Schumacher: "Vârsta este un impediment pentru performantă"

Publicat marţi, 07.09.2010 15:19 de Daniel Popescu

Michael Schumacher a admis pentru prima oară ca vârsta înaintată este unul dintre motivele pentru care nu a obţinut rezultate satisfăcătoare în sezonul 2010.

Revenit în Formula 1 după o absenţă de trei sezoane, Michael Schumacher a eşuat în încercarea de a lupta pentru titlul mondial, fiind surclasat inclusiv de coechipierul său Nico Rosberg.

Una dintre cauze este performanta modestă a monopostului Mercedes GP din acest sezon, însă septuplul campion mondial a admis că un alt motiv este legat de condiţia fizică, întrucât a ajuns deja la 41 de ani.

"Cum poate o persoană de 41 de ani să fie la fel de bun precum un pilot de top de 23 sau 24 de ani? Am experienţă şi viteză, dar nu voi şti niciodată dacă acestea sunt la acelaşi nivel ca în perioada în care am pilotat pentru Ferrari. La Ferrari am muncit 10 ani pentru a ajunge la acel nivel. De data aceasta am fost la o echipă complet nouă pentru un singur an", a declarat germanul pentru publicaţia News of the World.

Cel mai bătrân campion mondial din istoria Formulei 1 este Juan Manuel Fangio, care a cucerit trofeul suprem în 1957 la vârsta de 46 de ani şi 41 de zile. În epoca respectivă, cei mai mulţi piloţi aveau peste 30 de ani, în timp ce în era modernă a competiţiei numeroşi piloţi cuceresc titlul în jurul vârsta de 25 de ani.

Via | GMM

  • F1_Zone, marţi, 07.09.2010 16:45
    in sfarsit

    admite public ce stia demult. E normal. Fiecare om se supune unui declin natural. Nu ajunge ca la 90 de ani peste noapte. Este un proces lent, continuu. Este deci normal ca nici M. Schum de la 40 de ani sa nu mai fie acelasi M. Schum de la 23. Orice ar face. Asta nu inseamna ca nu este loc de mai bine in evolutia actuala a lui Schum. Insa trebuie sa se grabeasca sa-si remedieze cealalta componenta a lipsei sale de performanata, anume lipsa de practica din ultimii ani. Timpul trece ... si nu va fi la 44 de ani la fel ca la 41 .... Eu cred ca in 94 si 95 a fost in cea mai buna forma. A ramas atat de mult timp in varf pentru ca "a avut de unde sa lase si sa mai si ramana". Partea proasta este ca revenirea ii va arunca oricum o umbra peste cariera sa in ochii multor oameni. Moss deja a profitat de ocazie sa spuna ca "aceasta este de fapt forma lui Michael dintotdeauna". Michael stia ca nu va mai pilota ca alta data dar spera sa fie totusi mai bun decat Rosberg si mai spera ca fosta Brown actuala Mercedes sa furnizeze si in 2010 cea mai buna masina. Astfel ar fi adaugat inca un titlu. A riscat si ....

  • ENEA, marţi, 07.09.2010 20:51

    Este usor pt un sofer de duminica sa critice un asemenea om si mai ales pt cel mai bun pilot de F1 care nu a castigat niciodata titlul de campion mondial. Michael nu si-a spus inca ultimul cuvant iar eu personal sunt gata sa pariez cu orice ca la anul va castiga din nou titlul de campion mondial si fiti siguri ca nu voi pierde ci am sa castig acest pariu

  • ENEA, marţi, 07.09.2010 21:51
    m-am trezit, parca

    bine ca nu am ce sa pariez ... altfel de la anu' - boschetar

  • ENEA, marţi, 07.09.2010 23:39

    Hai sa asteptam pana la anul si atunci o sa vedem ignorantule cine este boschetar. Dupa cum se vede chiar tu. P.S comentariul de la 21.51 nu a fost facut de catre ENEA

  • ENEA, miercuri, 08.09.2010 09:35
    sa fiu sau sa nu fiu

    nici acest comentariu nu-mi apartine

  • F1_Zone, miercuri, 08.09.2010 10:06
    @ENEA

    si e si mai usor pentru un nimeni sa critice un "sofer de duminica" si mai ales sa il critice pe cel mai bun pilot de F1 care nu a castigat niciodata titlul. Am o veste pentru tine: asta facem aici, asta ai facut si tu multa vreme pe aici, neogalacticule.

  • ENEA, miercuri, 08.09.2010 20:49
    F1 ZONE

    Daca ai sti despre ce vorbesc de fapt ai tace din gura eu nu critic soferii de duminica dar nici nu condamn mega talente asa cum faceti voi si anume pe Michael. Iar acel tip care imi foloseste numele probabil este un tip care a baut prea mult in ultimele 2 zile