Teste Jerez, ziua 4: Alonso, cel mai bun timp. Vettel, niciun tur cronometrat

Publicat vineri, 10.02.2012 14:44 de Daniel Popescu

Fernando Alonso a stabilit cel mai bun timp în dimineaţa celei de-a patra sesiuni de teste de la Jerez, în timp ce Sebastian Vettel nu a putut efectua niciun tur cronometrat din motive tehnice.

Scuderia Ferrari a dat vineri primele semne că este pe drumul cel bun cu noul monopost F2012, după ce în primele zile de teste a întâmpinat numeroase probleme de adaptare la noul design.

Fernando Alonso a stabilit timpul de referinţă după primele patru ore de teste de vineri după ce a fost cronometrat cu 1:18.877, însă cel mai probabil spaniolul a utilizat o cantitate de combustibil limitată.

În schimb, campionul mondial Sebastian Vettel nu a putut efectua decât două tururi de încălzire, germanul fiind nevoit să revină la boxe din cauza unei defecţiuni electrice la monopostul Red Bull RB8. Pilotul nu a mai ieşit ulterior pe circuit, însă este posibil să-şi facă apariţia până la finalul zilei.

Toro Rosso a continuat parcursul bun din această săptămână după ce Jean-Eric Vergne a ocupat locul doi în clasament în faţa lui Lewis Hamilton, care concurează la volanul noului monopost McLaren MP4-27.

Şi cei de la Lotus continuă parcursul bun prin Romain Grosjean, care s-a poziţionat pe locul patru, în timp ce Nico Hulkenberg este pe şase la prima sa experienţă cu monopostul Force India VJM05, în spatele lui Kamui Kobayashi de la Sauber.

Bruno Senna a parcurs nu mai puţin de 97 de tururi în numai patru ore, însă a provocat apariţia steagurilor roşii după ce s-a oprit pe circuit la ieşirea din virajul care poartă numele unchiului său, Ayrton Senna. Ultima poziţie în clasament îi revine lui Jarno Trulli de la Caterham.

Rezultate teste Jerez, ziua 4, timpi intermediari dimineaţă:

 1.  Alonso         Ferrari         1m18.877s           22
 2.  Vergne         Toro Rosso      1m19.597s  +0.720   41
 3.  Hamilton       McLaren         1m19.640s  +0.763   36
 4.  Grosjean       Lotus           1m19.729s  +0.852   24
 5.  Kobayashi      Sauber          1m19.834s  +0.957   39
 6.  Hulkenberg     Force India     1m19.977s  +1.100   45
 7.  Senna          Williams        1m20.132s  +1.255   97
 8.  Trulli         Caterham        1m22.214s  +3.337   53

  • unu`, vineri, 10.02.2012 14:53
    ?????

    cu tractoru` ală????? Surprinzător!!!!! Cu siguranţă, ceilalţi dormeau :)))))))))

  • Radu, vineri, 10.02.2012 14:54
    Fortza Ferrari

    Astia anti Ferrari, ce mai spuneti? Incet incet Ferrari arata ce poate. Apropos Boii au probleme electrice. Testele sunt teste. Performantele reale le vom vedea in Australia.

  • jan, vineri, 10.02.2012 14:54

    Lotus si Mercedes au stabilit un timp mai bun zilele trecute.

  • diesel08, vineri, 10.02.2012 14:59
    https://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/

    analiza, forum, foto

  • pantera, vineri, 10.02.2012 15:29
    Se

    apropie Marele Circ, mai sunt 33 de zile , vad ca unii dintre asa zisii fani F 1 isi fac incalzirea cu comentarii specifice Ligii lui mitica.

  • Firestarter, vineri, 10.02.2012 18:24
    Red Bull triseaza regulamentul?

    Fara sa incerc sa supar fanii Red Bull, se pare ca apar informatii despre un sistem aerodinamic despre care oficialii Red Bull au spus altceva decat este in realitate. Cand au lansat noul monopost, toata lumea a observat acea fanta de admisie aplasata pe nasul masinii. Despre respectiva fanta cei de la Red Bull spuneau ca distribuie aer spre pilot pentru a mentine temperatura scazuta in cockpit. Ei bine, sunt curios pe unde ajunge aerul la pilot din moment ce zona in care se ataseaza nasul de caroserie este obturata de un perete din carbon pe care sunt montate doua vase cu lichid (probabil lichidul de frana). Postez doua link-uri spre imagini ale monopostului cu si fara nas pentru a va face o idee despre ce vorbesc. In poza in care nasul este montat pe masina se poate observa ca acea fanta de admisie mai degraba distribuie aerul spre elementele aerodinamice montate sub caroserie. Am studiat atat regulamentul cat si diverse interpretari ale acestuia si nu pare prea legala aceasta solutie. RB8 cu nasul demontat: http://a.yfrog.com/img875/3044/1rjik.jpg RB8 cu nasul montat: http://p.twimg.com/AlPOMZFCMAArp2M.jpg:large

  • Firestarter, vineri, 10.02.2012 18:38
    o alta ipoteza

    Sau... poate doar raceste lichidul de frana. Daca ma uit mai atent la imaginile cu RB8 mi se pare mai plauzibila varianta asta decat aceea de rol aerodinamic al acelei fante. Ma intriga totusi faptul ca spuneau ca foloseste la racirea cockpit-ului si nu vad pe unde s-ar scurge aerul captat de acea fanta. Gaurile care se vad pe peretele caroseriei sunt pentru prinderea nasului.

  • KalEl, vineri, 10.02.2012 21:38
    @firestarter

    Firestarter, si, te oftici ?

  • 1stPost, sâmbătă, 11.02.2012 16:29
    @KalEl

    KalEl a retinut esentialul din ce a spus Firestarter. As spune ca este imbecil dar nu stiu ce varsta are.