Noul Renault Twingo electric este aici: autonomie de 263 kilometri

Publicat joi, 06.11.2025 18:40 de Tiberiu Safta

Renault a lansat oficial noua generație Twingo E-Tech, prima generație electrică a modelului de oraș. Noul model aduce un design inspirat puternic de prima generație Twingo din anii 90 și promite o autonomie de până la 263 de kilometri.

După o lungă campanie de promovare, în care am văzut două concepte și imagini sugestive cu versiunea de serie, a venit momentul să facem cunoștință cu prima generație electrică a lui Renault Twingo. Noul model de oraș al francezilor reprezintă o combinație între originile lui Twingo și prezentul caracterizat de tranziția către electromobilitate.

REVENIREA LA ORIGINI

Prima generație Renault Twingo a fost lansată în 1992 și a primit un design extrem de îndrăzneț pentru acea vreme. Acel design rotund și cu forme cochete al modelului original își face apariția sub o formă modernizată în cazul noului Twingo E-Tech, la fel ca în cazul celorlalte modele electrice de dimensiuni mici ale mărcii, în speță Renault 4 E-Tech și Renault 5 E-Tech.

Versiunea de serie a noului Twingo electric este practic identică din punct de vedere vizual cu cele două concepte prezentate în ultimii 2 ani. Partea frontală este caracterizată de faruri desenate în formă de semicerc, care seamănă cu o pereche de ochi zâmbitori. La fel ca la modelul original, noul Twingo E-Tech are 3 prize de aer pe partea dreaptă a capotei, ce-i drept acestea fiind acum puțin mai mici.

În marginile barei de protecție sunt montate două elemente de protecție suplimentară împotriva tamponărilor mici. Pentru că este o mașină electrică, grila suprafața unde ar fi în mod normal grila este acoperită de un element decorativ pe care este trecut numele modelului în partea stângă. Bara de protecție în sine integrează o priză de aer desenată în așa fel încât să pară că mașina zâmbește.

Stopurile sunt desenate exact la fel ca farurile, în formă de semicercuri. Deasupra lor sunt vizibile câte o coadă de rechin pentru un aspect ușor mai interesant. În partea inferioară a stopurilor sunt montate 3 blocuri optice pătrate pentru luminile de semnalizare, de ceață și de marșarier. Lumina de ceață din spate este montată în stopul din stânga, în timp ce lumina de marșarier se vede în partea dreaptă.

DIMENSIUNI GENEROASE

Deși este o mașină de oraș, încadrată în segmentul A, noul Renault Twingo E-Tech este dimensionat destul de generos. Astfel, noul model măsoară 3789 milimetri în lungime, 1720 milimetri în lățime și 1491 milimetri în înălțime. Ampatamentul primului Twingo electric este lung de 2493 milimetri.

Paleta de culori a noului Renault Twingo E-Tech include, pentru început, doar 4 nuanțe diferite: verde Absolute, roșu Absolute, galben Mango și negru Starry. Noul model va fi oferit în două linii de echipare, Evolution și Techno. În standard, modelul electric este oferit cu jante de 16 inch, însă sunt disponibile și jante mai mari, de 18 inch.

INTERIOR EXPRESIV

Interiorul noului Renault Twingo E-Tech păstrează aceeași rețetă a modelului original în materie de design, doar că acum este adus la estetica secolului 21. Atunci când deschizi ușa noului Renault Twingo E-Tech, primul lucru care iese în evidență este bordul colorat și cu un design foarte expresiv, fără a fi exagerat de minimalist sau complex.

Noul model vine dotat cu un instrumentar digital de 7 inch și cu un sistem multimedia OpenR afișat pe un ecran central de 10 inch. Față de alte modele din gama Renault, sistemul OpenR prezent la noul Twingo E-Tech primește o grafică unică și secvențe animate special dezvoltate pentru acest model. Aici mai adăugăm și efecte sonore create în colaborare cu faimosul artist de muzică electronică Jean-Michel Jarre.

