PARIS 2014 LIVE: Renault Espace își schimbă complet profilul și devine un crossover de familie
Noul Espace este una dintre premierele importante aduse de Renault la Salonul Auto de la Paris. Modificat din monovolum în crossover, Espace devine modelul-reper al calității în gama Renault.
Una dintre cele mai interesante apariții de la Salonul Auto din Paris este noua generație Renault Espace. Un nume care până acum reprezenta un monovolum dedicat familiilor numeroase se transformă complet, devenind un crossover dinamic și agresiv sub bagheta lui Laurens van den Acker, directorul de design care conduce revoluția estetică recentă a mărcii.
Generaţia cu numărul cinci a lui Espace se prezintă cu un design inspirat de concept car-ul Paris Initiale, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut. Noul Renault Espace rămâne fidel conceptului care l-a făcut faimos şi va oferi în continuare un interior modulabil ce poate primi cinci sau şapte pasageri în funcţie de nevoie, însă de acum vom vorbi despre un Espace cu un profil mult mai musculos faţă de predecesorii săi, plus o gardă la sol ceva mai ridicată și cu un look care se apropie mult de cel al unui SUV.
Interior dedicat confortului pasagerilor
Considerat nava-amiral a gamei actuale Renault, Espace vine în două versiuni de interior, cu cinci sau șapte locuri, chiar dacă dimensiunile exterioare și liniile ne subliniază un model mult mai mic decât vechiul model. De exemplu, înălțimea scade cu 6.3 centimetri, însă ampatamentul crește ușor față de anteriorul Grand Espace. La capitolul confort interior, cei de la Renault susțin că au încercat să-i impună lui Espace un sentiment demn de un private jet, iar designul recomandă mașina de familie a francezilor ca pe una dintre cele mai atrăgătoare alternative ale segmentului. Liniile sunt simple, însă spectaculoase, iar în centrul bordului tronează un display touch vertical cu diagonala de 8.7 inch disponibil standard pe care sunt inserate toate funcțiile centrale ale mașinii. Un alt ecran preia rolul ceasurilor de bord, iar întregul pachet grafic este întregit de un head-up display proiectat pe sticlă și inspirat din industria aviatică.
Evident, Espace face un spectacol din ceea ce înseamnă spații de depozitare, oferindu-le pasagerilor câteva zeci de mici zone în care pasagerii își pot așeza la îndemână lucrurile. Peste toate apare portbagajul de 660 de litri, cu spațiu suficient pentru o familie numeroadă care pleacă într-un concediu prelungit. Apropo de familie, în Espace nu există banchete, scaunele fiind individuale fie că vorbim despre varianta cu cinci locuri sau despre cea care poate găzdui șapte persoane. Toate cele cinci scaune ale rândurilor doi și trei intră în podea la apăsarea unui simplu buton, transformând mașina într-un spațiu dedicat bagajelor voluminoase.
Renault preia moda lansată pe piață de mărcile premium și inventează trei "ambianțe" care pot fi comandate pe Espace, acestea fiind independente de nivelurile de echipare pe care le veți putea comanda: Life, Zen, Intense și Initiale Paris. La nivelul confortului audio, Renault mizează pe avantajul unui sistem Surround semnat Bose în care 12 difuzoare "oferă o experiență apropiată de cea a unui concert live".
Trei motorizări, implicit un diesel twin-turbo de 160 CP
Trecem la zona tehnică, acolo unde Renault oferă pentru prima dată în gama proprie un sistem de adaptare prin buton a răspunsului suspensiilor, motorului, direcției și șasiului. Pachetul denumit Multi-Sense poate fi astfel personalizabil prin alegerea modului de rulare potrivit pentru fiecare situație. Pentru a îmbunătăți și mai mult răspunsul dinamic al mașinii, sistemul 4Control, inaugurat pe Laguna Coupe, oferă direcție pe toate cele patru roți. Renault se laudă cu o scădere a masei proprii totale de până la 250 de kilograme față de vechea generație (în funcție de versiune), o reducere de 13% considerată imensă de la o generație la alta.
Sub capotă, familiștii care vor fi convinși de noul look al lui Espace se vor putea baza pe două motoare diesel și pe unul pe benzină. Dacă unitatea 1.6 dCi de 130 de cai putere și 320 Nm este deja cunoscută din gama mărcii franceze, versiunea sa Twin Turbo de 160 de cai putere și 380 Nm este o noutate absolută pentru Renault și promite performanțe interesante în cuplaj cu transmisia automată cu două ambreiaje EDC. Există o alternativă și pentru cei care-și doresc motoare pe benzină: TCe 200 EDC este un motor turbo de 1.6 litri care dezvoltă 200 CP și este cuplat la o versiune complet nouă a cutiei EDC, care în această versiune are șapte trepte. Toate cele trei variante beneficiază de aportul unui sistem Start-Stop care are rolul de a scădea consumul în oraș.
Via Renault
Mon dieu, c'est tres jolie! dar, frate, cu cat e incaltat... 18"?