Vettel: "Am fost adormit, iar asta m-a costat victoria"

Publicat luni, 02.08.2010 14:02 de Mircea Meșter

Sebastian Vettel recunoaşte că nu a fost concentrat pentru câteva momente atunci când rula în spatele Safety Car-ului, lucru care l-a costat victoria în Ungaria.

Sebastian Vettel susţine că neatenţia l-a costat victoria în Marele Premiu al Ungariei. Pilotul Red Bull a fost penalizat de comisarii de cursă cu o trecere pe la standuri după ce, în timp ce Safety Car-ul se afla pe circuit, germanul a lăsat o distanţă prea mare între el şi Mark Webber, care se afla imediat după maşina de siguranţă şi care nu efectuase încă oprirea la boxe.

Conform regulamentului, un pilot nu are voie să lase o distanţă reală mai mare de echivalentul a zece monoposturi între el şi cel din faţa sa în timp ce Safety car-ul se află pe pistă.

"Am fost adormit", s-a scuzat Vettel, care susţine că e dezamăgit de decizia comisarilor, eveniment care l-a retrogradat pe locul al treilea, acolo unde germanul a şi terminat cursa. "Fără această problemă ar fi fost o simplă plimbare azi", consideră Vettel.

Deşi era de obicei apărat de şefii săi de la Red Bull, Vettel a fost acuzat voalat de Christian Horner pentru lipsa de concentrare care l-a privat pe german de prima poziţie şi i-a prilejuit colegului său, Mark Webber, să câştige fără drept de apel cursa maghiară. "Vettel a rămas prea în spate dintr-un motiv cunoscut doar de el. S-a vorbit foarte clar la briefing-uri şi la întâlnirile dintre piloţi despre ceea ce trebuie făcut în această situaţie. Din păcate, a rămas mult prea în spate", spune Horner.

via | GMM

  • ymy, luni, 02.08.2010 15:16
    o simpla plimbare

    Vettel e un pilot rapid si castiga curse daca scapa singur in fata . Faptul ca nu a putut sa-l depasesca pe Alonso , avand o masina mai performanta si suficiente tururi la dispozitie , demonstreaza clar ca Vettel nu este un ,,mare" pilot , cum tot i se tot face reclama . Poate va deveni in timp , dar deocamdata nu este . Nu sunt un fan Hamilton , ba chiar mi-e antipatic , insa cred ca daca era el in locul lui Vettel , il depasea pe Alonso si pe stanga si pe dreapta , pe unde voiau muschii lui . Hamilton este de departe mai talentat si mai luptator decat Vettel . De aceea lui Vettel nu-i plac decat plimbarile .

  • dandany, luni, 02.08.2010 16:09
    corect

    @ymy Mare dreptate ai tu...

  • Rosia Montana, luni, 02.08.2010 16:43
    @ymy

    Ba eu cred ca esti fan hamilton.."il depasea pe Alonso si pe stanga si pe dreapta , pe unde voiau muschii lui . Hamilton este de departe mai talentat si mai luptator decat Vettel . De aceea lui Vettel nu-i plac decat plimbarile "..Daca ai avea putin habar ai stii ca la Hungaroring nu se poate depasi decat daca in fata ai o masina care are probleme cu cauciucurile, cum a avut Petrov.Iar Ham pe Alonso l-a depasit in acea perioada cand Mclaren domina net in materie de viteza, lucrurile acum stau altfel. Ma amuza cand vine cate un user se camufleaza spunand "nu sunt fan X" insa il ridica in slavi!Patetic!Vettel e un pilot exceptional poate ca ii lipseste experienta.Dar o va capata!

  • Rosia Montana, luni, 02.08.2010 16:45
    ar mai fi..

    Daca nu ma insel eu l-am vazut pe ham ieri cand era in spatele lui Massa apoi a lui Alonso.De ce nu i-o fi depasit "si pe stanga si pe dreapta"?A, a depasit la boxe..deci pe mijloc..

  • 321xiorel123, luni, 02.08.2010 16:58
    @Rosia Montana

    Frumoasa replica :)) Nota 10! ;)

  • 321xiorel123, luni, 02.08.2010 17:01
    @Rosia Montana

    De fapt la boxe depasirea n-a fost facuta de el ci de mecanicii care s-au miscat mai repede ;)

  • Cyrus, luni, 02.08.2010 17:39
    @Rosia Montana

    Rosia Montana - pt ca Hamilton nu era intr-un RedBull. McLaren erau mai lenti ca Ferrari in cursa

  • DRAKo, luni, 02.08.2010 18:12
    Rosia Montana

    Poate nu ai vazut: Ieri Hamilton l-a depasit pe Petrov pe acelasi circuit desi diferenta dintre un McLaren si un Renault (aprox 0,2sec) a fost ieri mult mai mica de 1SECUNDA cat avea Vetel fata de Alonso Poate nu ai vazut ca Barichelo l-a depasit tot ieri, tot pe acelasi circuit si culmea tot in aceeasi cursa desi diferenta dintre timpi pe tur era asemanatoare iar lupta a durat mai putine tururi! 321xiorel123 - mai desumfla roata!

