Soluţie de compromis: motoare turbo V6 de 1.6 litri în F1 din 2014

Publicat miercuri, 22.06.2011 17:17 de Daniel Popescu

Constructorii din Formula 1 au ajuns la o soluţie de compromis pentru regulamentul tehnic: utilizarea unor motoare turbo V6 de 1.6 litri din sezonul 2014.

Formula 1 se pregăteşte să renunţe la planurile iniţiate de FIA pentru trecerea de la motoare V8 la unităţi turbo de 1.6 litri în patru cilindri, după ce cei patru constructori prezenţi în competiţie au ajuns la un acord comun în privinţa regulamentului tehnic.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, constructorii vor propune Comisiei Formulei 1 trecerea la motoare turbo V6 de 1.6 litri  începând din sezonul 2014, ceea ce ar însemna o amânare cu un an a schimbării radicale a regulamentului tehnic.

Planurile prevăd inclusiv utilizarea intensivă a tehnologiei KERS, considerată crucială de forul mondial pentru viitorul Formulei 1.

Compromisul ales de Ferrari, Mercedes, Renault şi Cosworth vine cu numai câteva ore înainte de întrunirea Comisiei Formulei 1, care a fost convocată de Bernie Ecclestone pentru a lua o decizie privind regulamentul tehnic din sezonul 2013. În cazul în care Comisia Formulei 1, formată din toţi acţionarii competiţiei şi reprezentaţii echipelor şi sponsorilor, va accepta compromisul propus de constructori, noua propunere va fi înaintată spre aprobare Consiliului Mondial al FIA, care trebuie să ia o decizie finală până la sfârşitul lunii iunie, potrivit unui anunţ recent al forului mondial.

Anterior, Ferrari a ameninţat cu retragerea din Formula 1 în cazul trecerii la motoare în patru cilindri, în timp ce Mercedes şi Cosworth au solicitat amânarea noilor reguli pe motive de costuri.

Via | Autosport

  • antropofag, miercuri, 22.06.2011 17:32
    Rusine automarket

    E inacceptabil sa ma chinui de 5 minute sa fac o echipa pentru acest weekend. stiu ca traiti din reclame dar cred ca se putea face o exceptie ca acea reclama, la care eu nu am gasit inca o modalitate de a o inchide, sa nu apara pe pagina in care alcatuim echipele.

  • Stone, miercuri, 22.06.2011 17:47
    reclame

    Mozilla + Adblock = nu mai exista reclame

  • Dpp, miercuri, 22.06.2011 18:59
    @Stone

    True :)

  • hakkinen, miercuri, 22.06.2011 19:42
    Motoare "verzi"

    Cred ca va avea F1 cu aceste motoare tot atata audienta cat Liga lui Mitica. Pe langa limitarea nr de cilindrii,limitare turatiei la 12000RPM va face ca in loc de sunetul acela ascutit sa sune ca o drujba. Puterea nu va trece de 600HP. Deci cred ca Indycarul va suna mai bine si va fi mai performant. Mie imi placea F1 fara limitari,cu acel V10 de 3L si pe care sa-l schimbi cum vrei-chiar puteai avea un motor in calificari si altul in cursa. Mi-ar fi placut motoarele sa fie fara limita de turatie-atunci s-ar vedea cine face cel mai bun motor - turatie mare dar sa si tina. Se vorbea o data despre cilindrii din portelan-dar a fost interzis si lucrul acesta.

  • Ivanoff, miercuri, 22.06.2011 21:45
    @hakkinen

    Chiar din portelan nu,dar din materiale ceramice da fiindca ceramica are o mai buna toleranta la temperaturi ridicate (vezi discurile de frana ceramice). Toate bune!

  • x, duminică, 26.06.2011 03:51
    @hakkinen

    vrei sa zici 1600 de CP

  • Johnny, luni, 27.06.2011 16:03
    @x

    de unde 1600CP? In conditiile in care motoarele actuale V8 de 2.4l au undeva pe la ~800-900 CP, cum crezi ca ajung la 1600CP motoare V6 de 1.6l fie ele si turbo. Cat de mare sa fie turbina aia sa aduca 1000CP in plus?