TOP 10: Echipele de Formula 1 cu cele mai multe clasări consecutive în puncte

Publicat miercuri, 07.11.2012 13:15 de Daniel Popescu

McLaren a devenit duminică noul lider în topul echipelor cu cele mai multe clasări consecutive în puncte într-un clasament în care mai sunt prezente Ferrari, Red Bull sau Cooper.

McLaren a stabilit în cursa de la Abu Dhabi un nou record mondial în Formula 1: 56 de clasări consecutive în puncte, depăşind astfel precedenta performanţă stabilită de Ferrari în 2003.

Topul celor mai multe clasări consecutive în puncte este dominat de performanţe realizate în anii 2000, când fiabilitatea monoposturilor s-a îmbunătăţit semnificativ, astfel că singura performanţă de acest gen realizată în mileniul precedent a fost obţinută de Cooper.

  • Red Bull - 22 de clasări consecutive în puncte în 2009-2010

    Anul care a stat sub dominaţia efemerei Brawn GP a marcat şi începutul ascensiunii celor de la Red Bull în Formula 1. Totul a început cu podiumul realizat de Sebastian Vettel la Marele Premiu al Belgiei din 2009, care a continuat cu nu mai puţin de 10 victorii până la Marele Premiu al Japoniei din anul următor. Echipa a fost la un pas să întrerupă seria în cursa de la Melbourne din 2010, când Mark Webber a terminat doar pe locul nouă, iar Vettel a abandonat. Povestea de succes a continuat până la Suzuka, acolo unde Red Bull a obţinut dubla înainte de a suferi un dublu abandon în ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Coreei de Sud, ocazie cu care Fernnado Alonso prelua conducerea clasamentului general.
  • McLaren - 26 de clasări consecutive în puncte în 2000-2001

    Într-o perioadă în care doar primele şase poziţii erau recompensate cu puncte, McLaren a reuşit 26 de clasări în puncte începând cu Marele Premiu al statului San Marino din 2000 cu ajutorul lui Mika Hakkinen şi David Coulthard. Cei doi au obţinut împreună nouă victorii şi 29 de podiumuri până la Marele Premiu al Marii Britanii din 2001, însă cu toate acestea nu au reuşit să-i învingă pe rivalii de la Ferrari. Scuderia tocmai începea o perioadă de dominaţie autoritară în care Michael Schumacher şi-a adjudecat cinci titluri mondiale consecutive.
  • Cooper - 27 de clasări consecutive în puncte în 1959-1962

    Performanţa realizată de Cooper între 1959-1962 este probabil cea mai impresionantă. Chiar dacă s-au oprit la borna 27, britanicii au consemnat unul dintre cele mai lungi intervale de timp cu clasări consecutive în puncte (patru sezoane consecutive) şi au prins inclusiv un an (1959) în care doar primii cinci piloţi erau recompensaţi cu puncte. Australianul Jack Brabham a dus greul cu şapte victorii şi a început seria cu succesul de la Monaco 1959, însă legendarul Bruce McLaren a obţinut la rândul său trei victorii înainte de a fonda celebra echipă McLaren. Ultima dintre ele, obţinută la Monaco în 1962, a marcat şi întreruperea seriei consecutive de clasări în puncte.
  • Red Bull - 33 de clasări consecutive în puncte în 2010-2012

    După seria de 22 de clasări consecutive în cursa întreruptă în 2010 în Coreea de Sud, Red Bull a început în Brazilia construirea unei noi performanţe de acest gen prin victoriile obţinute de Vettel în ultimele două curse ale sezonului. De data aceasta, seria a continuat pe parcursul unui sezon 2011 în care Red Bull nu a avut rival, element demonstrat de cele 12 victorii din acel an, însă s-a încheiat la Marele Premiu al Belgiei din acest sezon, când Vettel şi Webber au terminat pe locurile doi şi, respectiv, şase. În tot acest interval de timp, cu excepţia a numai trei Mari Premii, cel puţin unul dintre piloţi s-a clasat în primii şase în fiecare cursă.
  • Ferrari - 33 de clasări consecutive în puncte în 2003-2005

