Williams: "F1 ar putea renunţa din nou la KERS din motive de costuri"
Patrick Head consideră că echipele mici ar putea renunţa la sistemul KERS până la sfârşitul sezonului din cauza costurilor ridicate şi a relevanţei scăzute pentru F1.
Sistemul KERS a fost reintrodus în Formula 1 în 2011 după o absenţă de un sezon şi, cel puţin în primele trei curse, şi-a dovedit importanţa prin faptul că cele mai multe echipe îl utilizează.
Cu toate acestea, Patrick Head, directorul departamentului de inginerie al echipei Williams, avertizează că echipele mici ar putea renunţa din nou la această tehnologie din cauza costurilor ridicate, în special ca urmare a condiţiilor care ar putea fi prevăzute în noul acord pentru reducerea costurilor.
"Va fi interesant de văzut cum evaluează echipele KERS pe parcursul sezonului, pentru că toate echipele au buget limitat, iar KERS contribuie considerabil la costuri. Absenţa KERS în 2010 s-a realizat numai prin acordul echipelor, din cauza condiţiilor financiare dificile. Mă întreb dacă echipele vor consideră că KERS aduce o valoare până la sfârşitul lui 2011. Ca inginer, este o tehnologie extrem de interesantă care are relevanţă în industria auto, dar plusul oferit sporturilor cu motor este sub semnul întrebării", a declarat britanicul pentru publicaţia MotorSport.
Pe de altă parte, Head a dezvăluit că nu va mai participa la toate cursele acestui sezon, întrucât vă petrece mai mult timp la fabrica echipei pentru a identifica problemele de fiabilitate din acest debut de sezon.
"Avem câţiva oameni foarte buni la toate nivelele în echipa noastră şi mă îndoiesc că aş putea contribui cu ceva la munca lor. Dar nu ar trebui să avem probleme de fiabilitate şi cred că pot contribui mai mult cu inginerii şi tehnicienii pentru a-i ajuta să le elemine. Aşa că probabil voi fi mai puţin prezent pe circuit în acest an", a mai precizat el.
Williams a înregistrat cel mai slab debut de sezon din întreaga istorie după ce Rubens Barrichello şi Pastor Maldonado au abandonat în primele două curse ale anului.
Via | F1Fanatic