Sistemul de evacuare, principala inovaţie pentru Renault R31
Renault a introdus un sistem de evacuare inovator pentru noul monopost R31, care ar putea fi dificil de copiat de rivali întrucât necesită modificarea sasiului.
Renault a lansat luni pe circuitul de la Valencia noul monopost R31 cu care speră să înregistreze progrese semnificative în acest sezon competiţional, iar ambiţiile echipei sunt evidenţiate de designul agresiv.
Reprezentaţii echipei au refuzat să intre în detalii privind inovaţiile introduse pentru acest sezon, însă jurnaliştii prezenţi pe circuitul Ricardo Tormo au evidenţiat faptul că R31 dispune de un sistem de evacuare inovator, întrucât gurile de evacuare nu sunt vizibile pe monopost.
În mod obişnuit, evacuările sunt poziţionate pe partea din spate a monopostului, însă în cazul monopostului R31 acestea sunt plasate în faţa panourilor laterale ale caroseriei şi redirecţionate ulterior spre partea din spate a monopostului prin intermediul unor conducte.
Potrivit speculaţiilor din paddock, scopul acestei inovaţii este creşterea forţei de apăsare aerodinamică pe partea din faţă a monopostului, care ar spori viteza de circulaţie a aerului spre partea posterioară până în dreptul eleronului. Renault a anunţat deja că va introduce o serie de noutăţi tehnice în timpul celor patru sesiuni de teste din această iarnă, unele dintre acestea urmând să fie dedicate, cel mai probabil, evacuărilor şi părţii din spate a monopostului.
În cazul în care Renault va obţine un avantaj categoric prin aceasta inovaţie, echipele rivale vor fi interesate să copieze sistemul. Totuşi, potrivit speculaţiilor din paddock, acest lucru ar necesita modificarea sasiului, lucru interzis pe parcursului sezonului de regulamentul FIA. Astfel, echipa anglo-franceză ar putea fi una dintre marile surprize ale sezonului 2011, care va începe în luna martie.
Nu prea inteleg mare lucru din imagine. Sistemul ar putea fi un avantaj, dar la nivelul meu de cunoastere, evacuarea cu cat este mai dirijata si indirecta pierde din eficienta, acum ma gandesc ca poate fi si un mare dezavantaj si un posibil motiv pentru un sezon ratat.