1 aprilie in presa auto a lumii: cele mai tari farse din acest an
Presa auto s-a aliniat inca o data la spiritul 1 aprilie, publicatiile cu nume la nivel mondial publicand cate o stire falsa care mai de care mai amuzanta si/sau realista.
Ziua Pacalelilor nu a trecut fara urmari in presa auto a lumii. Asa cum ne-am obisnuit deja de ceva vreme, 1 aprilie este o zi in care jurnalistii isi dau frau liber imaginatiei, fiecare publicatie cu nume scotand in fata cate o stire falsa cu rolul de a induce in eroare voit publicul. Evident, aceasta zi este una foarte dificila din punctul de vedere al jurnalistilor de pretudindeni, care nu stiu daca ceea ce citesc in premiera pe un site sau pe o agentie de stiri este real sau fals, dar si din punctul de vedere al publicului, care este luat pe nepregatite de rezultatele - uneori foarte veridice - ale oamenilor de presa.
Automarket a incercat ieri sa va trimita in Spania, acolo unde tricourile de joc ale Barcelonei urmau sa poarte timp de trei luni sigla Dacia. Evident, probabilitatea ca echipa de club campioana en-titre a Europei si Spaniei, cu sase trofee internationale castigate in cursul anului trecut, sa ia in grupul de sponsori o marca low-cost este extrem de putin probabila. Cu toate acestea, au existat multi care au marsat pe ideea stirii publicate ieri de Automarket. Am primit ieri cateva telefoane la redactie in care ne erau cerute detalii si acordul pentru ca articolul sa fie preluat mai departe. Nu mica le era mirarea interlocutorilor atunci cand le explicam ca totul este o farsa de 1 aprilie.
In Romania, colegii de Promotor au publicat o stire prin care eram anuntati ca Duster va fi schimbat radical inainte de lansare, modelul romanesc primind cateva modificari de ordin aerodinamic cu rol de micsorare a consumului. Stirea Promotor a fost preluata ulterior si de colegii lor de trust de la Ziarul Financiar si chiar de agentia de presa Mediafax, care intre timp au scos insa falsa stire de pe flux. Punct ochit, punct lovit. Tot in Romania, voom.ro a publicat o stire fatalista, conform careia Dacia va retrage Duster de pe piata inca inainte ca masina sa ajunga pe strazi, din cauza faptului ca producatorul chinez Geely a castigat un proces legat de drepturile de utilizare ale numelui Duster.
Trecem peste glumele cu Dacia si ajungem in afara granitelor, acolo unde BMW si MINI s-au conformat (sic!) spiritului 1 aprilie si au publicat doua comunicate de presa amuzante. Desi pareau oficiale, fiind publicate pe site-ul oficial BMW din Marea Britanie, acestea ascundeau informatii amuzante. Astfel, BMW anunta lansarea unui program de personalizare a siglei marcii in functie de culoarea politica pe care o are detinatorul masinii, in timp ce MINI a intrat in jocul farselor anuntand lansarea vopselei MINIMagic, care isi poate schimba culoarea in functie de starea de spirit a posesorului.
Alte farse publicate ieri de presa internationala includ o declaratie fictiva a lui Ron Dennis, care numea Bugatti Veyron "un gunoi" sau decizia celor de la Hot Wheels sa produca o replica la scara redusa a unei masini invizibile. Una dintre cele mai reusite glume le-a fost atribuita insa celor de la Infiniti, care anuntau ca marca japoneza de lux a dezvoltat sistemul Gastronomi, care ii indica soferului printr-o serie de senzori momentul in care ar trebui sa ia masa si il ghideaza prin GPS catre restaurantul care se potriveste cel mai bine gusturilor sale. Stirea a fost publicata in premiera de agentia britanica de presa care reprezinta interesele marcii japoneze si a fost preluata de foarte multe publicatii internationale. Asta da gluma!
Incheiem cu o gluma a celor de la Subaru, care au anuntat - tot printr-un birou oficial de presa - ca va introduce in SUA un program prin care cainii familiilor care detin modele Subaru vor fi invatati sa conduca pentru a prelua controlul in cazul situatiilor de urgenta. Subaru a publicat chiar si cateva filme in acest sens, pentru a mari gradul de veridicitate a informatiei. Este inutil sa va spunem ca informatia a fost preluata fara probleme de marile agentii de presa ale lumii, care au cazut in plasa japonezilor. Acest lucru i-a facut pe cei de la Subaru sa anunte ulterior ca nu este recomandat ca animalele de companie sa conduca masini.
Excelent spotul celor de la Subaru