Vettel pleacă din pole position în India, Alonso doar pe opt

Publicat sâmbătă, 26.10.2013 12:33 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut al treilea pole position consecutiv pe circuitul din India într-o sesiune în care mai mulţi piloţi au adoptat strategii opuse pentru pneuri. Fernando Alonso va pleca doar de pe locul opt.

Sebastian Vettel a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine pole position-ul în Marele Premiu al Indiei.

După ce a dominat fiecare sesiune de antrenamente, pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut al treilea pole position consecutiv pe circuitul Buddh după ce a fost cronometrat cu 1:24.119  si a optat pentru strategia tradiţională şi a concurat cu pneuri soft în ultima parte a calificărilor.

Germanul va fi urmat pe grila de start de cei doi piloţi ai echipei Mercedes, Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, în timp ce Mark Webber a preferat o strategie alternativă şi a stabilit al patrulea timp cu pneuri medium.

Australianul va rămâne astfel mai mult timp pe circuit în primul stint cu speranţa că va putea recupera teren în faţa lui Vettel, mai ales că pneurile soft se degradează rapid pe monoposturile Red Bull.

O strategie similară a adoptat şi Fernando Alonso, care a obţinut însă doar locul opt pe grila de start, fiind învins încă o dată de coechipierul său Felipe Massa (locul 5), dar şi de Kimi Raikkonen (Lotus) şi Nico Hulkenberg (Sauber). Vettel are nevoie doar de locul cinci pentru a deveni matematic campion mondial, iar Alonso este obligat să termine pe locul doi pentru a avea speranţa că va rămâne în lupta pentru trofeu.

Ultimele două locuri în Q3 au fost ocupate de Sergio Perez şi Jenson Button, care au rulat cu pneuri medium pe monoposturile McLaren.

FORCE INDIA, ELIMINATĂ ÎN Q2 ÎN CURSA DE CASĂ

Daniel Ricciardo va pleca de pe locul 11 al grilei de start pentru Toro Rosso, în timp ce Force India a ratat prezenţa în Q3 în calificările de casă cu ambii piloţi, Paul di Resta şi Adrian Sutil urmând să plece de pe locurile 12 şi, respectiv, 13.

Jean-Eric Vergne a stabilit al 14-lea timp la volanul celui de-al doilea monopost Toro Rosso şi a fost urmat de Valtteri Bottas (Williams) şi Esteban Gutierrez (Sauber), care a comis numeroase greşeli pe turul de circuit.

GROSJEAN, ELIMINAT SURPRINZĂTOR ÎN Q1

Marea surpriză a primei părţi a calificărilor a fost eliminarea lui Romain Grosjean. Contra-performanţa a venit la capătul a doua podiumuri consecutive înregistrate în Coreea de Sud şi Japonia, după ce pilotul echipei Lotus a comis o serie de greşeli într-unul dintre tururile rapide de circuit.

Francezul va pleca astfel doar de pe locul 17 al grilei de start, din faţa lui Pastor Maldonado (Williams) şi a celor patru piloţi de la Marussia şi Caterham, care ca de obicei nu au avut nicio influenţă majoră în această sesiune.  

Marele Premiu al Indiei va avea loc duminica cu incepere de la ora 11:30, ora Romaniei. Important: România va trece la ora de iarnă în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 04:00 va deveni ora 03:00. Ora menţionată ca oră de start pentru cursa de duminică este ora de iarnă.  

INDIA - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m24.119s
 2. Nico Rosberg          Mercedes             1m24.871s  +0.752s
 3. Lewis Hamilton        Mercedes             1m24.941s  +0.822s
 4. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m25.047s  +0.928s
 5. Felipe Massa          Ferrari              1m25.201s  +1.082s
 6. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m25.248s  +1.129s
 7. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m25.334s  +1.215s
 8. Fernando Alonso       Ferrari              1m25.826s  +1.707s
 9. Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m26.153s  +2.034s
10. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m26.487s  +2.368s
Q2 cut-off time: 1m25.458s Gap **
11. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m25.519s  +0.951s
12. Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m25.711s  +1.143s
13. Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m25.740s  +1.172s
14. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m25.798s  +1.230s
15. Valtteri Bottas       Williams-Renault     1m26.134s  +1.566s
16. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m26.336s  +1.768s
Q1 cut-off time: 1m26.178s Gap *
17. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m26.577s  +1.003s
18. Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m26.842s  +1.268s
19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth    1m26.970s  +1.396s
20. Giedo van der Garde   Caterham-Renault     1m27.105s  +1.531s
21. Charles Pic           Caterham-Renault     1m27.487s  +1.913s
22. Max Chilton           Marussia-Cosworth    1m28.138s  +2.564s
  • ferr1, sâmbătă, 26.10.2013 13:12