  • DRAKo, luni, 02.08.2010 18:13
    Rosia Montana

    Poate nu ai vazut: Ieri Hamilton l-a depasit pe Petrov pe acelasi circuit desi diferenta dintre un McLaren si un Renault (aprox 0,2sec) a fost ieri mult mai mica de 1SECUNDA cat avea Vetel fata de Alonso Poate nu ai vazut ca Barichelo l-a depasit tot ieri, tot pe acelasi circuit pe Schumacher si culmea tot in aceeasi cursa desi diferenta dintre timpi pe tur era asemanatoare iar lupta a durat mai putine tururi! 321xiorel123 - mai desumfla roata!

  • rayn380, luni, 02.08.2010 21:28
    @rosia montana

    tind sa-i dau dreptate lui ymy, cum ca ham daca avea masina lui vettel, chiar il facea prin toate partile....Vettel, degeaba incercati sa-l scoateti in fata, n-are spirit de luptator in el. Este exact Massa, cand are masina buna si pleaca din pole(cu exceptia sa nu greseasca), greu il mai prinde cineva. Esti orb sau plin de invidie si sa nu-i recunosti calitatile lui Ham. In caz ca n-ai vazut cursele de anul asta, chiar de vreo 3 ori l-a depasit Ham pe mai marele Alonso, plus sa nu mai zic ca a efectuatat doar anul acesta aproape 50 de depasiri si ce mai depasiri. Uita-te la cursele din china, australia, sa vezi ce spectacol a facut. Vezi canada, vezi turcia cu button. Sa nu mai zic ca ia dat lectii mai marelui campion Alonso inca din primul an cand a venit in F1. Daca nu ma crezi, Youtube is your friends sau si mai bine www.f1.com la sectiunea de video...vei vedea toate fazele incendiare din fiecare cursa din acest an cat si de anul trecut. Vettel mai are pana se coace in primul rand, asta ca sa ia titlul, iar in momentul in care nu va mai avea cea mai rapida masina, ai sa-ti dai seama ca va deveni un pilot de pluton, nimic mai mult. Veti face cu el, asa cum faceti anul asta cu Massa la ferrari de cand a venit zeul cu banii. Imi aduc aminte si acum, prin 2008 cand se lupta la titlu, chiar si anul trecut pana la accident, cat il ridicati in slavi. A fost si consider ca este bun, egalul lui Alonso, atata timp cat pleaca din fata, nimic mai mult. Asa si vettel, se va naste talent si va muri speranta(sper sa ma insel totusi)......

  • George005, luni, 02.08.2010 22:25
    @ rayn

    Mi se pare ca esti putin cam zgarcit la adresa lui Vettel, in sensul ca nu-i acorzi meritele. Sa nu uitam ca el a inceput sa se afirme la Toro Rosso, cu o masina nu tocmai performanta. Mi se pare un pic penibil sa vii acum sa spui ca nu are spirit de luptator, atata timp cat "s-a luat la tranta cu propriul coechipier in Turcia", lucru corect din punctul meu de vedere atata timp cat echipa ta este mai performanta decat celelalte rivale, iar coechipierul tau se afla inaintea ta in clasament. Automat il face pe aceste adversarul tau numarul 1. Atitudinea lui din Ungaria in momentul in care a ajuns in spatele lui Alonso mi s-a parut una corecta. Nu merita riscul pentru cateva puncte.

  • rayn380, luni, 02.08.2010 22:34
    vettel

    a castigat acea cursa la monza in 2008 ca urmare a unor circumstante care au tinut de vreme in primul rand. A prins culoar liber in fata, de pe prima pozitie ca urmare a strategiilor de echipa, ca urmare a ploii si cam atat. Imediat, toti au sarit sa-l compare cu Schumacher, ca fiind urmasul acestuia, totusi eu cred ca multi s-au cam grabit in a face astfel de afirmatii....Cu masina pe care a avut-o weekendul trecut in Ungaria, nici nu se punea probleme sa nu-l depaseasca pe Alonso...A fost clar mai rapid cu mult fata de acesta, dar juma de cursa a stat in spatele lui Alonso si nimic mai mult, n-a schitat nimic. Daca monopostul RBR sta atat de bine in curbe, bineinteles ca nu putea sa-l depaseasca decat pe linia dreapta a boxelor, acolo unde a depasit de altfel si Barichelo. Putea sa micsoreze foarte mult distanta inainte de a intra pe linia dreapta, iar la ultima curba, la iesirea pe linia dreapta sa fi fortat depasirea. Hamilton, l-a facut pe Petrov, in acea inlantuire de viraje, inca din primul tur, asta zic eu spirit de luptator, a dovedit-o de n ori.

