550 de kilometri autonomie cu o electrică de segment compact: Nissan promite o nouă generație a modelului Leaf în 2018
Nissan Leaf, cea mai vândută mașină electrică din lume, se pregătește pentru a doua generație, iar schimbările tehnologice pe care le va oferi vor fi majore. Implicit o baterie de 60 kWh care va permite o autonomie de 550 de kilometri.
După ce a testat apele printr-o primă generație Leaf care a devenit între timp cea mai vândută mașină electrică din lume, Nissan are planuri majore legate de următoarea generație a modelului său. Într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar, unul dintre oficialii de top ai biroului de dezvoltare a mașinilor electrice Nissan susține că anul 2018 va aduce un Leaf care va putea oferi o autonomie electrică de 550 de kilometri.
De fapt, Leaf urmează logica de vânzări a celor de la Tesla Motors, care oferă mai multe versiuni ale bateriei, autonomia fiind mai mare sau mai mică în funcție de bugetul pe care clienții îl au la dispoziție. Această strategie este în desfășurare și acum în gama Nissan Leaf, pentru că producătorul japonez oferă două opțiuni cu capacități diferite ale bateriei: una de 24 de kWh și autonomie de 200 de kilometri, cealaltă, lansată recent, de 30 kWh și autonomie de 250 de kilometri.
Inspirat din conceptul IDS
Sursa de inspirație a celor de la Nissan pentru a doua generație a lui Leaf va fi conceptul IDS, prezentat în luna octombrie 2015 la Salonul Auto de la Tokyo. Acesta oferea un design mult mai atrăgător pentru electrica japoneză, pachetul de baterii așezat la nivelul podelei mașinii ajungând la o capacitate de 60 kWh, echivalentă cu o autonomie de 550 de kilometri.
În momentul în care Nissan Leaf va lansa versiunea cu autonomie de peste 500 de kilometri, modelul electric japonez va deveni prima compactă de pe piață care va trece peste această bornă psihologică. Rămâne de văzut care va fi răspunsul Tesla, care deocamdată nu a anunțat ce versiuni de autonomie vor fi disponibile pe noul Model 3, model promovat până acum exclusiv în versiunea sa de autonomie de bază, de 350 de kilometri.
"Avem o experiență inegalabilă în zona electricelor"
"Nissan a dovedit curaj acum 10 ani, când a investit 4 miliarde de dolari în dezvioltarea mașinilor electrice, iar acest curaj s-a transformat într-o experiență neegalată de nimeni. Celelalte branduri sunt pionieri, ca noi. Mașinile electrice sunt alternative reale și viabile. Suntem lideri în segment în ultimii cinci ani", spune Gareth Dunsmore, directorului diviziei de electrice Nissan. Conform acestuia, haloul pe care Tesla Motors reușește să îl construiască în jurul mașinilor electrice este un vector pentru toate companiile care construiesc acest tip de vehicule: "Cu Tesla, vizibilitatea oferită tehnologiei electrice este un beneficiu masiv. Mergeți pe Google, căutați "mașini electrice" și suntem acolo", încheie oficialul Nissan în interviu acordat Autocar.
Daca au facut anuntul inseamna ca sunt intr-un stadiu avansat al cercetarii si dezvoltarii, iar ceilalti nu mai au ce face. Avansul e clar. Ma bucur cand vad progres tehnologic real...Nissan has nailed it, cum ar spune englezii...Bravo!