Ungaria, antrenamente 1: Hamilton, cel mai bun timp

Publicat vineri, 29.07.2011 12:50 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a stabilit timpul de referinţă în prima sesiune de antrenamente de la Hungaroring după ce i-a devansat pe Sebastian Vettel şi Fernando Alonso.

Marele Premiu al Ungariei a debutat vineri cu prima sesiune de antrenamente libere, desfăşurată pe un circuit care a rămas umed la marginea pistei în urma ploilor din noaptea precedentă.

Din acest motiv, piloţii au ezitat să iasă pe circuit în prima parte a sesiunii, iar cei de la Red Bull Racing au aşteptat chiar trecerea a peste 45 de minute.

În cele din urmă, Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot de pe traseu după ce a fost cronometrat cu 1:23.350, pilotul echipei McLaren reuşind astfel să-l devanseze pe rivalul său de la Red Bull, Sebastian Vettel, cu peste două zecimi de secundă.

Poziţia a treia a fost ocupată de Fernnado Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind urmat de Mark Webber (Red Bull), care a avut parte de un accident în urma căruia a pierdut aripa fată, dar şi de Jenson Button (McLaren) şi Felipe Massa (Ferrari).

Dacă cele trei echipe de top şi-au adjudecat primele poziţii, Mercedes GP a demonstrat încă o dată că este a patra forţă a Formulei 1 după ce s-a instalat pe locurile şapte şi opt prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher, în timp ce Sergio Perez (Sauber) şi Vitaly Petrov (Renault) au completat topul primilor 10 piloţi.

Bruno Senna l-a înlocuit pe Nick Heidfeld la Renault şi a terminat pe 15, în timp ce Nico Hulkenberg i-a luat locul lui Adrian Sutil la Force India.

 

Ungaria - Rezultate Antrenamente 1:

 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m23.350s   	      19
 2.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m23.564s  + 0.214   24
 3.  Fernando Alonso       Ferrari               1m23.642s  + 0.292   29
 4.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m23.666s  + 0.316   12
 5.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m23.772s  + 0.422   20
 6.  Felipe Massa          Ferrari               1m24.115s  + 0.765   25
 7.  Nico Rosberg          Mercedes              1m24.250s  + 0.900   22
 8.  Michael Schumacher    Mercedes              1m24.369s  + 1.019   20
 9.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        1m24.620s  + 1.270   24
10.  Vitaly Petrov         Renault               1m25.093s  + 1.743   22
11.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m25.113s  + 1.763   21
12.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m25.336s  + 1.986   22
13.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m25.357s  + 2.007   17
14.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth     1m25.836s  + 2.486   24
15.  Bruno Senna           Renault               1m25.855s  + 2.505   25
16.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari    1m25.890s  + 2.540   28
17.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari    1m26.099s  + 2.749   36
18.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth     1m26.124s  + 2.774   25
19.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault         1m26.878s  + 3.528   26
20.  Karun Chandhok        Lotus-Renault         1m27.352s  + 4.002   21
21.  Timo Glock            Virgin-Cosworth       1m28.533s  + 5.183   30
22.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth       1m28.903s  + 5.553   22
23.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth          1m29.059s  + 5.709   24
24.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth          1m29.904s  + 6.554   26

 

A doua sesiune de antrenamente de la Hungaroring va avea loc vineri cu începere de la ora 15:00.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:02
    He is the fastest man on the track

    Se mentina avansul fata de Ferarri in calificati de -300. Cu siguranta si maine Lewis va scoate cu -200 - 300 decat Ferarri, dar din pacate totusi Red Bull in regim de calificari are acel ceva in plus fata de Mclaren, si unul din cei doi va lua pole-ul. Dar Lewis va fi acolo la bataie in primul viraj va fi roata la roata cu Red Bull. In regim de cursa insa Lewis si Alonso vor veni peste ei. Va fi la fel de strans ca in Germania.

  • F1-Racing, vineri, 29.07.2011 13:15
    @Mclaren_Mircea_1984

    Iti iei avant degeaba! Daca ai avea habar ce inseamna FP1 ai fi mai rezervat. Si spui si prostii. Ai habar ce fel de circuit e asta si cui i se potriveste mai bine?Ca de obicei pronosticul tau e total aiurea!

  • meseriasu001, vineri, 29.07.2011 13:15
    @Mclaren_Mircea_1984

    Daca ai stabilit ordinea calificarilor si a cursei care inca nu au avut loc,nu inteleg de ce dracu prostii aia mai alearga acest mare premiu!

  • Jolerto, vineri, 29.07.2011 13:17
    Degeaba

    FP1 e FP1 vb dupa calificari, majoritatea echipelor au fost mai degraba in cruise mode daca te ai fi uitat la BBC. De unde stii tu, specialistul meteorolog, cam cate cantitate de benzina se deplaseaza Mc-ul fata de rivali?

