Schumacher: "Vârsta este un impediment pentru performantă"
Michael Schumacher a admis pentru prima oară ca vârsta înaintată este unul dintre motivele pentru care nu a obţinut rezultate satisfăcătoare în sezonul 2010.
Revenit în Formula 1 după o absenţă de trei sezoane, Michael Schumacher a eşuat în încercarea de a lupta pentru titlul mondial, fiind surclasat inclusiv de coechipierul său Nico Rosberg.
Una dintre cauze este performanta modestă a monopostului Mercedes GP din acest sezon, însă septuplul campion mondial a admis că un alt motiv este legat de condiţia fizică, întrucât a ajuns deja la 41 de ani.
"Cum poate o persoană de 41 de ani să fie la fel de bun precum un pilot de top de 23 sau 24 de ani? Am experienţă şi viteză, dar nu voi şti niciodată dacă acestea sunt la acelaşi nivel ca în perioada în care am pilotat pentru Ferrari. La Ferrari am muncit 10 ani pentru a ajunge la acel nivel. De data aceasta am fost la o echipă complet nouă pentru un singur an", a declarat germanul pentru publicaţia News of the World.
Cel mai bătrân campion mondial din istoria Formulei 1 este Juan Manuel Fangio, care a cucerit trofeul suprem în 1957 la vârsta de 46 de ani şi 41 de zile. În epoca respectivă, cei mai mulţi piloţi aveau peste 30 de ani, în timp ce în era modernă a competiţiei numeroşi piloţi cuceresc titlul în jurul vârsta de 25 de ani.
Via | GMM
admite public ce stia demult. E normal. Fiecare om se supune unui declin natural. Nu ajunge ca la 90 de ani peste noapte. Este un proces lent, continuu. Este deci normal ca nici M. Schum de la 40 de ani sa nu mai fie acelasi M. Schum de la 23. Orice ar face. Asta nu inseamna ca nu este loc de mai bine in evolutia actuala a lui Schum. Insa trebuie sa se grabeasca sa-si remedieze cealalta componenta a lipsei sale de performanata, anume lipsa de practica din ultimii ani. Timpul trece ... si nu va fi la 44 de ani la fel ca la 41 .... Eu cred ca in 94 si 95 a fost in cea mai buna forma. A ramas atat de mult timp in varf pentru ca "a avut de unde sa lase si sa mai si ramana". Partea proasta este ca revenirea ii va arunca oricum o umbra peste cariera sa in ochii multor oameni. Moss deja a profitat de ocazie sa spuna ca "aceasta este de fapt forma lui Michael dintotdeauna". Michael stia ca nu va mai pilota ca alta data dar spera sa fie totusi mai bun decat Rosberg si mai spera ca fosta Brown actuala Mercedes sa furnizeze si in 2010 cea mai buna masina. Astfel ar fi adaugat inca un titlu. A riscat si ....