Top 10: Cele mai bune momente ale carierei lui Colin McRae
Colin McRae a obţinut un singur titlu mondial în WRC, însă cariera sa a fost presărată cu numeroase momente speciale, inclusiv prin participări în Raliul Dakar şi Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Colin Steele McRae ar fi împlinit 46 de ani în 5 august dacă nu ar fi suferit un accident fatal de elicopter în septembrie 2007. Considerat vinovat pentru moartea sa şi a fiului său de numai cinci ani, McRae a fost unul dintre cei mai populari piloţi din istoria recentă a Campionatului Mondial de Raliuri.
Chiar dacă şi-a trecut în palmares un singur titlu mondial în WRC, McRae a atras fanii de partea sa prin stilul de pilotaj, rezultate peste aşteptări obţinute cu maşini modeste şi participări surprinzătoare în alte competiţii precum Raliul Dakar sau Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
-
Raliul Suediei 1993: primul podium în WRC
Colin McRae a participat pentru prima oară la o etapă de WRC în Raliul Suediei din 1987, iar în 1991 şi 1992 a concurat sporadic pentru Subaru. Scoţianul a devenit unul dintre piloţii regulaţi ai echipei japoneze în 1993, iar la prima participare în această calitate a terminat Raliul Suediei pe locul trei în clasamentul general şi a obţinut astfel primul podium din carieră. McRae a pilotat atunci un Subaru Legacy RS.
-
Raliul Noii Zeelande 1993: prima victorie în WRC
După alte două clasări în puncte în Portugalia şi Franţa, McRae a obţinut în Raliul Noii Zeelande din acelaşi an prima victorie din carieră, la capătul unui eveniment pe care l-a dominat cu autoritate. În acelaşi timp, aceasta a fost şi prima victorie obţinută de Subaru şi singură în WRC obţinută cu modelul Subaru Legacy RS, înainte de trecerea la Impreza.
-
Raliul Marii Britanii 1995: Campion mondial cu Subaru
În 1995, Colin McRae a devenit cel mai tânăr campion mondial de WRC din istorie după ce a triumfat chiar în faţa propriilor suporteri în Raliul Marii Britanii la volanul unui Subaru Impreza 555. Succesul a fost cu atât mai important cu cât McRae a devenit atunci primul britanic care câştigă trofeul suprem la capătul unei lupte palpitante cu Carlos Sainz. În acel sezon, McRae a mai obţinut o singură victorie, în Noua Zeelandă, iar avansul în faţa lui Sainz a fost de numai cinci puncte.
-
Raliul Safari 1999: Victorie la debutul pentru Ford
În 1999, McRae devenea cel mai bine plătit pilot de raliuri, iar încrederea americanilor a fost răsplătită de la prima etapă de WRC petrecută împreună. Scoţianul a reuşit performanţa de a câştiga dificilul Raliu Safari la prima sa prezenţă în WRC la volanul unui Ford Focus WRC. Mai mult decât atât, performanţa a venit în ciuda faptului că nu a câştigat nicio probă specială, element care demonstrează încă o dată cât de consecvent a fost scoţianul pe parcursul evenimentului.
-
Turul Corsicii 2001: unul dintre marile accidente
Nici măcar piloţii de talia lui McRae nu sunt scutiţi de accidente. În al treilea sezon petrecut alături de americanii de la Ford, scoţianul a pierdut controlul volanului lui Ford Focus RS WRC 01 şi a ajuns într-o râpă. În urma impactului, McRae a suferit o fractură la degetul mic şi a fost nevoit să poarte un bandaj care i-a restricţionat puternic mişcările mâinii. Scoţianul a avertizat ulterior că este dispus să-şi taie degetul pentru a putea concura în următoarea etapă, însă nu a fost nevoit să recurgă la un asemenea gest extrem.
-
Raliul Ciprului 2002: cum lupţi când te apropii de înfrângere?
Totul părea în grafic: McRae era lider detaşat în Raliul Ciprului şi se îndrepta spre prima victorie a sezonului respectiv. O neînţelegere cu propria sa echipă în privinţa avansului sau din clasament i-a permis lui Marcus Gronholm să reducă semnificativ diferenţa, iar în următoarea proba specială McRae a pierdut 13 secunde după ce s-a rostogolit cu Ford Focus RS WRC 02. În încercarea de a recupera terenul pierdut, scoţianul a greşit şi s-a rostogolit din nou, însă de data aceasta a pierdut două minute şi a ajuns la final doar pe locul şase.