    Nu inteleg ce relevanta mai are faptul ca Alonso pleaca de pe 8. Si de pe 8 si de pe 1, tot n-ar fi reusit sa ma schimbe situatia clasamentului general. Acum mai conteaza doar lupta pt locul 2 din clasamentul constructorilor. Poate o pierde Ferrari... mi-as dori sa se intample asta. Ori 2, ori 3, pentru mine e tot una. Pentru Montezemolo inseamna multi bani pierduti. Urmeaza o noua cursa Singapore...

  • ferr2, sâmbătă, 26.10.2013 13:15

    are relevanta pentru Massa care vrea sa prinda un contract bun

  • pablo256r, sâmbătă, 26.10.2013 13:48

    Interesanta strategia inversa a lui Webber si Alonso. Poate fi cea castigatoare, depinde de cat de mult se vor degrada pneurile in cursa.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 26.10.2013 15:59

    HAHAHAHAHA :))))))) Tot compar timpii din calificari incepand din Australia si pana acum, si este incredibil cum Ferrari a decazut. Recunosc, ma bucur, dar regresul este atat de evident ca erau cei mai buni in Australia si Malaezia (chiar daca n-au castigat), iar acum mai au doar -300 fata de Mclaren care a inceput in genunchi. Ma distrez de numa :))))))) Bine vor termina in fata lui Mclaren dar hai sa vedem cum sta treaba de cand a inceput sezonul. Nu e tot una sa ai cea mai buna masina in regim de cursa si masina de linia a 2 (loc 3-4) in primele curse si sa cazi atat de urat in spate, sau sa ai o masina prastie de locurile 11-17, si sa te apropii de Ferrari la 200-300 de miimi. Ce face Pat Fry, dar celebrul James Allison??? Nu veniti cu placa expirata ca se concentreaza pe 2014, deoarece Mclaren inca din iulie, dupa dezastrul din Marea Britanie a concentrat toate resursele de la fabrica pentru masina de anul viitor, asupra masinii actuala aducandu-se update-uri ce nu au vazut nici tunelul de vant, nici simulator, nici CFD, ci testate direct pe circuit in zilele de vineri. Mclaren a inceput cel mai devreme sa isi concentreze resursele spre 2014. Nu-l vreau pe Alonso la Mclaren, datorita caracterului, dar este cel mai pragmatic pilot, neirosind nici o sansa ce i se ofera. Sper sa vina Kevin Magnussen. Ceva ziar spaniol da ca sigura venirea lui in 2015, ce naiba ma fac :-s

  • nedumerit, sâmbătă, 26.10.2013 16:13

    Tu despre ce miimi vorbesti Mircea intre Ferrari si McLaren. Vezi ca ai cam dat-o in bara de data asta. Timpul scos in Q2 de Alonso il asigura fata de timpii obtinuti in Q3 un loc pe podium: 1:24.885. Tocmai ca in calificarile de azi Ferrari a mers mult mai bine fata de ce a aratat pana acum. Alonso a facut azi intotdeauna un singur tur chiar si cu pneurile medium. Se stie ca Ferrari nu poate utiliza optim in regim de calificari pe un singur tur pneurile. Nu inteleg de ce razi de capra altuia. Ce e atat de mare fericirea ? Maine s-ar putea sa ai o surpriza destul de mare. Hai sa ai noroc, sa vedem si McLaren in primii cinci!

  • danoe, sâmbătă, 26.10.2013 16:58

    frate nu gasesc comparatie la cum pare ca se"distreaza" Mircea,urmeaza sa infiga o teava in pamint sa aruncece un soarece inauntru,si sa priveasca cu lanterna,si ce ne amuzam...

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 26.10.2013 17:34

    Si Button pe soft-uri a fost cel mai rapid in Q1. I-a devansat pe cei de la Ferrari. Uite timpii pe hard a lui Alonso cu al celor de la Mclaren. Perez chiar a spus la Sky ca putea sa il devanseze pe Alonso (pe aceleasi pneuri) daca mai facea un tur, dar a preferat sa le menajeze. Oricum tot cei care pleaca din prima linie pe softuri + Hamilton vor fi avantajati. In antrenamentele de vineri, s-a stat chiar si 16 tururi pe softuri, azi, intr-adevar s-a stat doar 5-8 tururi, dar se mai putea. Nu vor sta 5 tururi, dar probabil nici 16, undeva la mijloc 10-12 tururi maine. Dar va fi suficient daca le va da 1 secunda pe tur , poate chiar mai mult la cei de pe hard. Plus ca inca o secunda vor castiga pana in primul viraj, plecand infinit mai bine pe softuri decat pe hard. Daca pun 15-16 secunde si vor iesi dupa schimb la 7-8 secunde vor fi avantajati, deoarece vor iesi pe pneuri proaspete, pe cand hardurile celor din fata vor fi trecuta deja de jumtate din durata de viata. Button si-a dat seama ca era mai adecvata o plecare de pe 5-6 pe softuri decat un loc 10 pe hard, dar a ascultat de echipa.

