PARIS 2014 LIVE: BMW X6 ajunge la a doua generaţie
BMW X6, fratele mai stilizat al lui X5, a ajuns la a doua generaţie. Debutul SAV-ului german a avut loc la Salonul Auto de la Paris.
BMW X6 a ajuns la a doua generaţie, reprezentanţii mărcii germane publicând astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale acesteia. SAV-ul mărcii din Munchen împarte platforma cu a treia generaţie a lui X5 şi este dezvelit la aproape un an distanţă de fratele său. Acum, X6 are un aspect mult mai elegant şi mai rafinat, păstrându-şi caracteristica pe care a avut-o şi predecesorul său: unii vor considera că maşina este frumoasă, în timp ce alţii îl vor dizagrea. Indiferent de tabără, cu toţii vor fi de acord că specificaţiile noului X6 sunt superioare modelului pe care îl înlocuieşte, fie că vorbim despre dotări, tehnologie şi, desigur motorizări şi tren de rulare. Aceeaşi modernizare a avut loc şi în gama X5, de la care X6 a preluat aproape toate elementele.
BMW X5 a ajuns la a treia generaţie - imagini şi informaţii oficiale
DESIGN
Infuzia de eleganţă adusă gamei X6 de noua generaţie a reuşit să nu ştirbească în niciun fel agresivitatea modelului. Chiar şi fără pachetul M, avem o parte frontală impunătoare, cu o bară de protecţie scoasă înspre afară, cu multiple ornamente cromate, succedate de grila iconică a mărcii bavareze încadrată de două blocuri optice de dimensiuni mari, inspirate puternic de cele ale lui X5. Bosajele aripilor sunt umflate şi prezintă alura unui culturist care-şi încordează muşchii pe scena de la Mr. Olympia, în timp ce spatele prezintă o evoluţie pe care o aşteptam cu toţii în materie de aspect.
Forma neobişnuită a hayonului a plecat, iar în locul ei a venit un capac al portbagajului inspirat de modelele Gran Turismo şi Gran Coupe din gama de berline a mărcii germane, alături de alţi montanţi C, care schimbă situaţia la nivelul posteriorului. Stopurile au şi ele un aspect mai plăcut, cu toate că dimensiunile lor şi grafica interioară afişează aceleaşi tendinţe de impunere prin forţă brută în faţa celorlalţi participanţi la trafic. Cele două evacuări cu ornamente metalice cu finisaj cromat încadrează un difuzor de aer metalic, menit să întărească puterea noului SAV din gama BMW.
INTERIOR
Modernizarea habitaclului lui X6 îl aduce pe acesta la acelaşi nivel cu ceea ce găsim în prezent în gama BMW, majoritatea elementelor de la bord fiind comune cu cele găsite în gama X5. Ceasurile de bord sunt integrate pe un afişaj digital, comenzile au fost simplificate, iar materialele prezintă un aspect mai calitativ faţă de cele pe care le prezenta generaţia precedentă. Dacă s-au aplicat cu precizie aceleaşi schimbări ca în gama X5, ne putem aştepta la o poziţie la volan mai înaltă şi o creştere a vizibilităţii datorită noilor elemente vitrate introduse în design-ul modelului din Munchen.
Bancheta din spate are trei locuri, dintre care două sunt accentuate prin design-ul tapiţeriei, al treilea fiind, mai degrabă, introdus din raţiuni practice. Din aceleaşi motive, bancheta spate este rabatabilă 40:20:40, iar spaţiile de depozitare de la bord par să fie mai generoase. Portofoliul de ornamente interioare, culori şi materiale disponibile pentru comandă pare să fie similar cu cel al lui X5, cei de la BMW prezentând doar două interioare de X6 încadrul comunicatului oficial aferent lansării noii generaţii a SAV-ului lor. Pentru amatorii de cifre, vă spunem că portbagajul are un volum de 580 de litri, spaţiul de încărcare putând să urce până la 1.525 de litri odată cu plierea banchetei din spate, comparabil cu cel al unui break de la segmentul compact în sus.
MOTORIZĂRI
La momentul anunţului oficial, BMW X6 este oferit cu trei motorizări, dintre care două sunt diesel şi a treia este un motor V8 TwinPower Turbo. Aşadar, agresivitatea afişată la exterior este motivată, gama X6 oferind motoare care livrează între 258 CP şi 450 CP. Cel mai ridicat nivel al cuplului maxim asigurat de motorizările din această gamă îi revine diesel-ului care poartă amprenta diviziei de performanţă M: 740 Nm, care acompaniază 381 CP dezvoltaţi de motorul tri-turbo diesel de 2.993 cmc.
În ceea ce priveşte performanţele dinamice, versiunea M50d a lui X6 este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde, diesel-ul 30d are nevoie de 6.7 secunde pentru aceeaşi manevră, iar V8-ul lui 50i îndeplineşte această cerinţă în 4.8 secunde. În timp ce diesel-ul care vine sub capota motorizării de 258 CP poate să-l propulseze pe X6 "doar" până la 230 km/h, celelalte două motorizări anunţate de BMW au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. În ceea ce priveşte consumul de carburant, versiunea 30d anunţă 6.0 litri la sută în regim mixt, diesel-ul de performanţă solicită 6.6 litri la sută în acelaşi regim, iar unitatea alimentată cu benzină afişează 9.7 litri la sută în ciclul mixt NEDC, valoare care ar fi fost imposibilă în urmă cu câţiva ani pentru un V8 de 4.395 centimetri cubi care trage o maşină de 2.170 kilograme.
Dacă tot vorbim despre performanţă, BMW a publicat şi informaţii legate de capacităţile off-road ale lui X6, SAV-ul având un unghi ventral de 20 grade, un unghi de atac de 25 de grade şi un unghi de degajare de 22.5 grade. Garda la sol este de 212 milimetri, iar adâncimea maximă a vadului de apă pe care-l poate traversa modelul este de 500 de milimetri, cu menţiunea că această valoare este valabilă la 7 km/h.
TEHNOLOGIE
La acest capitol, X6 poate să-i mulţumească lui X5 pentru generozitatea cu care a fost înzestrat cu noile tehnologii din gama BMW. Aşadar, a doua generaţie a lui X6 are Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi multe altele.
Desigur, sistemul de asistent în trafic aglomerat, lansat pe X5, este prezent şi pe X6. Acesta care permite controlul automat al volanului şi al vitezei vehiculului, permiţând un condus relaxat în aglomeraţie. Conducerea asistată asigurată de dotările tehnologice ale lui X6 este completată de un sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea, care poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.
Via BMW
Fara numar, fara numar!