Toyota susţine că ar fi avut un monopost competitiv în 2010
Fostul director tehnic al Toyota Motorsport este convins că japonezii ar fi avut parte de un sezon competitiv în 2010 dacă nu s-ar fi retras din competiţie.
Toyota s-a retras din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009 din cauza climatului economic nefavorabil şi a costurilor ridicate de operare a echipei de la Koln, însă japonezii finalizaseră deja construcţia monopostului cu care ar fi trebuit să concureze în acest an.
Deşi monopostul TF110 nu a parcurs niciun kilometru pe circuit, fostul director tehnic al departamentului de motorsport, Pascal Vasselon, este convins că Toyota ar fi înregistrat rezultate net superioare în acest an comparativ cu 2009.
"Când am încetat dezvoltarea, avem cu 20% până la 30% mai multă forţă de apăsare aerodinamică cu noua maşină comparativ cu ultima versiune a predecesoarei sale. Ne-am depăşit cu mult obiectivele, chiar dacă TF109 era suficient de bun pentru podiumuri. Mulţi dintre oamenii de la aerodinamică s-au angajat la alte echipe de top şi ştim că valorile forţei noastre de apăsare aerodinamică erau ridicate", a explicat el pentru publicaţia germană AutoBild.
Două dintre caracteristicile de bază ale monoposturilor din acest sezon sunt eleronul faţă înălţat şi sistemul de evacuare inovativ implementat de Red Bull. Vasselon susţine că monopostul Toyota pentru 2011 era dotat cu astfel de componente încă de la finalul anului trecut.
"Îndrăznesc să sugerez că am fi avut cel mai înalt nas dintre toate monoposturile curente, pentru că numai în acest mod deflectorul ar fi funcţionat perfect. Pentru prima cursă, am avut un update cu noul sistem de evacuare. Aşa că am fi fost primii (n.r - cu o astfel de componentă) alături de cei de la Red Bull", a mai precizat el.
După retragrea celor de la Toyota din Formula 1, Vasselon s-a angajat la producătorul francez de pneuri Michelin.
Via | GMM
Dupa lupta, multi viteji se-arata!