  • George005, luni, 02.08.2010 22:39
    Alonso

    Nu stiu daca ai observat, dar Alonso era mai rapid pe liniile drepte, iar Vettel reducea din diferenta in viraje. In fine, nu are rost sa ne contrazicem. Fiecare isi sustine favoritul, discutia transformandu-se intr-una subiectiva.

  • maryo37, marţi, 03.08.2010 01:48
    @rayn380

    =)) Mor de ras... De unde scoti omule depasirile alea?=)) "Putea sa micsoreze foarte mult distanta inainte de a intra pe linia dreapta, iar la ultima curba, la iesirea pe linia dreapta sa fi fortat depasirea." Tu ai vazut ca Alonso a mers fara greseala si a inchis toate virajele perfect, te-ai cumva la alta cursa? Lasa-l pe Barrichello, ca ala e alta treaba, cum de altfel si Schumacher are alta masina care nu i-a permis sa lupte... Alonso nu i-a dat nicio sansa lui Vettel si nici un pilot n-ar fi trecut. In primul rand configuratie circuitului nu-ti permite si apoi efortul lui Alonso si-a spus cuvantul, reusind sa fie impecabil pe trasa ideala(ceea ce ii ofera clar un avans considerabil) Daca incerca ceea ce ai spus tu, intra in Alonso si ieseau amandoi din cursa. Aia se incearca cand cel din fata este mai lent si are o masina care nu sta bine pe perioada de franare. Trist, ma rog sa nu dau peste unu ca tine in trafic. Pana una alta, eu te sfatuiesc sa mergi macar la karting ca sa intelegi cum e treaba cu depasirile astea. Nu de alta, dar esti depasit(chiar asa esti) la capitolul rabdare, pentru ca asta e tot ce puteai sa faci in spatele lui Alonso. Rabdare si sa pui presiune. Dar Alonso are experienta, nu s-a intimidat. Vettel a pus presiune, dar au aparut si greselile, asta se intampla cand mergi peste limita. Alonso i-a dat clasa si lectii de pilotaj lui Vettel. Germanul trebuie sa-si ia notite pentru un urmatorul duel... Pana acum experienta lui Alonso a castigat. Iar ceea ce face Hamilton se numeste salbaticie. E un pilot lipsit de stil si de finete. Totusi rayn lasa jocurile video!!!

  • F1-zone, marţi, 03.08.2010 02:20
    bravo rosia

    Astia de la meclaren sunt de-a dreptul patetici. @drako, iti aperi postul ala neasumat insa spui prostii asa cum ai facut-o tot anul 2010!Vezi-ti de crucea ta rosie, daca ai pacienti, daca nu, lasa-i pe altii care se mai pricep la sportul asta.

  • F1-zone, marţi, 03.08.2010 02:22
    draku

    vezi ca nu sunt singurul care lasa urme, spre deosebire de tine eu am terminat informatica, nu medicina de dupa 90

  • ymy, marţi, 03.08.2010 07:59
    rosia montana

    Daca eram fan Hamilton , nu as fi avut nici o retinere sa o spun . Din contra , mi-e antipatic pentru ca este mult prea bataios si ar face ORICE pentru victorie , cum facea Schumacher alta data , ceea ce mie nu mi se pare tocmai in regula . Eu raman ferm convins ca chiar si intr-un Mc.Laren (care nu s-a ,,simtit" prea bine la Hungaroring ) , l-ar fi depasit pe Alonso , ca sa nu mai spun ca daca era intr-un Red Bull , o facea precis . Spuneai ca la Hungaroring nu se pot face depasiri . Nu sunt de acord cu aceasta afirmatie . Pe orice circuit , se pot face depasiri , mai mult sau mai putin . Si in incheiere , vreau sa spun ca daca simpatizez vreun pilot actualmente , acela este unul singur , si anume Kobayashi .