  • mirco, sâmbătă, 26.10.2013 17:39

    Specimenul respectiv (m mclaren 1984) nu trebuie bagat in seama, pt ca el este in alta lume, urmareste alta competitie. Una in care McLaren castiga anul asta titlurile. Si mai e ceva, tipu' e inebunit dupa noroi, ii place noroiul la nebunie.

  • nedumerit 2, sâmbătă, 26.10.2013 21:12

    Mircea ia uite rezultatele din Q1 si Q2 (pe softuri): Fernando Alonso Ferrari 1:25.934 1:24.885 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:26.107 1:25.365 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.574 1:25.458 Unde ai vazut tu 200-300 de miimi intre Alonso si cei doi de la McLaren? Repet: Ferrari nu e in stare sa scoata maximum din pneuri pe un tur. Azi ambii piloti de la Ferrari au efectuat un singur tur. De ce oare? Vedem maine raspunsul :)

  • ferr1, sâmbătă, 26.10.2013 22:02

    @Mclaren_Mircea_1984 McLaren n-a contat, nu conteaza si nu va conta ANUL ACESTA, 2013! Asa ca scuteste-ne! Pastreaza comentariile pentru 2014 sau 2015 sau cand s-o mai afla McLaren in lupta pentru vreun titlu. Ca din 2008 nu prea s-a mai intamplat asta. Din 2008.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 26.10.2013 22:30

    Button a fost mai rapid decat Alonso pe softuri in Q1 cu -400 Alonso a fost mai rapit decat cel mai bine pozitionat Mclaren in Q2 pe softuri cu -500 In O3 pe hard Alonso a fost mai rapid decat cel mai bine pozitionat Mclaren cu -300 Media iese undeva la -350 -400 pentru Alonso cumulat in cele trei secvente. Nu e prea putina diferenta daca calculam asa cum am mai spus primele 2 curse (unde era Ferrari si unde era Mclaren)??? In Australia in Q3 Massa face 1:28:490 iar Button 1:30:257 In Malezia in Q3 Massa face 1:50:587 iar Button 1:53:175 In China in Q3 Alonso face 1:35:148 iar Button 1:35:784 In toate aceste prime trei runde avantajul Ferrari era de peste jumatate de secunda, (cel mai putin a fost -600), iar acum acest decalaj a fost injumatatit. Intrebarea mea este daca Mclaren nu facea prostia cu designul (pull-rod, nas ridicat, etc) si continua sa dezvolte masina de anul trecut asa cum a facut Ferrari si toti ceilalti, unde era Ferrari? Nu vedeti cat de elecvent este ca Ferrari in fiecare an are o traiectorie descendenta intre inceputul de sezon si finalul de sezon? Mclaren exact invers. (exceptie anul trecut unde a inceput si a terminat la fel cu pole-position si victorie) Matematica cred ca este foarte simpla domnilor Ferraristi.

  • nikipercea, duminică, 27.10.2013 02:44

    hou bre !!!!! parca sunteti la piata......

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 27.10.2013 02:49

    nu mai imi place mclaren!!! sincer sa fiu la anul trec la ferrari

  • Alex, duminică, 27.10.2013 08:02

    Da, mai bine, nu te mai lauda atat in strachini cu Mclaren, o avea o traiectorie descendenta la final de sezon Ferrari pt ca mereu lucreaza la monopostul de anul urmator, dar o fac extrem de prost si nu da roade. Daca si cu parca, Mclaren daca erau buni, deszvoltau aceeasi masina dar nu, au crezut ca vor face rahatul praf cu masina de anul asta si cu figurantul de Perez care se credea campion.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 27.10.2013 16:57

    Individul acela nu sunt eu care s-a semnat cu numele meu. Mai bine imi pun atza in gat decat sa tin cu Ferrari. Eu daca ma tai la vena, pe acolo curge sange Mclaren. Sunt printre cei mai dedicati si mai loiali fani ai lui Mclaren.