PARIS 2014 LIVE: Renault Eolab concept: consum de 1 litru la sută pentru maşina viitorului în viziunea francezilor
Renault a expus la Paris noul Eolab concept, o maşină care consumă un litru la sută în regim mixt şi va debuta pe piaţă în termen de zece ani.
Renault Eolab concept, răspunsul mărcii franţuzeşti la apariţia lui Volkswagen XL1 şi Peugeot Hybrid Ai Concept, este prezentat public la Salonul Auto de la Paris. Modelul este un hibrid benzină-electric, care emite doar 22 de grame CO2/km şi consumă un litru la sută în regim mixt. Conceptul prefaţează un viitor model de segment B care va fi lansat în termen de zece ani, dar anumite tehnologii şi trăsături ale acestui exponat ar putea să ajungă în producţia de serie mai devreme. Consumul de carburant al acestui model a fost redus datorită materialelor uşoare folosite pentru caroserie, a optimizărilor aerodinamice şi a tehnologiei hibride folosite. Masa conceptului Eolab de la Renault este de 955 kilograme, cu 20% mai mică decât cea a unui Clio echivalent. Coeficientul aerodinamic al acestuia este de 0.235, cu 30% mai mic decât al actualului Clio IV. Francezii spun că versiunea de serie a lui Eolab Concept îşi propune să devină un hibrid accesibil, semnificativ mai ieftin decât actualele modele de pe piaţă.
Printre inovaţiile aplicate de francezi se numără o capotă fixă, care nu necesită mecanismul greu de deschidere şi susţinere, un plafon din magneziu care cântăreşte doar 4.5 kilograme şi un parbriz ultrauşor. Maşina are aerodinamică activă, incluzând o serie de flapsuri integrate în spoilerele faţă şi spate şi va fi prezentată la Paris în două exemplare, unul fiind un studiu de design, iar altul fiind un laborator mobil pentru noile tehnologii ale Renault.
Hibridul este echipat cu un motor electric de 68 CP şi cu o unitate 1.0 benzină SCe cu trei cilindri în linie şi 75 CP. Unitatea electrică este integrată în cadrul carcasei transmisiei cu trei viteze, aceasta din urmă având un principiu de funcţionare diferit de cel al cutiilor de viteze tradiţionale. Primele două trepte vor fi folsosite doar de motorul electric, în timp ce a treia treaptă îi este rezervată motorului cu ardere interă. Unitatea automatizată de control permite îmbinarea forţelor celor două motoare, inginerii Renault apelând la aceasta datorită beneficiilor pe care le aduce în faţa unei CVT sau EDC echivalente, transmisia cu trei trepte a acestui concept având o masă mai mică şi un cost mai redus de fabricaţie.
Interiorul conceptului Renault Eolab are patru locuri îmbrăcate în piele şi o consolă centrală "plutitoare". Aceasta are un ecran tactil cu diagonala de 11 inch, care prezintă în timp real nivelul de eficienţă al stilului de conducere abordat. În funcţie de cât de ecologic va fi condusă maşina, culoarea iluminării interioare va fi schimbată. Tot pe partea de tehnologie, maşina renunţă la oglinzile laterale în favoarea camerelor video care afişează imagini la interior prin intermediul unor ecrane amplasate pe montanţii frontali.
Via Renault
daca nu va costa 100 mii euro ca si vw de 1L, atunci se poate sa aiba succes