  • Rosia Montana, marţi, 03.08.2010 08:57
    @ymy

    afirmatie chiar comica...."mi-e antipatic pentru ca este mult prea bataios si ar face ORICE pentru victorie"-afirmi tu:) -eu spun ca mi-e antipatic pt ca este total lipsit de caracter, atat pe pista cat si in afara ei. Daca s-ar face un top al lipsei de popularitate printre piloti s-ar afla de departe pe prima pozitie. Observi ca intre un adevarat critic al lui ham si unul de fatada cum esti tu sunt diferente majore:) Hai sa fim seriosi:)), tu esti de-a dreptul indragostit de ham, dar in fine, tu vrei sa nu se afle asta..fan kobayashi, asta e buna, asa cum sunt si eu fan de la rosa:).Deci, reiau pt ultima oara.Ham a fost in spatele lui Massa apoi al lui Alonso.Daca vrei poti vedea-revedea cursa, sunt site-uri pe net, vei avea surpriza sa vezi ca "favoritul" ham era mai lent decat Alonso comparand timpii afisati de cei doi pe tur. Asa ca, vb discutii.

  • ymy, marţi, 03.08.2010 09:21
    rosia montana

    Cred ca nu intelegi ce vreau sa spun . Mi-e antipatic Hamilton pentru ca este dispus sa intreaca limita sportivitatii pentru as-i atinge telul . Ii admir insa talentul si a demonstrat de nenumarate ori ca nu are retineri in a depasi pe cineva , indiferent cine ar fi . Daca as fi fanul lui , de ce as ascunde-o ? Am 49 de ani , urmaresc F1 din anii 80 si am vazut aproape toate cursele de atunci si pana acum , asa ca , la cate am vazut deja in acest sport , nu m-as simti intimidat in a recunoaste un lucru sau altul . Eu am fost fanul unui singur pilot , si anume Ayrton Senna . In rest , am avut doar simpatii sau antipatii . Nu vreau sa insinuez ca Alonso este un pilot slab , din contra , este excelent , insa daca Vettel este un pilot de geniu , cum tot incearca unii sa ma convinga ca este , l-ar fi depasit pe Alonso si iesea cel putin pe locul doi . Dar nu a fost in stare . Asta e tot ce am vrut sa spun . Deci nu mai insista cu Hamilton , pentru ca sincer : NU SUNT FANUL LUI !!!

  • 321xiorel123, marţi, 03.08.2010 10:09
    @ymy

    49ani-Multi inainte! Legat de Vettel: inainte sa cumpar ceva fac rationamentul intre calitate si pret/cand imi exprim parerea despre un pilot fac rationamentul intre performante si anii de practica. Daca as compara numai performantele din acea cursa as spune ca Vettel e un nimic pe langa Alonso dar tinand cont si de varsta frageda a lu' Vettel prefer sa le propun tuturor sa mai avem "putzintica rabdare"

  • ymy, marţi, 03.08.2010 10:54
    321xiorel123

    Desigur ca in cazul lui Vettel trebuie sa mai avem rabdare . Este la inceput de drum si poate va deveni totusi in timp un mare pilot . De rabdare insa , nu au dat dovada cei care l-au catalogat deja un geniu , urmasul lui Schumacher si nu mai stiu cum , fara ca Vettel sa ne arate inca prea mare lucru , in afara de victoriile pe care le-a castigat scapand singur in fata si cateva pole position adjudecate . Cand Vettel va avea victorii , adjudecate dupa ce a plecat de pe pozitia 14 - 20 de pe grila de start , atunci vom putea spune ca e un mare pilot . Vettel va trebui sa-l bata pe Webber , fara aripa fata diferita si fara sa fie tratat preferential de echipa . Abea atunci chiotele lui de bucurie de dupa obtinerea victoriei (,,fantastic !!!") vor fi juste , pentru ca mie personal nu mi se pare nimic fantastic in a castiga o cursa in care a plecat din pole position si a condus-o de la un capat la celalalt fara sa fie jenat de nimeni . Si asta e valabil desigur pentru oricare alt pilot , nu doar pentru Vettel . Nu sunt un carcotas , nu vreau sa par rautacios si nici nu vreau sa intru cu nimeni in polemici , insa inainte de a ridica pe cineva in slavi sa asteptam totusi ca acesta sa dovedeasca ca merita asta .

  • 321xiorel123, marţi, 03.08.2010 11:28
    @ymy

    Daca as face comparatie intre monopostul Red Bull pilotat de tanarul in varsta de 22ani si cel condus de Schumacher la aceeasi varsta cu siguranta as considera mult mai dificil de setat cel a lu' Vettel (comparatie asemanatoare intre un simplu aparat foto ce foloseste filmul si un aparat DSLR unde doar marii profesionisti pot alege setarile potrivite anumitor situatii si a scoate ce-i mai bun din el).Nici eu nu vreau sa grabesc lucrurile dar tin cont de stiinta care se dezvolta iar omul tot om ramane, nu devine un Robocop.