Ornamentele decorative vopsite în culoarea caroseriei au forme semi-cilindrice. Un detaliu interesant este reprezentat de ornamentele decorative din interiorul portierelor. Acestea sunt, de fapt, parte a caroseriei, fiind de fapt extensii ale acesteia, în jurul cărora sunt decupate panourile portierelor.

În funcție de versiunea aleasă, tapițeria noului Renault Twingo E-Tech diferă din punct de vedere cromatic. Astfel, dacă alegi echiparea Evolution, vei primi ornamente albe și scaune îmbrăcate în tapițerie neagră contrastată de cusături gri și micro-pixeli albi. În echiparea superioară Techno, ornamentele decorative ale bordului sunt vopsite în culoarea caroseriei, iar scaunele sunt îmbrăcate într-o tapițerie pe jumătate gri și pe jumătate neagră, cu efect de tranziție și cu accente roșii sub formă de cusături.

Vârful manetei schimbătorului transmisiei are forma unui ruj și poate fi personalizat cu litere diferite ale așa-zisului alfabet Twingo în cazul versiunii Techno. Aceleași litere sunt prezente și pe covoarele de protecție.

NOUL ASISTENT VIRTUAL RENO

Renault Twingo E-Tech vine dotat și cu asistentul virtual Reno, bazat pe inteligența artificială. Prin acest asistent, șoferul poate interacționa cu mașina pentru reglarea mai multor funcții, iar asistentul virtual are și propriul său avatar.

SCAUNE SPATE REGLABILE INDIVIDUAL

La fel ca în cazul primei generații Renault Twingo, scaunele din spate sunt reglate individual prin glisare. Acestea pot fi aduse mai în față sau mai în spate cu 17 centimetri, iar spătarele lor pot fi și acestea reglate. Pasagerii din aceste locuri beneficiază de un spațiu la genunchi de 160 de milimetri.

Portbagajul noului Twingo E-Tech are un volum de până la 360 litri. Sub portbagaj este prezent și un compartiment suplimentar de 50 de litri pentru cablul de încărcare.

PÂNĂ LA 263 KILOMETRI AUTONOMIE

La fel ca frații săi puțin mai mari, 4 E-Tech și 5 E-Tech, noul Twingo E-Tech are la bază arhitectura AmpR Small, dezvoltată de divizia Ampere a Grupului Renault. Puntea din față este preluată de la cele două modele, în timp ce puntea din spate este puțin diferită. Astfel, noul Twingo E-Tech are o configurație flexibilă, asemănătoare cu cea văzută la Renault Captur.

Propulsorul lui Renault Twingo E-Tech este alcătuit dintr-un singur motor electric, care dezvoltă 82 de cai putere și un cuplu de 175 Nm. Modelul de oraș accelerează, astfel, de la 0 la 50 km/h în 3.85 secunde, în timp ce repriza de accelerație de la 0 la 100 km/h durează 12.1 secunde. Viteza maximă este de 130 km/h.

Motorul electric este alimentat de o baterie LFP cu o capacitate utilizabilă de 27.5 kWh, de unde rezultă o autonomie de 263 de kilometri în regim WLTP. În standard, noul Renault Twingo E-Tech primesc un încărcător AC de 6.6 kW. Există și pachetul opțional Advanced Charge, care adaugă un încărcător AC de 11 kW.

La o stație de încărcare rapidă, bateria noului Twingo electric se încarcă de la 10% la 80% în 30 de minute.

TEHNOLOGII V2L ȘI V2G

Încărcătorul inclus în pachetul opțional Advanced Charge este unul bidirecțional. Mai mult, Renault Twingo E-Tech integrează tehnologiile de încărcare V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid) pentru alimentarea electrocasnicelor sau chiar a unei locuințe.

FUNCȚIE DE CONDUS CU O PEDALĂ

Noul Renault Twingo E-Tech primește și funcția One Pedal care permite condusul prin folosirea unei singure pedale în loc de două. De asemenea, sistemul de recuperare a energiei are 4 trepte, activate prin padele speciale montate în spatele volanului.

