Schumacher, acuzat că a trişat la Benetton în 1994

Publicat miercuri, 07.12.2011 17:41 de Daniel Popescu

Jos Verstappen, coechipierul lui Michael Schumacher la Benetton în 1994, susţine că germanul a câştigat primul titlu mondial utilizând un monopost care încalcă noul regulament tehnic.

Sezonul 1994 a marcat o schimbare radicală a regulamentului tehnic, prin care toate sistemele electronice care ajutau pilotul au fost interzise.

Măsura l-a afectat semnificativ pe Ayrton Senna, care tocmai se transferase la Williams tocmai datorită avantajelor oferite la accest capitol, însă s-a potrivit ca o mănuşă pentru Michael Schumacher, care a cucerit titlul mondial în acel sezon. Jos Verstappen, coechipierul său din acel sezon, susţine însă ca monopostul lui Schumacher din 1994 a beneficiat în continuare de sisteme electronice, chiar dacă acestea fuseseră interzise.

"Ştiu ce s-a întâmplat când am fost împreună la Benetton. Oamenii cred că îmi caut scuze, dar ştiu că monopostul lui era diferit de al meu. Întotdeauna am crezut că este imposibil, am frânat la limită şi am luat virajele cât mai bine posibil, dar cum a reuşit Schumacher? Ceva era în neregulă, şi anume sistemele electronice."

"Nu s-a menţionat niciodată, dar sunt convins de asta, iar când l-am întrebat pe Flavio Briatore (n.r - şeful Benetton) mi-a spus că nu vrea să vorbiom despre asta. Acum ştiu suficient de mult. La fel ca oricine, Schumacher este dependent de monopost. Pentru mulţi oameni a fost un dumnezeu, dar nu este Superman. În karting nu m-a învins niciodată", a declarat olandezul pentru publicaţia Nusport.

Via | GMM

  • Davidenko, miercuri, 07.12.2011 18:06

    Peste vreo 10 ani si Webber va declara ceva asemanator despre Vettel.... Acum se gasesc toti sa arunce cu noroi in titlurile lui Schumacher:(

  • tracto, miercuri, 07.12.2011 18:06
    penibil !

    asta era limita lui jos . chiar isi cauta scuze. de ce doar acum in 2011 cand lui schumacher ii este greu toata lumea a iesit la atac cu gura mar ?. pentru ca asa e omul din firea lui de ce sa faca altul mai mult ca el. ce legatura are karting-ul cu f1 ?

  • tracto, miercuri, 07.12.2011 18:12
    @davidenko

    scuza-ma dar la red bull este evident ca masinile nu sunt aceleasi. macar schumacher i-a spulberat pe toti coechipierii sai pana la revenire dar webber a avut un sezon 2010 foarte foarte bun a pierdut la mustata titlul doar pentru ca red bull a tinut cu dintii ca vettel sa iasa campion. (remember incidentul cu aripa de la silverstone si multe altele) nu se asteptau ca webber sa fie la nivelul lui vettel sau poate chiar peste. iar in 2011 au rezolvat problema nu s-au mai complicat l-au defavorizat de la bun inceput. De fiecare data cand o masina Red Bull a avut probleme a fost DOAR cea a lui Webber. (cu exceptia ultimei curse). Ca sa nu mai zic ce diferenta e intre starturile realizate de vettel si webber. nu se poate ca la fiecare cursa webber sa fie de vina pentru startul prost. Saracul webber e la o varsta critica iar plecarea de la redbull chiar daca e defavorizat nu e o optiune pentru ca celelalte echipe de top sunt ocupate.

  • emerson, miercuri, 07.12.2011 19:45
    toti triseaza...

    Toti triseaza, mai mult sau mai putin, iar cu Briatore(specialist in asa ceva)era oarecum firesc. Probabil o doza de "smecherie"se gaseste si in mintea lui Schumacher,ceea ce a facut sa mearga ca unsa colaborarea dintre ei. Nu mai retin exact, in '94sau 95, la Spa, pe la mijlocul cursei, Schumacher, in fruntea cursei, pe o portiune dreapta de circuit, incaleca vibratoarele, face o rotatie complecta peste vibratoare, dupa care castiga cursa. Abia mai tarziu s-a sesizat toata lumea de smecherie. Ce-l apucase sa faca iesirea pe vibratoare... Trebuia sa"rada"placa de lemn de sub fundul masinii, ca la verificarea tehnica de la final, sa nu se observe ca din start, aceasta nu avea grosimea regulamentara, deci era si mai usoara, toate fiind puse pe seama "iesirii"pe vibratoare. Deci...s-au facut si se fac smecherii. E o "regula"inclusa a jocului. Sunt prea mari interesele pt.a nu se incerca si asa ceva..