  • rayn380, marţi, 03.08.2010 11:48
    @maryo

    frumos contra-atac, no comment....:P oricum raman la parerea mea, fie ca-ti convine sau nu :P

  • George005, marţi, 03.08.2010 12:22
    @ ymy

    Raportat la regulamentul actual, nu cred ca vom mai vedea vreodata un invingator plecat de pe una din pozitiile 14-20. Pentru ca e imposibil, oricat de talentat ai fi si oricat de buna ar fi masina. Recunosc ca nu urmaresc F1 decat de vreo 10 ani, dar e greu sa compari ce se intampla acum, cu ceea ce faceau schumacher, senna, piquet sau mansell pentru ca regulamentul ii impiedica sa faca asta. F1 a devenit un sport de domnisoare, iar ce care mai incearca sa fie niste "gladiatori" sunt impiedicati sa faca asta.

  • ymy, marţi, 03.08.2010 13:26
    george005

    Cu toate ca regulamentul este intr-o continua schimbare , si se intrevad lucruri nu prea grozave pentru viitor , se mai poate inca castiga si in situatii de genul la care faceam referire . Piloti actuali care sunt foarte capabili sa faca asta : Alonso , Kubica (cand va avea masina potrivita) , Hamilton , Schumacher (daca isi va reveni la forma initiala) si poate Vettel in viitor . Nu fac comparatii intre ce este F1 de astazi si ce a fost acum 15 - 20 de ani . Totul s-a distrus din cauza banilor . Cand si acest sport , ca si altele , a inceput sa inghita sume colosale , mizele au devenit prea mari . Si pentru ele a fost sacrificat spectacolul si sportivitatea . Si tehnologia actuala a adus F1 intr-un punct de unde nu mai exista intoarcere . Masinile sunt mult prea sofisticate si au ajuns la un nivel de performanta pe care nu multi il mai pot atinge . De aceea avem discrepante atat de mari intre echipe . Cei bogati au acces la toate , cei mai saraci sau fara traditie , se zbat in agonie la coada clasamentului . Asa este , pilotii nu-si mai prea pot permite sa faca spectacol , fie din teama de a nu-si compromite sansele , fie din cauza mizei , fie din cauza ordinelor de echipa . Poate si in cazul acesta , Vettel a primit ordin de echipa sa nu forteze depasirea lui Alonso , pentru a nu risca un acrosaj si pentru a conserva si acel loc trei care era totusi bun si pentru el , si pentru echipa . Daca asa stau lucrurile , este o dovada in plus ca alte interese primeaza si nu spectacolul ....si ca i se taie aripile unui pilot care poate ar putea mai mult dar nu e lasat sa o faca . Dar raman totusi la parerea ca asa cum a incercat depasirea lui Webber in Turcia , trebuia sa incerce si cu Alonso in Ungaria , indiferent de riscuri . Avea o masina mai buna si suficiente tururi la dispozitie .

  • maryo37, marţi, 03.08.2010 14:19
    ymy

    Iti spun si tie acelasi lucru... Lasa jocurile video! Daca tie la televizor distanta dintre masini ti se pare mica, in realitate ea e mare... In realitate in plm nu poti sa intarzii franarea ca esti smecher si depasesti pe unde vrei. In plus cand pilotul din fata ta tine trasa ideala pe care o parcurge fara greseala, n-ai nicio sansa. Doar sa astepti greseala lui. Vettel n-a avut ce sa faca, cu toate ca a mers la limita. Plus ca in REALITATE se fac depasiri pe anumite viraje. Iar o depasire ti-o pregatesti cateva viraje sau tururi bune. Echipa nu i-a spus sa renunte, s-a vazut prea bine ca atatea tururi Vettel a fortat si a incercat, dupa un timp te obisnuiesti cu ideea ca este imposibil. Daca era circuitul din Germania, avea sanse mari sa treaca, dar la unguri sansele sunt zero daca pilotul prinde trasa ideala. In cazul lui Vettel nu se poate numi ordin de la echipa ci SFAT. A fost sfatuit ca e mai bun locul 3 decat un abandon. Intelegeti si voi o data ca la volan nu poti sa faci ce vrei tu! O depasiri consta in atatia pasi pe care un pilot trebuie sa-i faca. Greseala lui Vettel in Ungaria a fost, increderea prea mare pe care si-a acordat-o. Iar cand a ajuns in spatele lui Alonso, a avut mult tupeu si pun pariu ca si-a zis in gand: Gata, trec si de fraierul asta. In momentele astea, soarta iti da o palma peste ceafa si abia la sfarsitul cursei s-a trezit Vettel, realizand ca experienta conteaza foarte mult pe circuitul ungurilor. Alonso a fost ca un tanc in fata lui Vettel. @ymy tu vrei sa vezi piloti morti? Daca incerca cu Alonso ce a facut cu Webber, Vettel era desfiintat de presa din toata lumea. Fii sigur ca nimeni nu-l mai considera urmasul lui Schumacher(ceea ce mi se pare cea mai buna gluma). Ce ar fi scris ziarele daca il scotea pe Alonso: Vettel cel mai slab. Vettel un pericol pe circuit. Spaniolii s-ar fi intrebat: Ce cauta Vettel in Formula 1? Tu crezi ca esti bun doar atunci cand depasesti? O cursa se castiga si cu capul, iar depasirile trebuie facute cu capul, nu doar din reflex sau pentru spectacol. Iar unde nu e cap, vai de picioare!