    Prin performanţa anterioară, Red Bull a egalat un record deţinut de Ferrari în perioada 2003-2005, care a marcat sfârşitul dominaţiei echipei italiene în Formula 1 la jumătatea deceniului trecut. Schumacher a dat startul seriei impresionante la Marele Premiu al statului San Marino din 2003, obţinând până la finalul sezonului 2004 nu mai puţin de 19 victorii, alte patru victorii fiind trecute în dreptul coechipierului Rubens Barrichello. Totul s-a năruit însă în 2005: Ferrari s-a clasat cu ambii piloţi în puncte în cursa de debut de la Melbourne, însă ulterior a avut parte de un sezon de coşmar în care a terminat doar pe locul trei în clasamentul constructorilor cu puţin peste jumătate din punctele campioanei Renault.
  • BMW-Sauber - 34 de clasări consecutive în puncte în 2007-2008

    În scurta sa istorie, BMW-Sauber a reuşit să-şi facă simţită prezenţa şi în acest top prin performanţele realizate de Nick Heidfeld şi Robert Kubica în 2007-2008. Cu excepţia ultimei curse a sezonului 2008, BMW-Sauber a punctat în fiecare cursă din aceşti doi ani, iar perioada include două puncte de referinţă. Mai întâi, debutantul absolut Sebastian Vettel a salvat seria consecutivă prin câştigarea ultimului punct pus în jos la Indianapolis în 2007 ca înlocuitor pentru accidentatul Kubica, înainte ca polonezul să obţină un an mai târziu la Montreal prima şi singura victorie din istoria echipei. În 2009, BMW avea să se retragă din competiţie din cauza crizei economice.
  • Ferrari - 46 de clasări consecutive în puncte în 2010-prezent

    Red Bull Racing a câştigat ultimele două titluri mondiale, iar monopostul actual dezvoltat de Ferrari nu se ridică la înălţimea asteprarilor lui Fernando Alonso. Cu toate acestea, începând de la Marele Premiu al Germaniei din 2010, care a rămas în istorie pentru mesajul "Felipe, Fernando is faster than you" adresat lui Felipe Massa pentru a-i ceda poziţia spaniolului, cel puţin unul dintre cei doi s-a clasat în puncte în fiecare cursă până în prezent. De fapt, cu patru excepţii (Belgia 2010, Canada 2011, Belgia şi Japonia 2012), Alonso a terminat în puncte fiecare cursă din această perioadă. Dacă unul dintre ei va termina în puncte şi la Austin, Ferrari îşi va depăşi propriul record din...
  • Ferrari - 46 de clasări consecutive în puncte în 2006-2008

    În sezonul în care avea să-şi anunţe ceea ce avea să devină prima retragere din Formula 1, Schumacher a început în San Marino o serie de clasări consecutive în puncte pentru Ferrari, continuată un an mai târziu de Kimi Raikkonen, care şi-a început cariera în cadrul Scuderiei printr-o victorie la Melbourne. Felipe Massa avea să fie artizanul sezonului 2008 pentru Ferrari, însă după victoriile de la Valencia şi Spa-Francorchamps a urmat o clasare pe şase la Monza şi o dublă clasare în afara punctelor în Singapore, care a pus punct seriei.
  • Ferrari - 55 de clasări consecutive în puncte în 1999-2003

    Cinci sezoane. Pe acest interval s-a întins seria spectaculoasă de clasări consecutive în puncte a Scuderiei începută de cuplul Eddie Irvine - Schumacher prin dubla realizată în ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Maysiei din 1999. Au urmat 34 de victorii obţinute de Schumacher şi Barrichello în 2000-2002 şi doar nouă curse în care Ferrari nu a terminat pe podiumul de premiere, însă orice lucru bun are şi un sfârşit. Cel al seriei de clasări consecutive în puncte pentru Ferrari s-a petrecut în mod ironic tot la Sepang, însă la patru ani de la start, atunci când Barrichello şi Schumacher terminau cursa pe locurile doi şi şase înainte de a abandona amândoi în cursa următoare de la Interlagos.
  • McLaren - 56 de clasări consecutive în puncte în 2010-prezent

    Prin clasarea lui Jenson Button pe locul patru la Abu Dhabi, McLaren a stabilit un nou record mondial în acest top. Totul a început prin podiumul obţinut de Lewis Hamilton în Bahrain în 2010, iar de atunci cei doi britanici au adus echipei 16 victorii şi alte 45 de podiumuri. Seria a fost la un pas să fie întreruptă la borna 54 în Coreea de Sud, acolo unde Button a obţinut în extremis un punct, însă recordul în vigoare va putea fi îmbunătăţit şi în cursele următoare. Totuşi, este doar o palidă consolare pentru un final de sezon în care Red Bull şi Ferrari joacă pe masă cu ambele titluri mondiale.
Mai departe...
  • adycd11, miercuri, 07.11.2012 16:29

    In Coreea de Sud Lewis a punctat nu Button.