Volkswagen acceptă îngheţarea dezvoltării maşinii de WRC pentru a evita retragerea Citroen şi M-Sport
Volkswagen şi-a dat acordul pentru ca viitoarea generaţie de maşini pentru Campionatul Mondial de Raliuri să fie amânată până în 2015, cu scopul de a ajuta Citroen şi M-Sport să rămână în competiţie.
Actualele maşini cu care Volkswagen, Citroen şi M-Sport concurează în Campionatul Mondial de Raliuri beneficiază de omologare în perioada 2011-2013, fiind introduse în sezonul în care a fost schimbat radical regulamentul tehnic.
Teoretic, echipele ar fi trebuit să dezvolte noi maşini pe care să le omologheze în perspectiva sezoanelor 2014-2016, însă Volkswagen a făcut presiuni pentru ca în sezonul următor să fie folosite actualele maşini.
Constructorul german începuse deja dezvoltarea noii generaţii a lui Polo R WRC, însă a luat această decizie de teamă că Citroen şi M-Sport se vor retrage din competiţie din cauza costurilor de peste 3 milioane de euro pentru construirea noilor maşini.
"Am vorbit despre ce este mai bine pentru viitor pentru a menţine ridicat nivelul de înscrieri din campionat. Am descoperit că cea mai bună metodă este să rămânem cu maşinile pe care le avem în acest an. Este corect să spunem că, pentru binele sportului, ne vom priva singuri de potenţialul avantaj de performanţă", a declarat Jost Capito, şeful Volkswagen.
Vestea a fost primită cu bucurie de M-Sport, echipă care utilizeaza Ford Fiesta RS WRC, dar care a rămas fără sprijinul direct al celor de la Ford după retragerea constructorului american din competiţie la sfârşitul anului trecut.
"Suntem foarte recunoscători pentru asta. Pentru mine şi Yves Matton (n.r - şeful Citroen Racing) este cu adevărat o mişcare pozitivă. Ştim că putem fi competitivi anul viitor şi fără să cheltuim milioane de euro pe dezvoltare. Asta a menţine campionatul deschis şi nici nu puteam face o nouă omologare fără revenirea celor de la Ford", a declarat Malcolm Wilson, şeful M-Sport.
Prezenţa celor de la Citroen în WRC pentru 2014 era în pericol din cauza costurilor de dezvoltare pentru noua maşină, iar constructorul francez analizează deja posibilitatea de a participa în Campionatul Mondial de Turisme.
Decizia nu afectează în niciun fel planurile celor de la Hyundai de a participa în WRC începând din sezonul 2014 cu modelul i20, întrucât regulamentul tehnic de anul viitor era oricum identic cu cel din prezent.
Via Autosport
E mult mai interesant, ca si politica de marketing, WTCC decat WRC , pentru Citroen, acuma, depinde de costuri...