  • ymy, marţi, 03.08.2010 16:25
    maryo37

    Ce intrebare : ymy tu vrei sa vezi piloti morti ? Nu , desigur ca nu , insa teoriile tale nu m-au convins de loc . Pe mine nu ma intereseaza sfaturile , ordinele sau consideratiile pe care le primeste sau le are Vettel . Pentru mine un pilot bun este acela care DEPASESTE , nu care se fataie 20 de tururi in spatele altuia , iar la final , se lamenteaza ca nu i-a iesit PLIMBAREA . Depasiri se fac si la Monaco , si in Hungaroring si oriunde . Alonso e un pilot bun care intradevar stie sa inchida bine virajele si sa pastreze trasa , dar nu e de nedepasit . Hamilton ar fi dovedit-o , pentru ca are geniul sa o faca , spre deosebire de Vettel care nu il are . Asta e parerea mea , asta am vrut sa spun de la inceput . Eu asa vad lucrurile . Tie nu ti-a lasat un gust amar cursa ,,castigata cu capul" de Alonso in Germania ? De ce sa forteze depasirea lui Massa , mai bine sa le spuna celor de la boxe sa-l someze pe Massa sa se lase depasit , si gata !!! Daca ar fi valabila teoria ta , atunci echipele , sau Eclestone , ar trebui sa anunte spectatorii de la inceput : Nu va asteptati la depasiri riscante , ca nu e dispus nimeni sa faca asta . In acest sport se castiga cu CAPUL....ca la sah !!! Si atunci sa vedem cati spectatori mai raman in tribune ? Eu am vazut prea multe curse adevarate de F1 , ca sa mai pot inghiti nimicurile pe care le vad astazi . Ma uit totusi pentru ca ador masinile si pentru ca sper mereu , ca macar o parte din spectacolul si spiritul vechilor curse , se vor intoarce o data si o data .

  • maryo37, marţi, 03.08.2010 17:21
    @ymy

    Dar tu chiar te incapatanezi sa vezi piloti morti. Daca Schumacher si-a aparat pozitia, multi au sarit cu gura ca a gresit, ca e o manevra criminala. Daca era Hamilton sau Vettel, toata lumea spunea: Mare geniu, urmasul lui Schumacher. De ce? In primul rand sa ataci un pilot nu inseamna doar sa depasesti ci sa ai ocazia sa-ti mentii pozitia castigata, asta inseamna depasire. Degeaba intra Vettel, daca Alonso ii dadea replica si ii taia aripile(oricat Reb Bull ar bea el). Ce sa ne lungim la discutie... Vettel a facut greseli mari in cursa si astea l-au costat victoria! Iar in spatele lui Alonso nu poti sa gresesti pentru ca pierzi timp. Mie mi-a lasat gust amar cursa din Turcia unde am vazut inconstienta... Mi-a lasat gust amar greseala lui Barrichello unde intra in Schumacher, dupa ce a fortat depasirea. Mi-a lasat gust amar decizia comiarilor de cursa. Schumacher a facut spectacol, i-a dat replica lui Barrichello, pentru ca nu acolo se depaseste!!! Dar niste comisari, niste fosile s-au crezut mari piloti. Depasirile riscante sunt taxate grav in F1... Si ambii piloti au de suferit. De aceea nu se incearca. Echipa nu-ti spune: Omoara-i! Distruge-i. Iti spune: Fii calm si tine la pozitia pe care o ai. Sau cand ai de depasit un pilot, echipa iti spune: Pastreazati locul si pune presiune pe adversar. Nu forta depasirea. Cand ai un inginer foarte bun iti comunica timpii, sectorul unde esti mai rapid decat adversarul ca sa stii unde sa ataci. Tu nu trebuie decat sa faci sa stai la cutie si sa pandesti... Vezi unde inchide, cat de devreme sau tarziu inchide. Cum stai pe frane, cum sta el pe frane. Unde te apropii, unde te indepartezi. Niciodata nu ataci pe un viraj unde la intrare esti mai bun decat adversar, dar la iesire el are o viteza mai mare decat a ta si isi recupereaza pozitia. Asa ceva te descurajeaza. E tot ce poti sa faci cand ai in fata un pilot precum Alonso... Iti pregatesti tactica si depasirea trebuie sa fie perfecta si calculata, altfel el nu te lasa, tu nu te lasi si iesiti amandoi afara, prin urmare incalci sfatul echipei si ei isi pierd increderea in tine, nu te mai sustine. Ferrari in germania a vrut sa evite un eveniment neplacut, asa cum au avut RBR in Turcia. Mai ales ca Ferrari avea nevoie de puncte, normal ca s-a preferat asta... Nu poti pierde puncte pentru mofturile unui pilot sau pentru a multumi o masa de oameni(oarecum nesemnificativa, pentru ca fanii Formulei 1 sunt constienti ca in fiecare echipa exista ordine. Cei care sunt nemultumiti sunt fani McLaren, care n-au ce comenta si hai sa incerce) Nu prefer depasirile salbatice si inconstiente, iar apoi sa fim si noi inconstienti numindu-i pe acei piloti: mari campioni. Nu... prefer o depasire frumoasa, calculata. Sa vad ca pilotul din spate stie sa aibe rabdare, sa se joace cu adversarul si unde se asteapta mai putin sa-i dea replica si sa-l lase cu ochii in soare. Asta numesc eu geniu... Depasirile inconstiente rezulta din reflex, nicidecum din talent sau genialitate. Hamilton nu se incadreaza in categoria pilotilor geniu... Mai are mult de muncit in schimb poate. Trebuie doar sa invete ca o cursa se castiga in mai multe tururi si depasiri calculate. Asa frumos... Si Bruno Senna poate castiga o cursa daca distruge si depaseste inconstient tot ce-i sta in cale. Pana una alta, niste cursuri de pilotaj sportiv nu ti-ar strica... De la 5 ani ma uit la F1 si pe la 8 ani am inceput cu motorsportul, iar pe la 10 ani am realizat ca mai frumoase si placute sunt depasirile calculate. Tactica e tot ce conteaza! Prefer de o mie de ori sa pierd o pozitie, iar apoi sa revin dupa vreo 10 tururi cu o depasire de geniu. Genialitatea n-are nicio legatura cu spectacolul. Si Einstein era geniu, dar niciodata n-a facut spectacol!