  • F1-Racing, vineri, 29.07.2011 13:18

    Da, el deja stie cursa. Daca abandoneaza ham-ham, ce naiba faci?...Eu am alt scenariu.Ham il acroseaza cu sete pe Vettel si abandoneaza impreuna.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:25
    @F1-Racing

    Conceptul de abordare al Mp4-26 este diferite de Mp4-25 de anul trecut. Este practic revenirea la traditia din ultimul deceniu pt Mclaren. De a fi foarte buni pe circuite mai lente, gen Hungaroring, Monaco, Albert Park dar nu va mai fi "the best" pe Spa, Monza etc. In ciuda inconstantei si a factorilor de conjunctura se cristalizeaza clar ideea ca anul acesta punctele forte ale monopostului Mclaren sunt tractiunea, abilitatea deosebita pe spatiile si perioadele de franare, si tendina generala a masinii de a gusta mai bine circuitele mai lente, cu viraje medii si lente, si in nici un caz succesiunea de viraje de mare viteza de la capatul liniilor drepte, acest tip de viraje avantajan enorm masina Red Bull chiar daca ea nu atinge viteze de top pe linia dreapta. Mclaren (cu exceptia anului trecut, cand intreaga filosofie de abordare a design-ului masinii a fost structurata in jurul sistemului F-duct) a fost competitiva pe circuitele lente, SI UN ASTFEL DE CIRCUIT ESTE HUNGARORING. Valencia si Abu Dhaby chiar daca cunt stradale ca Monaco, sunt circuite mai rapide, decat Hungaroring. De accea ma astept sincer la un Mclaren puternic la Hungaroring chiar si cu temperaturi de 26-27 de grade, dar ma astept un Mclaren luptant cel mult pt podium la Spa chiar daca tempatura va fi mai scazuta.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:26
    *luptand

    ..

  • meseriasu001, vineri, 29.07.2011 13:28
    @Mclaren_Mircea_1984

    Nu m-am putut abtine sa nu aplaud.Esti mare frate!

  • Schubler, vineri, 29.07.2011 13:29
    Subscriu aliatilor - se stiu ei

    =))))))))))))))))))))

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:32
    @Jolerto

    Vezi ce a zis si Daniel Popescu in avancronica cursei. Anul acesta Ferarri nu are un monopost care sa se plieze extraordinar pe acest gen de ciruit precum Hungaroring. In schimb Mclarenul de anul acesta este mai bine gandit pt astfel de circuite. Hai sa nici nu tinem cont de timpii din antrenamente, ci doar de caracteristicile si punctele forte ale monoposturilor de anula cesta si vei vedea ca in Q3 Mclaren ia lui Alonso minim -200.

  • diesel08, vineri, 29.07.2011 13:35
    Mirciuca-te invit langa noi, o sa te ajute in documentare putin:)

    http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/?ap=1

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:35
    cu sinceritate

    recunosc ca Mclaren va avea de suferit si va fi in spatele Ferarri la Spa, Monza, Interlagos masian Ferarri (dar si Red Bull) fiind superioare pe acest gen de circuit. Red Bull au un pachet aerodinamic general bun pe orice circuit, eu vorbeam de situatia Ferarri-Mclaren.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:36
    *masina

    ..

  • forsa rossa, vineri, 29.07.2011 13:39

    da la hungaroring mc larenporneste favorita pt ca este un circuit lent dar la monza si la spa se vor bate pt un loc pe podium cu rbr pt ca primeue doua poziti vor fi ocupate de cei de la ferrari

  • diesel08, vineri, 29.07.2011 13:44
    @Mircea 1984

    Cand vorbesti despre masina Mclaren si ce poate aceasta, ei bine...s-ar putea sa fi surprins, in anul asta nu ar fi prima data cand te-ai insela:)...Numai sa nu-i mai dai afara pe inginerii si tehnicienii de la Mclaren. Vezi ca pleaca, pe bune:)

  • meseriasu001, vineri, 29.07.2011 13:45
    @Mclaren_Mircea_1984

    M-am temut foarte tare ca nu vei recunoaste! :)

  • michael_schumacher, vineri, 29.07.2011 13:50
    Schumy fan 4 ever

    Lasand toate la o parte, trebuie sa recunoastem ca este amuzant...

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:53
    @diesel08

    vei vedea ca nu ma insel. Ii pasiunea mea Mclaren Racing Limited. Am specificat acolo inconstanta de anul acesta, am specificat prezenta factorilor de conjunctura, eu am triat si am prelucrat structura centrala, sau scheletul, care isi pastreaza acea doza de constanta, in ciuda celor doi factori enuntati mai sus.

