Webber şi Kubica critică noul regulament pentru aripa spate
Mark Webber şi Robert Kubica au criticat decizia FIA de a permite ajustarea aripii spate a monoposturilor în timpul curselor începând din 2011.
Consiliul Mondial al FIA a confirmat miercuri că, începând de anul viitor, piloţii vor avea posibilitatea de a ajusta aripa spate în timpul curselor atunci când vor încerca să depăşească un rival din faţă, schimbare menită să impulsioneze spectacolul în competiţie.
Chiar dacă reprezentaţii echipelor sunt entuziasmaţi de acest regulament, mai mulţi piloţi de top au criticat decizia care, în opinia lor, va avea chiar un impact negativ. Mark Webber, pilotul care a câştigat două curse în acest sezon pentru Red Bull Racing, susţine că depăşirile ar trebui efectuate datorită abilitaţilor şi nu prin simpla apăsare a unui buton.
"Cred ca regula este bună pentru PlayStation, dar nu ştiu cât de bine va funcţiona în Formula 1. Manevrele de depăşire ar trebui să fie despre presiune, despre abilităţi şi despre tactică. Vrem să vedem mai multe depăşiri, dar trebuie că abilitatea să fie implicată în depăşiri şi nu doar să apăsăm pe butoane", a declarat australianul.
Pilotul Red Bull Racing este sprijinit în afirmaţii şi de Robert Kubica, care nu este convins că noua regulă va îmbunătăţi spectacolul în Marele Circ.
"Dacă aripile se vor modifica mult vom vedea multe depăşiri pe linie dreaptă, dar nu cred că este foarte incitant să vezi asta. Va fi acelaşi lucru pentru toată lumea şi vom vedea cum funcţionează. Ajustarea aripii faţă a fost introdusă pentru a ajuta depăşirile prin urmărirea celorlalte maşini şi am văzut că asta nu a funcţionat", a explicat polonezul.
La rândul său, Jarno Trulli este îngrijorat din punct de vedere al siguranţei, întrucât o defecţiune la aripa spate are o influenţă mai mare asupra comportamentului monopostului comparativ cu aripa fata.
"Am citit despre noul regulament şi nu apreciez posibilitatea de a ajusta aripa spate, doar din punct de vedere al siguranţei. Poate că este numai o îngrijorare stupidă. Vom discuta cu inginerii, dar trebuie să ne asigurăm că vom concura în siguranţă", a declarat pilotul echipei Lotus Racing.
Singurul care şi-a amanifestat interesul pentru acest regulament este Adrian Sutil, însă germanul este nemulţumit de numărul mare de schimbări de regulament din ultimii ani.
"Este foarte bine pentru spectacol. Nu cred că este atât de bine pentru piloţi, pentru că dacă îţi aperi poziţia nu contează deloc. Dacă există un monopost în spatele tău şi activează aripa va câştiga 5-10 km/h. Pe bune, sunt prea multe lucruri", a precizat pilotul echipei Force India.
stie cineva un link unde se pot vedea live antrenamentele............va multumesc. si o zi buna tuturor !