Acesta este noul BMW M5. În premieră, motor V8 hibrid de 727 CP
BMW a prezentat oficial noua generație M5. Aceasta primește, în premieră, un motor V8 hibrid care dezvoltă în total 727 de cai putere. Cu acest motor, noua generație este cea mai puternică din istoria modelului.
Campania de promovare pentru noul BMW M5 a luat sfârșit. Constructorul german a dezvăluit oficial generația cu numărul 7 a lui BMW M5, care este și cea mai puternică de până acum. Noul model aduce un design mai agresiv față de cel văzut la Seria 5, precum și un motor hibrid, o premieră pentru berlina de performanță.
PRIMUL M5 HIBRID
Evident, nu putem începe să vorbim despre noul BMW M5 fără să aducem motorul său hibrid în prim-plan. Acesta este alcătuit dintr-un motor V8 de 4.4 litri cu tehnologia M TwinPower, care dezvoltă de unul singur 585 de cai putere și un cuplu de 750 Nm. Motorul termic este ajutat de un motor electric de 197 de cai putere.
În total, propulsorul noului BMW M5 produce 727 de cai putere și 1000 Nm, ceea ce face ca acesta să fie cel mai puternic M5 de serie din istorie. Motorul este cuplat la o cutie automată M Steptronic cu 8 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile via sistemului xDrive. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este gata în 3.5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h. Viteza maximă poate crește până la 305 km/h dacă bifezi pachetul opțional M Driver's Package.
AUTONOMIE ELECTRICĂ DE 69 KM
Noul BMW M5 poate rula și electric până la o viteză maximă de 140 de km/h. Motorul electric este alimentat de o baterie de 18.6 kWh, capacitate utilizabilă, iar autonomia în modul electric este de maxim 69 de kilometri în regim WLTP. Noul model primește și o priză de încărcare ce permite alimentarea bateriei cu un curent de maxim 7.4 kW.
SUSPENSIE ADAPTIVĂ ȘI DIRECȚIE INTEGRALĂ
În pachetul standard, noul BMW M5 vine dotat cu suspensie adaptivă M, dar și cu un sistem de direcție integrală. În față avem o suspensie cu brațe duble, în timp ce în partea din spate este prezentă o configurație multi-link. Aici avem și un diferențial activ, controlat electronic. Șoferul va putea să comute între tracțiune integrală și tracțiune spate.
Tot în pachetul standard avem și frâne M Compound. Pentru mai multă putere de frânare, există și frâne din carbon ceramică, disponibile opțional.
DESIGN TIPIC AGRESIV CU GRILĂ ILUMINATĂ
Așa cum era de așteptat, noul BMW M5 propune o caroserie cu un design mai agresiv față de cea văzută la Seria 5. Noul model de performanță este ușor de recunoscut datorită unei bare de protecție cu un design nou, precum și datorită jantelor de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Aici mai putem observa un design nou al barei din spate, precum și prezența unor capace ale oglinzilor din fibră de carbon.
Bineînțeles, nu lipsesc nici emblemele specifice M5. Tot în spate mai avem și o evacuare sport cvadruplă, cu terminații finisate în negru, iar în față avem și o grilă dublă iluminată.
CONSOLĂ CENTRALĂ NOUĂ
Interiorul noului BMW M5 aduce o noutate în zona consolei centrale. Aici este prezent un panou specific noului M5 pentru schimbarea setărilor mașinii. De aici, șoferul poate să selecteze mai multe moduri de rulare, cum ar fi Road, Sport sau Track. Aici este prezent și celebrul buton pentru comutarea în M Mode, dar și un alt buton prin care șoferul poate să comute între modul de rulare hibrid și electric.
În rest, aici putem vedea un volan aplatizat în partea inferioară, îmbrăcat în piele și care include butoane iluminate. Ecranul curbat BMW Curved Display este și el prezent, acesta având o grafică nouă, specifică lui M5.
Pachetul standard mai include următoarele dotări: scaune îmbrăcate în piele Merino, sistemul BMW Live Cockpit Professional cu BMW Maps și realitate augmentată, scaune față încălzite, aer condiționat automat cu 4 zone, plafon panoramic, iluminare ambientală cu animație specială de bun-venit, sistem audio Bowers & Wilkins și o tavă de încărcare wireless pentru telefon.
Lista de opționale include pachetul exterior M Carbon, un volan încălzit, scaune cu ventilare activă, alcantara pentru plafon și chiar un cârlig de remorcare. BMW oferă și piese M Performance Parts, care includ, printre altele, jante din aliaj forjat și elemente ale exteriorului din plastic ranforsat cu fibră de carbon.
Cu privire la sistemele de asistență, noul BMW M5 primește următoarele sisteme în standard: avertizare coliziune frontală, avertizare părăsire bandă cu funcție de revenire automată pe bandă, asistent de evitare a coliziunilor, asistent pentru atenția la volan și afișarea limitei de viteză. Tot în pachetul standard avem și un asistent de parcare care include un asistent pentru mersul cu spatele.
Opțional, noul BMW M5 poate fi dotat cu: cruise control activ cu funcție stop&go, asistent pentru bandă și pentru direcție, detectarea semafoarelor, asistent automat pentru limita de viteză și navigație activă. Aici includem și sistemul Parking Assistant Professional, care permite parcarea automată de la distanță.
DEBUT PUBLIC LA GOODWOOD
Noul BMW M5 va fi prezentat public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie în luna iulie. Tot atunci va începe și producția noului model la uzina de la Dingolfing. Lansarea pe piață va avea loc în noiembrie, atunci când va fi lansat și noul M5 Touring, varianta break a modelului de performanță.
via BMW
Ce nu specifica articolul este ca masina asta cantareste 2 tone jumate :-))) Masina sport de 2 tone jumate, a innebunit lumea, e mai greu cu 500 kg fata de generatia precedenta. Probabil for oferi un pachet M Super Sport Super Competition pro care va scadea greutatea cu 50 kg, pana la 2450 kg, pentru racerii adevarati. Inca nu imi vine sa cred. Asta era greutate de Mercedes G Wagen sau Range Rover in trecut, acum e de masini sport.