaturii pe roti.
Parca sistemul respectiv a parasit de ceva timp lumea exclusivista a supercar-urilor. Din cate stiu, noul Audi TT si noua clasa C au un sistem de "self-adjusting electronic dampers". Daca imi aduc si mai bine aminte, acum cativa ani colegul de la Roata de rezerva testa Honda S2000 prin Politehnica cu un sistem asemanator. E de remarcat ca aceasta tehnologie isi face loc spre nivelul de mijloc, poate chiar entry-level in vreo 10 ani.