Statisticile primei sesiuni de teste de la Jerez

Publicat luni, 13.02.2012 15:05 de Daniel Popescu

Automarket vă prezintă cele mai importante statistici de la prima sesiune de teste din această iarnă, care a avut loc pe circuitul de la Jerez.

Săptămâna trecută a marcat prima sesiune de teste din această iarnă, ocazie cu care nouă dintre cele 12 echipe prezente pe grila de start şi-au prezentat pentru prima oară în acţiune noile monoposturi.

Întrucât toate echipele s-au concentrat pe acomodarea cu noile sisteme şi identificarea celor mai bune setări, timpii realizaţi pe circuit nu sunt foarte relevanţi, mai ales că piloţii au utilizat diverse cantităţi de combustibil şi pneuri cu uzură diferită.

Totuşi, exceptând Mercedes AMG, care a utilizat monopostul W02 din sezonul precedent, primele impresii sunt că Lotus deţine un monopost competitiv, element evidenţiat de Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean, dar remarcat inclusiv de rivali.

În schimb, Ferrari şi Red Bull au ieşit în evidenţă mai mult prin problemele de fiabilitate, poziţionându-se constant în a doua jumătate a clasamentului.

Iată clasamentul combinat al celor patru zile de teste de pe circuitul de la Jerez:

 1.  Rosberg        Mercedes        1m17.613s           174
 2.  Grosjean       Lotus           1m18.419s  +0.806   212
 3.  Schumacher     Mercedes        1m18.561s  +0.948   174
 4.  Alonso         Ferrari         1m18.877s  +1.264   106
 5.  Webber         Red Bull        1m19.184s  +1.571   151
 6.  Vettel         Red Bull        1m19.297s  +1.684   146
 7.  Hamilton       McLaren         1m19.464s  +1.851   166
 8.  Ricciardo      Toro Rosso      1m19.587s  +1.974   157
 9.  Vergne         Toro Rosso      1m19.597s  +1.984   159
10.  Raikkonen      Lotus           1m19.670s  +2.057   192
11.  Perez          Sauber          1m19.770s  +2.157   116
12.  Di Resta       Force India     1m19.772s  +2.159   170
13.  Kobayashi      Sauber          1m19.834s  +2.221   182
14.  Hulkenberg     Force India     1m19.977s  +2.364   90
15.  Senna          Williams        1m20.132s  +2.519   250
16.  Bianchi        Force India     1m20.221s  +2.608   46
17.  Massa          Ferrari         1m20.454s  +2.841   164
18.  Button         McLaren         1m20.688s  +3.075   147
19.  Maldonado      Williams        1m21.197s  +3.584   122
20.  Kovalainen     Caterham        1m21.518s  +3.905   167
21.  De la Rosa     HRT             1m22.128s  +4.515   108
22.  Trulli         Caterham        1m22.198s  +4.585   117
23.  Van der Garde  Caterham        1m23.324s  +5.711   74

 

O analiză a numărului de tururi parcurse evidenţiază că Lotus, Williams şi Caterham au avut parte de cea mai bună fiabilitate, în timp ce Red Bull şi Ferrari au parcurs cele mai puţine tururi dintre echipele care au utilizat noile monoposturi:

1 Lotus 1789 km
2 Williams 1643 km
3 Caterham 1585 km
4 Mercedes 1541 km
5 Toro Rosso 1399 km
6 McLaren 1386 km
7 Force India 1364 km
8 Sauber 1315 km
9 Red Bull 1306 km
10 Ferrari 1196 km
11 HRT 478 km

 

Alte date interesante au fost oferite de Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1. Astfel, piloţii au utilizat în total 181 de seturi de pneuri, dintre care 57 de seturi soft, 91 de seturi medium şi 33 de sturi hard.

Cel mai lung stint cu pneuri hard a avut 26 de tururi, în timp ce pneurile medium au fost utilizate pentru cel mult 27 de tururi consecutiv. Între timp, cel mai lung stint cu pneuri soft a avut 20 de tururi. Niciuna dintre echipe nu a utilizat pneuri supersoft, întrucât acestea sunt singurele care vor fi identice cu cele de anul trecut.