Acesta este noul Chevrolet Corvette ZR1. Cel mai puternic Corvette din istorie are 1080 CP

Publicat vineri, 26.07.2024 11:03 de Tiberiu Safta

Chevrolet a prezentat oficial noul Corvette ZR1, cea mai puternică versiune din istoria modelului. Noul model primește un motor V8 de 1080 de cai putere și un pachet aerodinamic nou.

A venit momentul să facem cunoștință cu noul Chevrolet Corvette ZR1. Pe scurt, noul model de performanță este cel mai puternic Corvette din istorie și este chiar mai puternic decât multe alte modele exotice pe piață.

PACHET AERODINAMIC DIN FIBRĂ DE CARBON

Secretul noului Corvette ZR1 se află, evident, sub capotă. Dar înainte să vorbim despre propulsorul său extrem de puternic, să trecem în caiet noutățile aduse la exterior. Cel mai puternic Corvette din istorie va putea fi ușor de recunoscut după un pachet vizual nou. Astfel, noul model primește o capotă frontală nouă, cu o priză de aer mare, un spoiler frontal, jante de 20 și de 21 de inch, elemente laterale noi și un eleron mare, care este și reglabil.

Toate aceste elemente, cu excepția jantelor, sunt confecționate din fibră de carbon. Inclusiv plafonul noului ZR1 este alcătuit din acest material ușor. Eleronul mare din spate este disponibil doar dacă alegi pachetul opțional ZTK Performance Package. Același pachet mai aduce și un element aerodinamic suplimentar la capota din față și modificări sub mașină pentru un flux mai bun al aerului.

Astfel, noul Corvette ZR1 poate fi configurat ca o mașină pentru viteză în linie dreaptă sau pentru performanțe cât mai bune pe circuit, dacă este ales pachetul ZTK. Pachetul aerodinamic oferă o forță de apăsare de 544 de kilograme la viteza maximă.

Alături de noutățile vizuale, noul Corvette ZR1 primește frâne cu discuri din carbon ceramică în standard. Pentru cei care aleg pachetul ZTK, aceștia primesc o suspensie mai rigidă, cu arcuri mai dure și amortizoare revizuite, dar și anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2R.

Noul Corvette ZR1 va fi oferit atât în varianta coupe, cât și în cea decapotabilă. În cazul lui ZR1 Coupe, vorbim de o greutate de 1665 de kilograme, în timp ce varianta decapotabilă este ceva mai grea, la 1705 kilograme.

Interiorul noului Corvette ZR1 nu diferă foarte mult de cel al unui Corvette obișnuit. Singurele diferențe sunt reprezentate de emblemele ZR1 vizibile la volan, praguri și pe o plăcuță specială. De asemenea, aici avem și un indicator special pentru cele două turbocompresoare.

CEL MAI PUTERNIC CORVETTE DIN ISTORIE

Evident, componenta vedetă a noului Corvette ZR1 este motorul său. Vorbim aici de o unitate V8 de 5.5 litri bi-turbo, care dezvoltă 1079 de cai putere și un cuplu de 1121 Nm. Toată această putere este oferită fără niciun fel de asistență din partea unui motor electric. Noul Corvette ZR1 este mai puternic decât multe alte modele exotice, inclusiv decât Lamborghini Revuelto, Mercedes-AMG ONE, Pagani Huayra și McLaren 750S.

Mai mult, noul Corvette ZR1 nu este doar cel mai puternic Corvette din istorie, ci este și cea mai puternică mașină americană de serie cu motor V8 produsă vreodată. Motorul a fost modificat semnificativ pentru a face față puterii mai mari. Printre modificări se numără și un sistem de injecție secundar. Toată puterea este transmisă către roțile din spate.

Noul Corvette ZR1 atinge o viteză maximă de 346 de km/h. În timpul testelor, noul model a parcurs sfertul de milă în 9.7 secunde la o viteză de 241 de km/h.

Lansarea pe piață a noului Corvette ZR1 va avea loc anul viitor. Deocamdată, Chevrolet nu a anunțat prețurile noului model.

via Chevrolet

  • Diana Șosoacă, vineri, 26.07.2024 12:19

    Îmi stă mintea-n loc. Este o realizare de exceptie pentru GM, chiar daca continui sa sustin ca nu si-au refuzat autovalidarea cu actuala generatie, peste 300 CP in plus fata de defunctul ZR1, element care sa le reconfirme faptul ca a fost decizia corecta in a plasa motorul exact la locul unde impun dogmele in clasa supersport. Vette a egalat timpul pe 402m. realizat de o fuzee dovedita, 296 GTB, ca sa nu mai amintesc ca-i foarte aproape de SF90(AWD), ambele italience fiind ajutate si de ielectricitate. Cu aceasta declinare, GM ne invita sa veneram excesele. Nu identific niciun motiv pentru care s-ar impune sa nu le facem pe plac.

  • spaclu lu manole, vineri, 26.07.2024 14:38

    Intr-adevar, americanii i-au cam prins din urma pe europeni. Nu doar la putere si moment, dar si la tinuta de drum, in special pe circuit. In realitate, Covertte-urile arata foarte bine. Odata cu trecerea generatiilor, interioarele au devenit tot mai calitative si moderne. Iar partea buna e ca un Corvette a fost intotdeauna mai ieftin decat echivalentele europene. In US + Canada, gasesti piese de schimb mai ieftine si mai usor, deci win-win pe toata linia. Good job GM!

  • Bigger is Always Better, vineri, 26.07.2024 16:19

    https://youtu.be/asdQSll4OaE?feature=shared

  • Alin, vineri, 26.07.2024 19:18

    Reusesc si Chevrolet sa faca si ei un supercar..sa vedem si de ce e in stare . Asteptarile sunt uriase avand in vedere experienta buna de vreo 20 de ani in campionatele de anduranta pe circuit.

  • ds, sâmbătă, 27.07.2024 12:09

    @Alin "Reusesc si Chevrolet sa faca si ei un supercar.." Serios? Z06, Z51, Stingray, ai auzit de ele?

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 27.07.2024 17:52

    M-am intersectat cu unul astazi intr-o zona rezidentiala. Generatia actuala, vizual, e absolut superba. Ne-am parcat amandoi departe de puhoi. E mai sigur asa, chiar daca faci cativa pasi in plus :)

  • dan_grc, duminică, 28.07.2024 23:53

    Excelente datele tehnice, fără să îngreuneze mașina cu baterii, deci cum era, Bmw nu putea scoate 700 de cai dintr-un V8 de 4.4, dar americanii pot dintr-un V8 de 5.5 peste 1000 de cai ? Foarte ciudat .

  • Tavi, luni, 29.07.2024 09:08

    @dan Cel mai probabil e vorba de emisii. Daca nu ma insel Corvette nu vinde oficial in Europa si nu trebuie sa se alinieze la standardele de emisii de aici. Asta ar fi singurul motiv pe care il vad in declaratia BMW-ului ca nu ar putea scoate puterea aia din 4.4, ei fizic ar putea dar nu si la eficienta ceruta de standardele europene.