Webber, "mecanic de tren" într-o cursă cu numai şapte depăşiri
Mark Webber a fost poreclit "mecanic de tren" după ce primii cinci piloţi au terminat cursa de la Monaco într-un interval de numai patru secunde fără să efectueze depăşiri.
Marele Premiu al statului Monaco a furnizat cel de-al şaselea câştigător de cursă din acest debut de sezon, însă a confirmat din plin statutul de eveniment în care depăşirile sunt foarte dificile.
Potrivit unei analize realizate de publicaţia finlandeză Turun Sanomat, doar şapte depăşiri au avut loc pe parcursul cursei de duminică.
Dintre acestea, trei i-au avut ca protagonişti pe piloţi din spatele plutonului precum Timo Glock, Jean-Eric Vergne şi Narain Karthikeyan, astfel că doar patru depăşiri au implicat piloţi aflaţi în lupta pentru puncte.Numărul mic de depăşiri din plutonul fruntaş contrastează puternic cu diferenţa foarte mică dintre primii cinci piloţi. Astfel, doar 4.101 secunde au fost între învingătorul Mark Webber şi Lewis Hamilton, ocupantul celei de-a cincea poziţii, iar Marele Premiu al statului Monaco a intrat pe locul cinci într-un top al celor mai echilibrate curse din istorie.
Cel mai strâns final de cursă a avut loc la Monza în 1971, când Peter Gethin a câştigat cu un avans de numai 0.61 secunde în faţa locului cinci.
Diferenţa mică de timpi dintre primii cinci clasaţi de la Monaco, cuplată cu absenţa depăşirilor, a determinat publicaţia portugheză O Jogo să-l numesca pe Webber "mecanic de tren".
Via | GMM
Suna prea jignitor denumirea de "mecanic de tren" luand in calcul nivelul cultural (in marea majoritate a cazurilor) al unui cfr-ist. Mai bine ar fi fost numit, asa cum l-a numit la sf.cursei un comentator pe acest site: "safety-car".