Testul Ferrari cu Pirelli ar putea încălca de asemenea regulamentul sportiv
FIA a solicitat Scuderiei Ferrari informaţii suplimentare despre testul efectuat cu Pirelli, întrucât există suspiciuni că şi acesta ar putea încălca regulamentul sportiv.
Mercedes a ţinut capul de afiş în ultima săptămână prin prisma dezvăluirilor făcute cu privire la testul efectuat cu pneuri Pirelli în perioada 15-17 mai cu monopostul din acest sezon, însă Scuderia Ferrari începe de asemenea să aibă probleme similare.
Echipa italiană a efectuat un test asemănător, însă a utilizat un monopost din sezonul 2011, ceea ce teoretic este regulamentar, întrucât astfel de evaluări sunt interzise doar cu monopostul curent şi cel din sezonul precedent.
Cu toate acestea, articolul 22.1 din Regulamentul Sportiv este suficient de ambiguu pentru a declanşa ipoteza că şi testul Scuderiei este unul ilegal.
"Se consideră test pe circuit orice parcurs al unui circuit care nu este inclus într-un Mare Premiu şi care este efectuat de un competitor din campionat cu monoposturi care corespund substanţial cu actualul Regulament Tehnic al Formulei 1, pe lângă cele din sezonul curent şi precedent", arată articolul 22.1.
Cu alte cuvinte, dacă FIA consideră că monopostul din 2011 utilizat de Ferrari nu este substanţial diferit de cel actual, atunci testul realizat cu Pirelli încalcă Regulamentul Sportiv. Pentru moment, FIA s-a limitat să solicite informaţii suplimentare din partea echipei şi a celor de la Mercedes pe acest subiect.
"FIA a solicitat echipelor Mercedes şi Ferrari care au luat parte la teste de pneuri în sezonul 2013 să răspundă la o solicitare disciplinară. Această solicitare reprezintă o informaţie suplimentară solicitată de FIA în lumina răspunsurilor primite de la Pirelli, de la care am cerut clarificări joi, 28 mai", a precizat FIA într-un comunicat de presă.
Testul realizat de Ferrari cu pneuri Pirelli a fost organizat de Corse Clienti, divizia de maşini de client a constructorului italian, iar echipa de Formula 1 nu a avut acces la datele obţinute de producătorul italian. Testul a avut loc cu două săptămâni înainte de testul efectuat de Mercedes.
FIA va decide ulterior dacă cele două cazuri vor ajunge la Tribunalul Internaţional, caz în care pedeapsa maximă este excluderea din campionatul constructorilor.
nu se poate! nu-i adevarat ! doar RBR sunt niste trisori