Securitatea din F1, greu de implementat pe masinile de serie

Publicat miercuri, 27.06.2007 12:16

Intr-unul dintre cele mai spectaculoase accidente din Formula 1, polonezul Robert Kubica nu a suferit rani majore in urma impactului cu zidul de beton pe circuitul de la Montreal, desi in acel moment masina mergea cu o viteza de 280 km/h.

Expertii din industria auto afirma insa ca tehnologia de securitate utilizata in Formula 1 este dificil de implementat pe masinile de serie. Masinile de curse si cele de serie sunt conduse in medii total diferite. Constructorii din F1 se preocupa in special de securitatea pilotului, acesta fiind in deplina siguranta in monopostul sau, in timp ce capul ii este fixat de un suport special. Niciun sofer nu ar accepta astfel de masuri pe o masina de serie, si tocmai de aceea producatorii se bazeaza pe airbag-uri cand se gandesc la sistemele de protectie.

Purtatorul de cuvant al concernului BMW, Friedbert Holz (foto, centru), este si mai transant, sustinand ca "monoposturile de Formula 1 si masinile de serie sunt atat de diferite, inca nu se poate face nicio comparatie intre ele".