ADAC: Fiat Panda pe gaz metan este cel mai economic model din Europa
ADAC a comparat 241 de maşini disponibile în Europa într-un test de consum interesant: indiferent de combustibilul utilizat, rezervoarele au fost umplute de fix 30 de euro.
Câţi kilometri poate parcurge o maşină în care pui combustibil de fix 30 de euro? Aceasta a fost întrebarea pe care şi-au pus-o membri clubului auto german ADAC care au realizat un test de mari dimensiuni în care au fost implicate nu mai puţin de 241 de maşini alimentate cu diferite tipuri de combustibil, dotate cu diferite tipuri de propulsie şi făcând parte din diferite segmente auro, de la modele de oraş cu două locuri până la supercar-uri.
Testul a fost câştigat de versiunea Fiat Panda 1.2 8v Natural Power, alimentată cu gaz metan. Modelul italian a reuşit să parcurgă 724 de kilometri în cadrul testului ADAC, fiind maşina care a trecut peste cea mai mare distanţă înainte ca rezervorul să se golească complet. Fiat Panda pe gaz metan a profitat astfel la maximum de cele două rezervoare de metan "ascunse" sub şasiul maşinii (instalaţia este unică în lume) care au o capacitate totală de 72 de litri de gaz. Fiat a reuşit astfel să împace şi capra, şi varza, menţinând intacte spaţiile dedicate pasagerilor şi bagajelor.
Dacă modelul Fiat a reuşit cea mai mare distanţă, ADAC a clasat şi alte modele care sunt cele mai economice în categoria lor în funcţie de combustibilul utilizat şi de caracteristicile principale ale acestora. Cel mai prost situat s-a dovedit a fi, oarecum surprinzător, versiunea hibridă a lui BMW X6. Testerii ADAC au reuşit să parcurgă doar 171 de kilometri cu modelul german, până şi Chevrolet Corvette C6 reuşind un parcurs mai lung, în ciuda faptului ca modelul american a avut cea mai ridicată capacitate cilindrică din testul germanilor.
- FIAT PANDA 1.2 NATURAL POWER (gaz metan)
724 km
Cel mai economic model testat la general - VW PASSAT VARIANT 1.4 TSI ECOFUEL HIGHLINE DSG7 (gaz metan)
658 km
Cel mai bun model în testele ecologice ADAC - VW GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION TRENDLINE DPF (diesel)
610 km
Cel mai economic diesel testat - FORD FIESTA 1.4 GPL TITANIUM (GPL)
568 km
Cel mai economic model pe GPL - TOYOTA PRIUS 1.8 EXECUTIVE (benzină-electric)
467 km
Cel mai economic model pe benzină testat - CHEVROLET SPARK 1.0 SX (benzină)
325 km
Modelul cu cea mai mică cilindree din testul ADAC - SAAB 9-3 SPORTCOMBI 2.0t BIOPOWER VECTOR (etanol)
279 km
Cel mai economic model pe bioetanol - LAND ROVER DISCOVERY 3.0 TDV6 SE AUTO DPF (diesel)
239 km
Cel mai puţin economic diesel testat - CHEVROLET CORVETTE C6 COUPE (benzină)
181 km
Modelul cu cea mai mare cilindree din testul ADAC - BMW ACTIVEHYBRID X6
171 km
Cel mai puţin economic model testat la general
Uitati-va la modelul "ecologic" de pe ultimul loc....:))))