  • ymy, marţi, 03.08.2010 18:58
    maryo37

    O gramada de lume avizata spune ca Schumacher a facut o manevra nesportiva si periculoasa . Pentru tine , vad ca asta inseamna spectacol . Pentru mine , Ceea ce a facut Barrichello inseamna spectacol . A incercat o depasire la aspiratie , era paralel cu Michael , pe pista , si acesta il impingea cu tupeu spre zid pana l-a scos pur si simplu in afara pistei . Deci....Schumi a fost cerebral si calculat ? Nu vreau sa vad piloti morti , ti-am mai spus , si nici accidente din cauza unor depasiri prostesti , dar pana una alta , vad exact opusul . Acum toti sunt calculati , toti vor sa castige fara nici un risc cat de mic , daca se poate , fara nici o depasire . Daca intradevar faci motorsport , ar fi trebuit sa ma intelegi de la inceput ce vreau sa spun . Cred ca ai dreptate cand spui ca Hamilton face depasiri din reflex si nu din genialitate . Geniu e mult spus . Mai potrivit ar fi fost sa spun ca are sange in pix . Insa piloti ca el fac spectacolul si raman in istorie , nu cei calculati si cerebrali . Prost a fost un pilot calculat si cerebral , de patru ori campion mondial . Dar nu are faima lui Senna , care a fost mult mai ,,salbatic" si doar de trei ori campion , dar care a ramas in inimile mult mai multor fani decat Prost pentru curajul si depasirile din ,,reflex" pe care le facea . F1 e un sport creat pentru spectacol . Se poate face spectacol si fara accidente stupide ca la Nascar de exemplu , cu conditia sa nu existe frustrati care sa faca orice numai ca sa nu fie depasiti . Daca voiam cerebralitate si strategie , ma uitam la sah .

  • Nepoate, miercuri, 04.08.2010 09:02
    ymy

    MS isi acontase deja interiorul pentru a`l speria pe Bari si in felul asta sa nu`l ia pe interior. Tot ce a facut e sa pastreze traiectoria. Nebunia a fost a lui Bari care a insistat sa depaseasca pe acolo. Ce era sa faca Schumi, sa se dea deoparte? Sigur a fost periculos pentru Bari, dar asta din nebunia lui ca a depasit pe acolo. Este nemeritata decizia luata. Trebuia cel mult o avertizare

