Tilke anticipează o cursă spectaculoasă în Coreea de Sud
Arhitectul Hermann Tilke consideră că asfaltarea cu întârziere a noului circuit Yeongam creează toate premisele pentru o cursă imprevizibilă plină de spectacol.
Organizatorii Marelui Premiu al Coreei de Sud au turnat ultimul strat de asfalt al circuitului Yeongam cu aproximativ 10 zile în urmă, motiv pentru care piloţii şi-au exprimat îngrijorarea privind posibilitatea ca acesta să nu reziste presiunilor exercitate de cele 24 de monoposturi de Formula 1.
Cu toate acestea, Hermann Tilke, arhitectul care a stabilit configuraţia circuitului, afirmă că această situaţie reprezintă o garanţie pentru spectacol, chiar dacă admite că piloţii se vor confrunta cu o aderentă scăzută şi, mai ales, cu incertitudini privind setările potrivite ale monoposturilor.
"Singura problemă a noii suprafeţe - iar pentru mine nu este de fapt o problemă - se referă la aderenţă. O absenţă a aderenţei nu ar trebui să fie o problemă, pentru că îi avem aici pe cei mai buni piloţi din lume. În plus, vor fi aceleaşi condiţii pentru toţi. Nu va fi o problemă privind rezistenţa asfaltului. Cred că vineri suprafaţa pistei va fi foarte, foarte alunecoasă pentru că este nouă. Asta înseamnă că vom vedea câteva derapaje. În plus, setările pentru sâmbătă şi duminică nu vor fi uşor de identificat pentru că pista se va schimba foarte mult. Asta înseamnă că unii piloţi vor alege setări greşite, pentru că va trebui să ghiceşti calea cea bună", a explicat germanul reporterilor prezenţi pe circuitul Yeongam.
FIA a fost nevoită să-şi încalce propriul regulament pentru a permite Coreei de Sud să debuteze în calendarul Formulei 1, însă Tilke susţine că au existat numeroşi factori care au condus la întârzierea lucrărilor.
"Nu am fost întotdeauna convins (n.r - că această cursă se va desfăşura), dar trebuie să analizezi problemele şi să le rezolvi. Întârzierile au apărut încă de la început, pentru că aici este un teren mlăştinos şi mai întâi a trebuit să îl drenăm. Am avut nevoie de mai mult de un an pentru a scoate apa, iar apoi pământul a trebuit compactat, aşa că am avut nevoie de tot mai mult timp. Şi, evident, sezonul musonic a fost mai lung decât ne aşteptam. Au fost multe lucruri de acest gen", a mai precizat el.
Prin intermediul companiei de arhitectură pe care o deţine, Tilke a construit toate circuitele de Formula 1 care au pătruns în calendarul competiţional în ultimii ani.
Via | Autosport