34 de Dacii clasice salvate de la Remat au fost recondiţionate şi au intrat în Retromobil Club România
Unii români nu realizează faptul că trimit la casat maşini cu valoare istorică. Dacia 1100, 1300 şi 1310 ajung astfel la fiare vechi în loc să întregească grupul maşinilor de colecţie pe care pasionaţii îl doresc cât mai numeros.
Programul Rabla, care şi propune să scoată din circuit maşinile vechi şi foarte vechi, trimite uneori la casat modele care pot fi foarte uşor recondiţionate şi tranformate în maşini istorice. Este şi cazul a 34 de exemplare Dacia pe care pasionaţii le-au salvat de la "moarte" şi le-a repus în circulaţie, transformându-le în maşini de epocă prin care tinerii pot să înţeleagă părţi din farmecul romantic al maşinilor de odinioară.
Conform Retromobil Club România, în colecţia de maşini reprezentate cu onoare de cel mai cunoscut club de acest tip din ţara noastră au intrat în primele şase luni ale acestui an 24 de exemplare Dacia 1300, şapte unităţi Dacia 1100 şi trei exemplare 1310. "Pe listă se regăseşte o Dacia 1300 din 1969, primul an în care acest model a fost produs în ţara noastră, în doar 293 de exemplare", notează cei de la Retromobil Club.
Românii preferă REMAT, nu recondiţionare
Cei care se află în conducerea acestui grup de pasionaţi susţin că mulţi proprietari de maşini vechi cu valoarea istorică preferă să-şi trimită maşinile vechi la REMAT contra unui tichet de 6500 de lei în loc să le restaureze: "Încurajăm oamenii să salveze maşinile vechi româneşti, din păcate tot mai puţine. Cu programul RABLA, au dispărut multe exemplare în stare impecabilă, proprietarii preferând să renunţe la <băbuţa> din garaj pentru câteva sute de lei primite pe piaţa gri. Ne-am dori să nu mai vedem astfel de maşini la centrele de colectare a fierului vechi, ci la parade auto, conduse de tinerii din ziua de azi, care trebuie să cunoască şi să ducă mai departe trecutul industriei auto din România", spune Ovidiu Măgureanu, preşedintele secţiei Dacia Clasic a Retromobil Club România.
Retromobil Club România deţine în acest moment 284 de maşini româneşti atestate, iar zona Dacia Clasic beneficiază atât de exemplare ale seriilor 1100, 1300 şi 1310, cât şi modele mai rare, precum Dacia 2000, 1301 şi 1300 LS. "Din punct de vedere cantitativ, suntem departe de nivelul pe care-l dorim. Îi felicităm pe cei care conservă un vehicul istoric românesc şi îi incurajăm şi pe alti colegi să salveze, pentru generaţiile viitoare, o fărâma din istoria industriei auto-moto din România", spune Bogdan Coconoiu, preşedintele Retromobil Club România.
Dacă deţineţi o maşină veche eligibilă pentru a face parte din secţia Dacia Clasic a celor de la Retromobil Club, vizitaţi site-ul oficial al secţiei AICI sau pagina web oficială a clubului AICI.
Romanii nu salveaza aceste masini pentru ca nu au bani de reconditionat nu pentru ca unii nu si-ar dori. Sa nu uitam ca parcul auto din Romania e imbatranit din anumite motive. La fel si prezenta INCA a atator vechituri. Mare parte din oamenii din tara asta trag de o masina pentru ca nu au bani ce sa isi cumpere. Multi prefera vechiturile aduse de dincolo, foarte multi inca se folosesc de ce au si foarte putini isi cumpara masini noi. Prin urmare de unde bani de reconditionat si restaurat masini vechi ?! Sa fie o situatie mai buna in tara asta, sunt sigur ca multi care isi dau "rablele" la casat le-ar pastra, mai ales cand ani de zile si zeci de ani, masina a fost in familie.