Strategiile pneurilor în cursa de la Montreal

Publicat luni, 14.06.2010 14:14 de Daniel Popescu

Strategiile adoptate de piloţi în privinţa pneurilor au fost în mare parte decisive pentru stabilirea clasamentului final în Marele Premiu al Canadei.

Circituitul Gilles Villeneuve din Montreal a fost primul din acest sezon care a prezentat dificultăţi majore pentru piloţi din punct de vedere al pneurilor.

Degradarea rapidă a cauciucrilor supersoft i-a determinat pe cei de la Red Bull să mizeze pe pneurile medium în calificări pentru a începe cu acestea cursa de duminică, însă strategia nu s-a dovedit a fi una de succes.

Dintre piloţii de top, această strategie a mai fost abordată şi de Robert Kubica, însă pilotul echipei Renault s-a confruntat de asemenea cu o degradare accelerată a specificaţiilor.

În acest context, piloţii au efectuat cel puţin câte două opriri la boxe pe parcursul Marelui Premiu, o premieră în acest sezon competiţional, întrucât până la această cursă regula prevedea un singur schimb de pneuri.

Iată ce tipuri de pneuri au ales piloţii pentru Marele Premiu al Canadei:

McLaren-Mercedes
Jenson Button: Super Soft / Medium / Medium
Lewis Hamilton: Super Soft / Medium / Medium

Mercedes
Michael Schumacher: Medium / Medium / Medium / S. Soft
Nico Rosberg: Super Soft / Medium / Medium

Red Bull-Renault
Sebastian Vettel: Medium / Super Soft / Medium
Mark Webber: Medium / Medium / Super Soft

Ferrari
Felipe Massa: Super Soft / Medium / Medium / Medium / Super Soft
Fernando Alonso: Super Soft / Medium / Medium

Williams-Cosworth
Rubens Barrichello: Super Soft / Medium / Medium / Medium
Nico Hülkenberg: Medium / Medium / Medium / Medium / Super Soft

Renault
Robert Kubica: Medium / Medium / Medium / Super Soft
Vitaly Petrov: Medium / Medium / Medium / Medium / Super Soft

Force India-Mercedes
Adrian Sutil: Super Soft / Medium / Medium
Vitantonio Liuzzi: Super Soft / Medium / Medium

Toro Rosso-Ferrari
Sébastien Buemi: Medium / Medium / Medium / Super Soft
Jaime Alguersuari: Super Soft / Medium / Medium / Medium

Lotus-Cosworth
Jarno Trulli: Super Soft / Medium / Medium / Medium / Medium / DNF
Heikki Kovalainen: Medium / Medium / Medium / Super Soft

HRT-Cosworth
Karun Chandhok: Medium / Medium / Super Soft
Bruno Senna: Medium / DNF

BMW Sauber-Ferrari
Pedro de la Rosa: Medium / Medium / Medium / DNF
Kamui Kobayashi: Super Soft / DNF

Virgin-Cosworth
Timo Glock: Medium / Medium / Medium / Super Soft / Super Soft / DNF
Lucas di Grassi: Medium / Medium / Medium / Super Soft

  • marius23mvp, luni, 14.06.2010 15:18
    Foarte interesant

    Se pare ca Super Soft / Medium / Medium a fost combinatia din care se putea scoate maximum de performanta .