24 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ

Pachetul de siguranță avansată Parking & Safety include nu mai puțin de 24 de sisteme avansate de asistență. Astfel, noul Renault Twingo E-Tech beneficiază de cruise control adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru păstrarea benzii, avertizare unghi mort și senzori față pentru păstrarea de urgență a benzii. Bineînțeles, un asistent pentru parcare este inclus în acest pachet.

PREȚ SUB 20.000 EURO

Renault nu a dezvăluit deocamdată prețurile exacte ale noului Twingo E-Tech, însă promite că acesta va avea un preț de pornire mai mic de 20.000 euro. Producția noului model va avea loc în Slovenia, la uzina Renault din Novo Mesto, producție care va începe din 2026.

via Renault

  • Matei_cel_nou, joi, 06.11.2025 22:48

    Arată extraordinar, ca și Renault 5. Îmi place designul retro-modern. Împreună cu viitorul ID1, poate și noua Dacia EV, acoperă un gol în acest segment de piață. Evident, cu o autonomie reală de 200km e o mașină de oraș, sau orășel și satele din jur. Sau o a doua mașină. Dar astea sunt populare în vest. Sigur, cu încărcare in 30-45min te poți aventura și mai departe, ocazional.

  • zarnesteanu, vineri, 07.11.2025 02:03

    Autonomia este un dezastru, sub orice critica. Cum pana cucului sa vii cu cifrele astea in 2025? Pai nu mi-as lua masina asta nici picat cu ceara. Nu e de mirare ca rad toti dieselistii de electrice. Cand o sa se lase frigul, nu stiu daca mai scot 100km utilizabili si sa ramai si cu 20% baterie, ca la carte. Masina e foarte reusita din toate punctele de vedere, mai putin performantele care conteaza cel mai mult. Viteza de incarcare de 6.6 kW/h? Wow, aproape ca la priza de 110/220V Sincer, pentru mine e o dezamagire colosala.

  • sarachie, vineri, 07.11.2025 06:37

    Nicio n'as sparge 70.000 e dolari pe un Lyric cu autonomie iarna de maxim 200km. Sincer.

  • Mircea Badea, vineri, 07.11.2025 08:21

    e ok dar sa faca si o varianta mai normala/sedan. momentan e un matiz. oricum, o benzinara sh bate orice masina noua. cu cat mai veche cu atat mai echilibrata.

  • Gigi, vineri, 07.11.2025 08:42

    Oare cand le va intra si domnilor constructori in cap faptul ca degeaba vii cu o masina reusita din foarte multe puncte de vedere daca vii cu o baterie atat de slaba. L-as fi vazut pe Twingo cu 40 kWh pentru Evolution si 50 kWh pentru Techno. Aceeasi dezamagire a fost si cu R5, de la care ma asteptam la 50 si 60 kWh, nu 40 si 50 ca la Zoe.

  • Catalin, vineri, 07.11.2025 10:26

    Noul Twingo, ca si noile Renault 5 sau 4, ar avea probabil cifre bune de vanzari daca ar exista si in variante cu motoare termice. Am citit pe undeva ca au in vedere cei de la Renault si astfel de variante. Parere personala, daca ar fi dotate si cu motoare in 4 cilindri, eventual fara turbo si cu sisteme de injectie multipunct, ar plusa la fiabilitate. Depinde de cei care decid dezvoltarea noilor modele, sa inteleaga ca baterii ce confera autonomie slaba, nu au cum sa aduca cifre spectaculoase de vanzari. Si ca sunt destule persoane nostalgice dupa vremurile cand aceste modele aveau motoare termice, incat sa vrea ca si modelele actuale sa vina cu astfel de motorizari.