  • meseriasu001, vineri, 29.07.2011 13:54
    Mircea esti deja celebru

    Cele mai savuroase replici referitoare la personaj postate pe grupul de pe Facebook: -He is a true Hamilton Fan... Daca-l lasa Hamilton singur cu Nicole dezbracata si disponibila in aceeasi camera o saptamana, la ce fan bun e el, nu-i face absolut nimic :)) Sunt absolut sigur! :)) -Poa sa-l roage cucoana si nu pune mana! :) -Ii da si vreo doua palme daca devine prea insistenta... ca indrazneste sa-i insele idolul cu altul.

  • maryo37, vineri, 29.07.2011 13:58
    Mirciulica :>

    Am fi foarte incantati daca ne-ai onora cu prezenta pe facebook, intr-un grup in care sunt apreciate parerile, informatiile si cunostintele tale despre Formula 1 :) http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/ Cat mai repede, cu atat mai bine. Armonia grupului are nevoie de tine :)

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 13:59
    @meseriasu001

    nu ma intereseaza ce zic indivizii aia. acuma ca sa intru un hora ii transmit la Nicole: daca aud ca il inseli pe Lewis bucati te fac :)) it was a joke ;)

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 14:02
    @maryo37

    Lasa nu fi asa ironic, dute si fa misto de altcineva ca nu ma intereseaza. Mi-am dezactivat de ceva vreme facebook-ul, hi5, twitter sau chestii de genul acesta. Nu cred ca merita efortul sa il reactivez facebook-ul ca sa faca misto de mine niste ferarristi, la a caror jigniri oricum nu le raspund.

  • Schubler, vineri, 29.07.2011 14:05
    McLaren_Mircea_1884

    Te rugam sa vii pe facebook http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania. Ne-ar face placere o discutie cu tine si-ti garantam ca vei gasi doar oameni informati acolo, 130 mai exact, oameni care gusta fenomenul F1 zilnic, nu doar la Marile Premii :)

  • johnny_f1, vineri, 29.07.2011 14:12
    @Mclaren_Mircea_1984

    Iara te imbeti cu apa rece:))...

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 14:18
    am intrat acolo pe contu acela de facebook

    ..

  • diesel08, vineri, 29.07.2011 14:21
    @McLaren_Mircea_1884

    Dragoste cu forta nu se poate, scuze pentru offtopic:). Sa revenim la subiect. Mclaren are o evacuare, aflata ca performanta foarte aproape de Red Bull. Nu poti sa o compari cu masinile Mclaren din alti ani, acum avem alta poveste. Evacuarea inseamna cel mai mult in acest an. Dovada reculul de la Silverstone unde nu l-au mai putut folosi. Pe langa asta mai este maparea speciala a motorului Mercedes care functioneaza si pentru Mclaren. Ferrari isi incalzesc mai greu pneurile, tocmai pentru ca au incercat o varianta de evacuare mai "delicata" cu pneul in cursa. Red Bull sunt cei mai eficienti. Una peste alta, e complicat sa ai certitudini. Chiar si cei de la Mclaren sunt surprinsi de comportamentul masinii, dovada ca atunci cand se asteptau sa castige-vezi Silverstone, cand s-au batut sa scoata maparea- au pierdut, iar la Hungaroring unde se asteptau sa piarda...daca ei nu stiu, si afirma asta, Tu care stii, fa-le un pustiu de bine si spune-le! Cu asta am incheiat.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.07.2011 14:32
    Nu am vb de evacuare

    Am vorbit de caracteristicile masinii ce rezulta atat din trasaturile aerodinamice ale sale cat si din solutiile mecanice ce imprima masinii respective per ansamblu sa fie mai vulnerabila pe un anumit tip de ciruit si sa stea mai bine pe alt tip de circuit (luand in discutie, aderenta, configuratie, succesiune-alternanta, diversitate). Intr-adevar standardul-actual cu permisivitatea de a folosi hot-blowing si aceasi mapare intre calificari si cursa ii avantajeaza intr-o mare masura. In fiecare an anumite aspecte de regulament s-au modificat dar din punct de vedere al abordarii actualei masini, pt Mclaren circuitele lente sunt mai potrivite. Cu siguranta nu e vorba de certitudine, dar totusi tendinta care am sustinuto mai sus este prezenta in caracteristicile si vectorii de performanta ai masinii pe acest gen de circuit. Dar cel putin asta e "targuiala de acasa" cea de pe hartie sa zicem, cea din targ de la fata locului intr-adevar se poate modifica, anumiti factori minori pot da peste cap ecuatia si poate transforma pseudo-certitudinea mea in eroare sau realitate partiala doar.

  • RedFurryTurbo, vineri, 29.07.2011 14:46
    Hungaroring 2011

    FP1 au fost interesante mai ales din tribune dar si restul se anunta la fel de interesant. Pacat de comentariile puerile si de nivel sub-amator de acest site. Suntem romani si se cam vede. Ah, am cam pica netul. Have fun vine FP2 acuma :P