  • ymy, miercuri, 04.08.2010 10:04
    nepotel

    Nu contest ca Rubens a avut si el nebunia lui in aceasta depasire , insa cred ca Michael a exploatat prea la maxim regulamentul , in sensul ca avea voie sa schimbe o data traiectoria masinii si l-a inchis astfel la maxim pe Rubens . Rubens a continuat depasirea , crezand ca Michael nu va proceda chiar atat de radical , insa s-a inselat .....si a iesit pana la urma ce a iesit . Nu spun ca Michael trebuia sa se lase depasit , insa cred ca trebuia sa se opreasca in a-l scoate de pe pista pe Rubens , la asemenea viteza . Dintre Michael si Rubens , de departe il simpatizez cel mai mult pe Michael , insa la faza asta , admiratia mi-a starnit-o Rubens . Dupa cate a facut in F1 ( si bune si rele) , cred totusi ca Michael nu mai are nevoie de faze din acestea contestabile , care sa-i pateze imaginea . Si inca ceva , sunt convins ca daca lucrurile stateau invers , nici Michael nu ar fi facut altceva decat sa-l acuze pe Rubens de nebunie , frustrare , lipsa de sportivitate , etc . Michael nu trebuie sa uite ca in anii multi in care a alergat in F1 , si in care a facut mii de depasiri , in nenumarate situatii a procedat ca Rubens acum , insa a beneficiat de clementa adversarilor , care in marea lor majoritate , au dat dovada de sportivitate .

  • maryo37, miercuri, 04.08.2010 19:45
    @ymy

    Eu inteleg ca mai presus de orice si-ar dori spectatorii importanta e siguranta! Intr-adevar e mult mai spectaculos cand te lupti pe fiecare viraj si curg apele dupa tine de la atata efort. Dar de ce sa fac asta, cand pot sa-i dau o replica si sa-l blochez? De obicei aceste dueluri se fac cand esti pe locurile 8-15... Dar cand esti pe podium, nu ai de ce sa risti si sa te lupti pe fiecare viraj cu cel din fata ta. iar de multe ori nu poti sa-l depasesti, iti dai seama ca daca castiga o cursa are ceva bun... Cum am spus, aceste salbaticii sunt tipice brazilienilor, cum si Barrichello a dat dovada. Toti pilotii brazilieni din toate competitiile au ideea urmatoare: Am acelasi stil de pilotaj cu Senna. Si sa-i vezi ce se agita pe circuit in spatele tau(de multe ori iti avariaza monopostul, din prostia lui), inainte de cursa cu gura mare, ca face si drege, dar pe circuit te ataca ca prostul! Nu pot sa-i inteleg... Cum plm sa ataci pe cineva pe linia dreapta unde are interiorul? Pe unde vrei sa treci? Normal ca te scoate de pe circuit. Sunt multe de explicat si le intelegi abia atunci cand esti in acea situatie, cand esti pe un circuit de viteza si ai o astfel de lupta... Altfel ti se pare simplu o depasire, dar e foarte obositoare si foarte grea. Sa nu mai vorbim de toate fortele care actioneaza asupra corpului, fara o forma fizica excelenta nu faci nimic. Cum am spus... Ca sa intelegi toate astea ai nevoie de ani de experienta. Imi ca Schumacher lupta pe circuit de asta aveam nevoie sa vedem in Formula 1. Sper sa continue asa si sa aibe la anul o masina bun, performanta, perfecta pentru el, sa o inteleaga bine; Cu depasirile pe care le face in fiecare cursa, cu luptele lui, cu dorinta si increderea asta... Schumacher la anul va fi un rival puternic si va avea mari sanse la titlul mondial. Sa nu uitam ca are 7 titluri si numeroase smecheri care ar putea sa linisteasca orice pilot. Dintre cei de acum, doar Alonso poate sa ii tina piept. Hamilton se agita prea mult si isi pierde repede increderea. Vettel abandoneaza repede, Webber n-are ce face... Au gresit amandoi, au mai gresit si altii in acest campionat si n-au fost penalizati. Comisarii s-au grabit cu decizia...

  • ymy, joi, 05.08.2010 07:51
    maryo37

    Asa cum spuneam , Barrichello nu face parte dintre pilotii pe care ii simpatizez . Doresc foarte mult ca Schumacher sa-si intre in forma completa si sa aiba o masina pe masura talentului lui . Atunci va putea sa lupte pentru podiumuri si pentru victorii , si chiar daca nu va mai ajunge campion mondial , isi va mai imbunatati palmaresul impresionant pe care il are . Eu personal , am ramas profund dezamagit de masina de anul acesta a celor de la Brawn - Mercedes . Nu as fi crezut ca va fi atat de putin competitiva . Cu toate ca au spus ca se vor concentra inca de acum de acum , exclusiv pe constructia masinii de anul viitor , nu mai prea am incredere in ei . Se pare ca le lipseste un inginer de geniu care sa le construiasca sasiul . Motorul este bun . O demonstreaza si McLaren si Force India . Dar asta nu e suficient .