Un fost inginer Ferrari acuză Pirelli pentru rezultatele slabe ale echipei
Un fost inginer Ferrari susţine că rezultatele slabe înregistrate de Scuderia în 2011 au drept cauză pneurile Pirelli la scara 60% utilizate în tunelul de vânt.
Ferrari a înregistrat un debut modest de sezon în 2011 şi a obţinut primul podium abia în etapa a patra desfăşurată pe circuitul de la Istanbul Park. Echipa susţine că rezultatele modeste au avut drept cauză principală o defecţiune tehnică la tunelul de vânt de la Maranello, care a fost modificat de la scara 50% la 60%.
Cu toate acestea, un fost inginer al Scuderiei susţine că în realitate principala problemă este generată de pneurile oferite de Pirelli pentru testele în tunelul de vânt.
"Sincer nu cred că există ceva greşit în structura tunelului de vânt de la Maranello, indiferent că vorbim despre calibrare sau lungime. Cea mai probabilă ipoteză este forma pneurilor: modelele la scară nu se comportă la fel ca cele reale. De asemenea, cred că au încercat să folosească o "curgere" arcuită a aerului peste monopost pentru a simula comportamentul în viraje, dar această misiune este foarte dificil de realizat", a declarat inginerul pentru publicaţia Autosprint, care nu a dezvăluit numele acestuia.
Declaratiiile inginerului nu sunt însă acoperite integral de fapte: Pirelli furnizează aceleaşi pneuri pentru teste în tunelul de vânt pentru toate echipele, iar Ferrari a înregistrat progrese după ce a folosit tunelul de vânt de la Koln al constructorului Toyota.
Pe de altă parte, publicaţia italiană considera că Ferrari are nevoie de schimbări în departamentul de design pentru că greşelile comise cu monopostul 150Italia să nu fie repetate şi anul viitor.
Via | Autosprint
celelalte echipe nu au aceleasi pneuri?