-
Cursa de 24 de ore de la Le Mans 2004: Performanţă la anduranţă
Colin McRae nu a concurat în 2004 în WRC, însă a avut parte de o experienţă inedită în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Alături de Prodrive, scoţianul s-a înscris la clasa GTS şi a concurat cu Ferrari 550 Maranello alături de coechipierii săi Darren Turner şi Rickard Rydell. Chiar dacă nu avea experienţă, McRae a ocupat în final locul trei în clasamentul general al clasei GTS, în condiţiile în care cursa fusese dominată de Chevrolet.
-
Raliul Dakar 2005: Scoţianul îşi arată talentul în aduranţă
Etapele moderne din Campionatul Mondial de Raliuri sunt relativ scurte comparativ cu cele din anii '70, însă Colin McRae a demonstrat de ce este în stare atunci când a decis să participe în 2005 la Raliul Dakar. Fără să aibă o experienţă notabilă în raliuri atât de lungi, scoţianul a câştigat două probe speciale pentru Nissan într-un raliu aflat la una dintre ultimele sale ediţii din Africa.
-
Raliul Australiei 2005: La un pas de un mare rezultat
În 2005, McRae a avut doar două apariţii în WRC la volanul unui Skoda Fabia WRC. Mai întâi, a ocupat un loc şapte în Raliul Marii Britanii, însă a fost aproape de o performanţă majoră în Australia. Scoţianul se îndrepta spre un nesperat loc doi în clasamentul general, însă o eroare comisă înainte de ultima bucla l-a obligat să se retragă din raliu.
-
Raliul Turciei 2006: Ultimul bal
O accidentare suferită de Sebastien Loeb i-a oferit lui McRae oportunitatea de a concura pentru ultima oară într-o etapă de WRC. S-a întâmplat în Raliul Turciei, acolo unde McRae a urcat la volanul unui Citroen Xsara WRC şi a fost susţinut frenetic de fanii prezenţi pe probele speciale. Din nefericire, ultimul raliu al lui McRae în WRC s-a încheiat cu un abandon. McRae afirma un an mai târziu că vrea să revină în WRC în 2008, însă planurile sale nu s-au concretizat niciodată în urma accidentului fatal suferit în 15 septembrie 2007.
-
flo, miercuri, 06.08.2014 23:56
Da si al meu
Citeste si
-
MOTORSPORT | miercuri, 3 decembrie30 de ani de Prodrive: succes internaţional în 10 competiţii din întreaga lumeÎn 30 de ani de existenţă, Prodrive a câştigat titluri în Campionatul Mondial de Raliuri şi Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi a obţinut performanţe majore în numeroase alte competiţii în care a luat startul în America de Nord, Orientul Mijlociu, Asia şi Australia. Grupul britanic este implicat inclusiv în dezvoltarea unor componente pentru următorul robot care va ajunge pe planeta Marte. Citeste tot
-
MOTORSPORT | miercuri, 13 februarie10 lucruri de reţinut după testele de Formula 1 de la JerezPrima sesiune de teste de Formula 1 de la Jerez a evidenţiat câteva lucruri interesante în perspectiva noului sezon care va începe în luna martie. Citeste tot
-
MOTORSPORT | miercuri, 6 februarieTOP 10: Piloţii cu cel mai mare procentaj de victorii în Formula 1Juan Manuel Fangio şi Sebastian Vettel sunt despărţiţi de şase decenii în Formula 1, însă au ceva în comun: se numără printre piloţii cu cel mai mare procentaj de victorii din istoria competiţiei. Citeste tot
-
MOTORSPORT | miercuri, 30 ianuarie10 lucruri pe care nu le ştiai despre combustibilul şi uleiul din Formula 1Produsele petroliere folosite în Formula 1 au câteva particularităţi inedite pentru a îmbunătăţi semnificativ performanţele monoposturilor în curse. Citeste tot
-
MOTORSPORT | miercuri, 12 decembrieTOP 15: Echipele care au dispărut din Formula 1 în ultimii 20 de aniHRT a devenit a 15-a echipă care dispare din lumea Formulei 1 în ultimele două decenii. Spaniolii s-au alăturat unor nume grele precum Brabham, March sau clasica echipă Lotus. Citeste tot
R.I.P. Favoritul meu.