  • eu, vineri, 07.11.2025 10:37

    la o prima vedere tind sa dau dreptate celor de mai sus pe tema capacitatii bateriei si implicit a autonomiei disponibile. la o a doua rumegare a subiectului, inteleg totusi ca masina este bine potrivita scopului ei, se pliaza exact pe nevoile obisnuite ale multor vest-europeni, piata unde va face si grosul vanzarilor. asa cum zice si @matei mai sus, va fi o excelenta masina de oras si imprejurimi, iar ocazional te poti intinde si ceva mai departe de casa, de placere, ca excursie de-o zi. ce-as mai putea sa adaug este ca designul este de-a dreptul incredibil, de mult n-am mai vazut o masina atat de delicioasa privirii. cei care pun mare pret pe design o vor lua fara sa cantareasca prea mult specificatiile. imi place foarte mult renault in ultima vreme, au ritm, inventivitate, putere creatoare si stiu sa atraga si sa vanda.

  • @Catalin, vineri, 07.11.2025 10:47

    pari mai mult decat nostalgic, blocat in trecut, mai degraba.

  • ., vineri, 07.11.2025 10:48

    Nu-mi dau seama cu ce-i poate impresiona pe unii aspectul ciudățel al acestei mașinuțe...

  • alex_cu_a_mic, vineri, 07.11.2025 10:55

    Superfrumusica. Capacitatea bateriei e mica dar compenseaza ca e lfp. Mergea macar un 36kwh ca sa se bata serios cu BYD Dolphin ala mic.

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.11.2025 12:28

    Ideea e că e foarte ușoară și eficientă. Unele mașini au baterie foarte mare ca să compenseze faptul că sunt ineficiente. La o mașină atât de mică nu știu dacă pot pune o baterie mult mai mare. Posibil in viitor să apară o versiune cu mai generoasă. In fine, da, autonomia e mică, dar nu e gândită să fie mașină pentru drum lung. In sudul Angliei, de exemplu, unde densitatea populației e mare, e foarte uzual sa locuiești într-un sat sau un orășel mic, înconjurat de alte orașele mici. Marea majoritate stau la case și folosesc masina ca sa se deplaseze în zonă, sau în orașul mai mare de lângă. De obicei distanțe de 10-20-30 de mile, ocazional mai mult. Exemplu din zona unde locuiesc eu: orașul mai măricel are 160k de locuitori și e înconjurat de orașele mai mici cu în jur de 30k de locuitori, la distanțe de 7, 13 și 14 mile. Absolut tot ce ai nevoie e în raza asta. Și dacă o încarcă la priza din garaj, peste noapte, nu are probleme cu autonomia. Și dacă ești într-o metropola, sa zic Londra sau Paris, și locuiești la casa, nu ai nevoie de mai multa autonomie zilnica, atâta timp cât nu o folosești și pentru călătorii în afara orașului. Și multi nu le folosesc. Evident ca nu e o mașină pentru toată lumea, dar exista o piață solidă pentru ea.

  • Fast_and_Curious, vineri, 07.11.2025 14:56

    Adaptarea moderna a vechiului Twingo extrem de reusita. De obicei nu le prea ies designerilor reinterpretari ale modelelor vechi, insa Renault a reusit o treaba extraordinara si cu modelele 4 si 5. Un mare bravo din partea mea. Pe partea de tehnologie insa, hmmm...am rezervele mele. Inteleg ca Twingo este un model de oras, dar totusi, doar 27.5 kWh marimea acumulatorului mi se pare exagerat de mica pentru zilele noastre. Pe langa asta, incarcarea DC la doar 50kW face sa para ca modelul asta e din evul mediu. Foarte foarte slab. Inteleg ca Renault mizeaza pe faptul ca Twingo va fi incarcat cel mai mult acasa, dar ai nevoie si de optiuni de incarcare rapide, iar 50kW numai rapid nu este.

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.11.2025 15:18

    50kW e destul de rapid pentru o baterie de 27kWh. De obicei asta înseamă și că poate menține viteza maximă de încărcare pe o durată mai lungă, spre deosebire de cazul în care încarci la limita de sus a încărcătorului. Practic ar trebui să se încarce în 30 minute, presupunând că nu e complet descărcată bateria când ajungi la un încărcător rapid. In general importantă e autonomia nu mărimea bateriei, pentru că eficiența contează. O baterie mai mică e mai ușoară și deci mașina e mai eficientă.