Sistemul de evacuare, principala inovaţie pentru Renault R31

Publicat marţi, 01.02.2011 12:44 de Daniel Popescu

Renault a introdus un sistem de evacuare inovator pentru noul monopost R31, care ar putea fi dificil de copiat de rivali întrucât necesită modificarea sasiului.

Renault a lansat luni pe circuitul de la Valencia noul monopost R31 cu care speră să înregistreze progrese semnificative în acest sezon competiţional, iar ambiţiile echipei sunt evidenţiate de designul agresiv.

Reprezentaţii echipei au refuzat să intre în detalii privind inovaţiile introduse pentru acest sezon, însă jurnaliştii prezenţi pe circuitul Ricardo Tormo au evidenţiat faptul că R31 dispune de un sistem de evacuare inovator, întrucât gurile de evacuare nu sunt vizibile pe monopost.

În mod obişnuit, evacuările sunt poziţionate pe partea din spate a monopostului, însă în cazul monopostului R31 acestea sunt plasate în faţa panourilor laterale ale caroseriei şi redirecţionate ulterior spre partea din spate a monopostului prin intermediul unor conducte.

Potrivit speculaţiilor din paddock, scopul acestei inovaţii este creşterea forţei de apăsare aerodinamică pe partea din faţă a monopostului, care ar spori viteza de circulaţie a aerului spre partea posterioară până în dreptul eleronului. Renault a anunţat deja că va introduce o serie de noutăţi tehnice în timpul celor patru sesiuni de teste din această iarnă, unele dintre acestea urmând să fie dedicate, cel mai probabil, evacuărilor şi părţii din spate a monopostului.

În cazul în care Renault va obţine un avantaj categoric prin aceasta inovaţie, echipele rivale vor fi interesate să copieze sistemul. Totuşi, potrivit speculaţiilor din paddock, acest lucru ar necesita modificarea sasiului, lucru interzis pe parcursului sezonului de regulamentul FIA. Astfel, echipa anglo-franceză ar putea fi una dintre marile surprize ale sezonului 2011, care va începe în luna martie.

  • razvanis, marţi, 01.02.2011 13:03
    Poza

    Nu prea inteleg mare lucru din imagine. Sistemul ar putea fi un avantaj, dar la nivelul meu de cunoastere, evacuarea cu cat este mai dirijata si indirecta pierde din eficienta, acum ma gandesc ca poate fi si un mare dezavantaj si un posibil motiv pentru un sezon ratat.

  • daniel.popescu, marţi, 01.02.2011 13:13
    @razvanis

    Poza este neclara tocmai pentru ca sistemul de evacuare nu este vizibil, iar paleta de culori ajuta din plin la ascunderea ei. Da, se poate spune ca Renault a mers la doua capete. Poate fi ceva revolutionar la fel de bine cum poate fi o mare infrangere. Dar la ce rezultate au avut in ultimii ani, erau practic obligati sa incerce ceva nou si deosebit pentru a avea sanse sa lupte pentru victorii.

  • apacheF1, marţi, 01.02.2011 13:22
    buna

    nu ca m-as pricepe eu la monoposturi prea mult,dar inca de ieri de la lansare mi-a atras atentia trebul spate al Renault.Si suspensia mi se pare o noutate,insa s-a putea sa ma insel!

  • ildottore, marţi, 01.02.2011 13:36
    inteligenti

    superbe culorile si daca au stiut sa mascheze atunci au reusit din plin. urmeaza sa vedem avantajele si dezavantajele acestei "inovatii" (pana nu se va vedea pe circuit raman la ghilimele) :)

  • apacheF1, marţi, 01.02.2011 15:04
    buna

    dupa cate se pare aceasta 'inovatie',face ca,gazele scoase pe teava de esapament sa fie indreptate spre partea din fata a monopostului,ele(gazele)iesind si pe dreapta si pe stanga pilotului,creeand ,mai multa apasare aerodinamica masinii!

  • tech_nich, marţi, 01.02.2011 19:40
    Tot mai bun...

    ...acest Renault! Bravo!! Cu piloti pe masura.,,sper sa continue trendul ascendent!