Actualul Volvo XC90 va continua să fie produs în China după lansarea noii generaţii a SUV-ului suedez

Publicat marţi, 25.03.2014 11:54 de Mircea Meșter

Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi spre marca suedeză, compania-mamă a celor de la Volvo, Geely, a construit o fabrica în care va produce actuala generaţie a SUV-ului XC90 după lansarea celei noi.

După ce Volvo va lansa pe piaţă în această toamnă noua generaţie a SUV-ului său de tradiţie, XC90, actualul model va continua să fie produs într-o fabrică pe care compania care a cumpărat Volvo în 2010, Geely, a ridicat-o special pentru acest lucru în oraşul Daqing, aflat în nord-estul Chinei . Conform informaţiilor oferite de publicaţia Chinacarnews, citată de Just-Auto, Volvo va vinde în China atât noul XC90, cât şi versiunea veche, aceasta din urmă fiind prezenată ca o alternativă accesibilă la generaţia nouă.

Fabrica din China va fi singura din lume care va produce în continuare vechiul XC90, primul exemplar urmând să iasă de pe porţile uzinei din Daqing în luna decembrie a acestui an. Modelul va dispune de un singur motor, cel de 2.5 litri. Noua generaţie a lui XC90 va fi lansată la rândul său pe cea mai mare piaţă a lumii în primăvara anului viitor.

Conform presei din China, platforma vechiului XC90 va fi utilizată de Geely şi la construcţia unui SUV propriu, acesta urmând să se lanseze pe piaţa internă în anul 2015.

via Just-Auto (înreg.)

  • Sam, marţi, 25.03.2014 13:05

    In comparatie cu alte porcarii care vand unele marci in China, masini de-a dreptul primitive cand vine vorba de siguranta, Volvo XC 90 este in continuare un vehicul foarte bun. Stiati ca la small overlap test in America a excelat ? Multe marci de prestigiu cu modele lansate recent au esuat la acest test, si totusi acest SUV la trecut cu brio. Pentru o masina lansata cu vreo 12 ani in urma este de-a dreptul impresionant.

  • aloo trezirea!!!!!, marţi, 25.03.2014 18:43

    made in china :)))))))))))))))))

  • AndreiRN, miercuri, 26.03.2014 06:09

    Nu demult am zis ca ......... Made in China. Acum Chinezi mulg cunostintele Suedezilor in acest domeniu.

  • Mircea, miercuri, 26.03.2014 08:13

    @AndreiRN: pai tu zici made în China de vreo 5 ani și vad ca abia acum construiesc chinezii fabricile. Deci pana acum ai debitat numai prostii.

  • vianu, miercuri, 26.03.2014 09:46

    @AndreiRN.....si care ar fi problema? a iesit din rahat Volvo? a iesit a scos noi modele Volvo? a scos face cercetare Volvo? face chinezii au facut o investitie, e un business, e momentul sa vada procentele din profit...zici ca lucrezi pentru Tesla(?) dar filosofia unei afaceri nu pare sa o intelegi. Ca si ingineru' ala inchipuit care face spume si tu cam bati campii cand vine vorba de asiatici. Ne place sau nu, banii n-au miros, si atat timp cat un produs de calitate este pe piata nu ma intereseaza ce scrie pe eticheta.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 26.03.2014 18:43

    Banii n-au miros ? Hm....miros toti a maini der tigani in special maruntisul !!!

  • Ptr Vianu, joi, 27.03.2014 22:29

    Vianu, pai asta e problema: a produsului de calitate. Incearca sa-ti imaginezi managementul chinez chiar si in cazul lui Volvo. Cu toti banii aia gramada dati pe know-how-ul si renumele suedez, ca doar asta au cumparat , nu? Suedezii, nordici din fire, presupun ca isi mai fac treaba serios inca un timp, dar nu exista productie fara rebuturi, cu tot sistemul de calitate care-l mai au inca. Problema Vianu se pune: cat dintre rebuturi se accepta de catre managementul chinez, pt ca acum prin definiteie este made in China, nu si asta este echivalent cu a lasa stacheta mai jos decat o facea Volvo inainte. Curba lui Gauss, nivel acceptabil de calitate? in ce maniera? Suedeza sau chinezeasca? Eu cred ca...chinezeasca.

  • vianu, vineri, 28.03.2014 19:36

    Ptr Vianu....bine punctat....sper doar ca chinezul va ramane un bun comerciant. Un bun comerciant stie ca, pentru a face bani, chiar si pe o piata atat de mica dar atat de prtentioasa cum este cea Europeana trebuie sa tina stacheta in stil suedez. Ca in china vor apela la un Gauss chinezesc mie fix pix. Nu ar fi iesiti dintr-o normalitate actuala unde producatori mari fac un produs 'pentru europa' si alt produs 'pentru china'. adevarat...putem asista la o diminuare a calitatii volvo in europa, dar trebuie sa gandim in termeni cat mai logici. sper ca raspunsul sa nu fi venit prea tarziu