  • emerson, miercuri, 07.12.2011 20:06

    Chiar daca s-a folosit si de smecherii, nimeni nu poate contesta clasa lui Schumacher, pe langa talent cu caru',simt de organizare,stiinta de a-si apropia oameni f.buni in domeniul respectiv,mult noroc si de ce sa nu recunoastem,ceva smecherie,a stiut sa-si maximizeze sansele pt.a ajunge la performantele la care a ajuns si asta trebuie respectat... Nu oricine poate cumula toate astea... Jos Verstappen in orice caz, n-a reusit nici 5%....

  • amvaloare2000, miercuri, 07.12.2011 22:15
    #tracto

    mai citeste si afla ce piloti s-au interesat de pneurile pirelli in iarna si dupa aia spune ca webber si vettel n-au masini egale. doar schumi si vettel au vb cu cei de la pirelli in timpul iernii. vettel chiar a fost la fabrica lor. Doar ei !! asa ca lasa teoria conspiratiei si vezi cine e mai implicat si dedicat muncii

  • dacian08, miercuri, 07.12.2011 22:47
    mai ceva ca zidane

    AFOST SI ESTE UN PERFECTIONIST singurele CANCANURI despre el au fost ca ia luat prietena lui Heinz-Harald Frentzen , care ia devenit ulterior nevasta. In rest un sportiv echilibrat

  • VJohann, miercuri, 07.12.2011 22:57
    Schumacher

    de trisat s-a trisat mult, toti stim asta, ordine de echipa si cate altele au fost , o sa fie si in viitor, conteaza spectacolul pe pista care hai sa fim sinceri lipseste cu desavarsire. nu imi place de shumi, trebuia sa stea in banca lui si nu mai ieseau la iveala atatea magarii pe care le-a facut, e clar ca toti ascund cate ceva , daca nu sunt prinsi cand trebuie inseamna ca au fost ok. are trupa Compact o melodir "Dupa ani si ani" se aud multe poate adevaruri poate minciuni, asta e, in rest numai bine

  • NuKaF1, miercuri, 07.12.2011 23:34
    Mahala

    De ce va impuneti opinii cand adevarul poate fi identificat tehnic. Coechipierii complexati ai lui Scumi nu pot pricepe geniul. Traiesc in mediocritatea TEORIEI cONSPIRATIEI

  • Gabyz, miercuri, 07.12.2011 23:55
    Schumy

    Am retinut ca Jos Verstappen conducea la limita si nu putea mai mult ca Schumy , dar poate nu avea masina setata ca sa poata sa-l invinga. Oricum fie vorba intre noi si prenumele ii este destinat in limba noastra JOS

  • tracto, joi, 08.12.2011 00:57
    @amvaloare

    si de ce schumacher nu merge asa bine daca a vizitat fabrica ? s-au facut teste cu acele pneuri imediat dupa abu dhabi 2010 . o vizita la fabrica nu inseamna ca le si testezi feeling-ul si limitele. chiar asa te-au prostit stirile de pe net ?

  • emerson, joi, 08.12.2011 07:10
    unele explicatii

    Nu inseamna, neaparat,ca implicarea aduce si rezultate pe masura,dar,e adevarat ca e unul din factorii care iti maresc sansele. Masinile,am mai spus-o p'aici,chiar nu sunt egale,oricat ne-ar placea sa credem,de la echipe diferite de tehnicieni pt.fiecare masina,continuand cu dimensiuni si greutati diferite ale pilotilor,reglaje diferite,in functie de cum "simte"fiecare pista si masina,etc,etc./ Spectacolul,e o variabila ce difera de la un caz la altul. Am mai precizat cu ceva timp in urma(2-3luni),in varianta romaneasca a F1Racing din Dec2004-Ian2005,intr-un interviu din 1979,reluat in revista sus mentionata,Ecclestone,raspunde si demonteaza multe din "acuzatiile"legate de spectacolul din F1,depasiri,circuite,masinatii,legalitati/ilegalitati,regulamente,argumente invocate si azi,printre altele:"depasirile sunt facute de piloti nu de masini"deci pilotii fac sau nu depasiri. /Intotdeauna,cei mai slabi ii vor barfi/denigra,pe cei mai buni /talentati/abili,decat ei,face parte din "rasa"numita om. "Conspiratiile"chiar exista... Intotdeauna cel mai bun e favorizat in cadrul echipei,mai ales la echipele ajunse,intr-un moment sau altul la varf. E o prostie sa-ti lasi pilotii sa se bata intre ei,cand tu ai sanse sa castigi titlul. Nu o data a pierdut Williams titlul la piloti,pt.ca nu s-a hotarat/n-a vrut,sa avantajeze vreun pilot,din ciomageala dintre cei 2 piloti,a castigat al 3-lea. Si mai sunt si altii... Verificare tehnica a"smecheriilor"...pai tocmai de aceea,alea sunt"smecherii reusite"care nu sunt descoperite la verificari,dar te-au ajutat sa castigi,descoperirea lor,ducand,de obicei la descalificare...

