Abarth roadster şi rivalii acestuia
Abarth se pregăteşte de lansarea unui model roadster al cărui design să amintească de automobilele produse de aceştia în anii '60. Acesta va fi fabricat în 5.000 de exemplare şi va costa aproximativ 40.000 de euro.
Săptămâna aceasta oficialii Abarth, divizia sportivă a italienilor de la Fiat, au anunţat că sunt pe cale să dea naştere unui roadster. Design-ul noului model va fi inspirat de maşinile produse de Abarth în anii '60, iar sub capotă se va regăsi propulsorul de 1.4 litri MultiAir capabil să producă 170 de cai. Puterea motorului va fi transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte şi dublu-ambreiaj. Oficialii brandului italian vor să producă 5.000 de astfel de unităţi, preţul pentru un exemplar ajungând aproape de 40.000 de euro.
Odată cu apariţia pe piaţă a lui Abarth roadster, acesta ar putea avea de înfruntat concurenţi serioşi pentru a-şi domina segmentul de piaţă. Porsche se pregăteşte de lansarea unui model mic, poziţionat sub Boxster, care să aibă la bază platforma conceptului Volkswagen Blue Sport. Versiunea Blue Sport propusă de constructorul din Stuttgart va avea două locuri, gama de motorizări fiind momentan necunoscută. Debutul acestui model a fost programat pentru anul 2012.
Un alt concurent pe care Abarth roadster îl va avea de înfruntat este succesorul lui Toyota MR2. Acesta a fost conceput ca un rival pentru Honda CR-Z, şi va beneficia de serviciile unui tren de rulare hibrid. Marea surpriză vine din curtea constructorului francez Renault. Noul designer şef, Laurens van den Acker doreşte ca brandul din Hexagon să producă o versiune modernă a lui Alpina A110. Surse din interiorul companiei au declarat că modelul ar putea vedea lumina zile în următorii trei ani. "Orice constructor de automobile cu o gamă largă de produse ar trebui să aibă loc pentru o masina sport accesibilă", a declarat designer-ul francezilor.
Un ultim rival pe care Abarth roadster îl va avea este versiunea de serie a conceptului Volkswagen Blue Sport. Germaniii sunt hotărâţi să pună sub capota acestuia un propulsor de 1.6 litri FSI a cărui putere ajunge la 220 de cai. De asemenea, modelul nemţilor va dispune de o transmisie manuală cu şase rapoarte sau va beneficia de serviciile cutiei DSG în şapte trepte.
Via | Autocar
doar cutie automata? La o masina asa mica, usoara si sport tot o manuala ar fi mai distractiva...