Actorul Anton Yelchin (Star Trek) a murit după ce propriul Jeep Grand Cherokee l-a zdrobit de un perete. Mașina se afla pe lista unui recall în service încă neinițiat
Moartea stupidă a actorului Anton Yelchin, împins de propria mașină într-un perete de cărămidă, subliniază o problemă de design a levierului cutiei de viteze automate a lui Jeep Grand Cherokee 2014-2015. Aceasta face ca poziția în care stă acesta să nu fie foarte clară pentru șofer. Recall-ul a fost anunțat, dar nu e încă inițiat de compania americano-italiană.
Un eveniment tragic care a avut loc în Statele Unite la finalul săptămânii trecute a atras atenția presei asupra unui recall anunțat, dar încă neinițiat, pe care cei de la Fiat Chrysler l-au confirmat în luna aprilie.
Actorul Anton Yelchin (27 de ani), cunoscut mai ales pentru rolul Chekov din cele mai recente filme Star Trek, a murit după ce mașina sa, un Jeep Grand Cherokee produs anul trecut, l-a zdrobit de un perete. Yelchin ieșise din mașină și se afla în spatele ei în momentul în care aceasta a început să meargă cu spatele, probabil din cauza faptului că actorul nu cuplase poziția P (Parking) a cutiei automate, lăsând-o în poziția N (Neutral) fără frâna de mână activată.
Mașina pe care o deținea actorul american se află pe lista celor pe care Fiat Chrysler se pregătește să le recheme în service pentru a modifica modul în care funcționează cutia automată. Spre deosebire de cutiile automate clasice, în care pozițiile D (Drive), P (Parking), N (Neutral) și R (Reverse) sunt individuale și indicate clar pe scara levierului, transmisiile oferite de grupul Fiat-Chrysler pe cele 1.1 milioane de mașini în cauză au un levier care revine automat în aceeași poziție după ce șoferul activează una dintre funcțiile mașinii. Mașinile rechemate în service sunt Dodge Charger 2012-2014, Chrysler 300 și Jeep Grand Cherokee 2014-2015.
Din cauză că mulți șoferi s-au plâns de faptul că poziția cutiei de viteze nu este indicată clar, autoritățile au obligat compania americană să inițieze o operațiune de recall în care să indice fără posibilitatea de confuzie poziția levierului transmisiei automate. Până acum, NHTSA, autoritatea responsabilă de siguranța traficului din Statele Unite, susține că au existat 117 accidente cauzate de faptul că șoferii au lăsat mașina involuntar pe poziția N (Neutral), 28 de persoane fiind rănite.
Fiat-Chrysler nu a confirmat faptul că accidentul în care a fost implicat actorul Anton Yelchin a fost cauzat de această problemă.
via CNN
De ce trebuie sa moara oameni pentru a se face un recall? De ce marcile nu pun mai presus viata oamenilor vs marketingul si banii ? Trist ceea ce s-a intamplat!