A zis cineva downsizing? Mercedes sfidează trendul și crește producția motorul V12
În urma cererii extrem de crescute pentru motorul V12 biturbo al modelelor S65, SL65 și G65 AMG, Mercedes a decis să crească puțin cifrele de producție.
Chiar dacă majoritatea constructorilor auto se străduiesc să reducă pe cât posibil capacitatea motoarelor benzină și diesel, clienții nu dau doi bani pe trendului de downsizing. Cel puțin clienții Mercedes. Pentru că producătorul din Stuttgart se confruntă cu o situație bizară. Cererile pentru motorul V12 biturbo al gamei AMG depășesc oferta.
Pentru a face față numărului mare de comenzi, Mercedes va începe asamblarea agregatului cu 12 cilindri și la fabrica Daimler din Mahnheim, începând cu luna februarie a anului 2016. Pentru asta va fi creată o linie de asamblare separată, cu standarde înalte și reguli stricte, având în vedere că fiecare propulsor va fi în continuare creat de o singură persoană, de un singur angajat. Motiv pentru care angajatul are și dreptul de a-și trece numele pe carcasa motorului V12.
Mutarea propulsorului la Manheim va face loc și pentru creșterea producției unității V8 la uzina AMG din Affalterbach.
Tot la Affalterbach departamentul de cercetare AMG dezvoltă și generația nouă a motorului V12, pregătită să primească o soluție de electrificare pentru a respecta normele stricte de poluare.
În prezent, propulsorul V12 de 6.0 litri biturbo este regăsit pe modele ca S65, SL65 și G65, toate produse de divizia de performanță AMG.
Daca n-as avea naveta asta de 125km/zi, eram demult intr-un V8 sau V12. Asa, trebuie sa ma gandesc si la costuri. In alta ordine de idei, Mercedes doar se pliaza cererii. Adevarul este ca un AMG V8 de dupa 2012 consuma cam cat consuma V6 meu de astazi. Stiu, vorbim de consumul pe hartie pentru ca in viata reala treaba sta un pic altfel :):):) Cam 1.5 l/100km mai mult condus normal si ca la carte cand conduci babeste si stai in trafic cu toata lumea. Cred ca si rezultatele zdrobitoare din F1 isi spun cuvantul. Cine nu si-ar dori un motor caruia sa-i dai red line cat ai chef si sa nu trebuiasca sa-l schimbi la 50 000 km? Bravo lor !!!