  • ddorel, joi, 08.12.2011 09:40
    ...

    Ciinii latra, dar caravana merge mai departe. Cui ii pasa ce spune Jos V. Citi au fost si citi vor mai fi . Schimacher a spus corect odata , intr-un interviu:"Nu poti sa fii iubit de toti" O zi buna la toti

  • Nino, joi, 08.12.2011 09:56
    adevarul doare..incet iese la lumina

    Genialul Schumacher care avea ordine de echipe la Ferari permanent cum mai vedem si astazi la Alonso...iar Briatore, nu stie lumea cine ii?Da, la cate marlanii a apelat Schumacher nu ma mira sa fie asa, nu vad de ce ar minti Verstapen, cam toti coechipierii lui a avut soarta asta ma astept si de la Massa cand se va retrage..fanilor fanatici schumacher, nu uitati cel mai penibil episod din f1 cand Barichelo i-a cedat prima pozitie pe linia de sosire!!Si se mai lauda cu 7 titluri mondiale!Unde-s titlurile acuma?Ce mare branza mai face in F1?

  • mihai-sebastian, joi, 08.12.2011 10:26
    4693

    Sigur. Este 100% adevarat. Adica, este evident. Doar omul a trecut la Benetton, a trisat si a castigat titlul. Sau stati... parca au mai fost cateva titluri castigate. Parca inca vreo 6. Dar sigur in '95 au mai ramas cateva mici trucuri, si asa a castigat si al doilea titlu. In '96 a mers la Ferrari, dar sicilienii nu stiau smecherii, asa ca a inventat cu Jean Todt si Ross Brown "Cosa Nostra", si incet, incet au gasit alte mici trucuri. Eu banuiesc ca juca cu coduri. Binenteles s-au gandit, daca vorbeste cineva, si au inventat Omerta, de aceea Irvine, Barichello sau Massa nu au zis nimic de ce se intampla. A incercat Ivine, dar i-au facut o propunere pe care nu o putea refuza. Si a disparut din Formula 1. Va dati seama acum, la 42 de ani, la Mercedes, e un adevarat Don, o sa fie alte si alte invarteli. Sa nu mai vorbim, ca poate de accidentul lui Senna poate tot el e de vina. Probabil nu ar fi putut sa il invinga, si atunci au complotat. Hai ba, ma lasi in pace. Cine se trezeste sa vorbeasca, Jos Verstappen. Cine? Oare de ce nu il vad pe Hakkinen, pe Hill, pe Coulthard sa spuna asa ceva. Nu de alta, dar cu ei se lupta. Sau de ce nu a zis Briatore nimic? Ca doar a fost la Renault, de ce nu a facut la fel ca sa castige si acolo? Sau si Alonso a castigat tot pe trisat? Mda... se vede de fapt, de la departare. Ce a mai facut Schumacher dupa, aproape nimic. De fapt, cine e acest Schumacher de care se tot vorbeste? Hai sictir. Cel mai galonat pilot, si se trezeste cate unu sa arunce cu noroi. Nici nu m-ar interesa daca ar fi cineva din afara cock-pit-ului, eventual mecanici, sau manageri de echipa, sau oameni de pe forum, dar un pilot? Rusine!!!

  • Mishu, joi, 08.12.2011 10:27
    @Nino

    Cum adica ce face, e spare-partner pentru Rosberg....

  • emerson, joi, 08.12.2011 12:30
    briatore,mare trisor...

    Mihai Sebastian,si la Renault, Briatore a trisat, chiar cu Alonso,sau in favoarea lui. Acum cativa ani,daca nu ma insel,Heidfeld a facut accident intr-un anumit tur, intr-un loc in care sa fie nevoie de intrarea Safety Car-ului,moment in care Alonso a intrat la boxe,a schimbat si a castigat cursa... Era prin Asia. De aici i s-a tras apoi interdictia lui Briatore,de a mai avea legaturi cu F1. Daca a-ti mai citit cate ceva despre biografia personajului...smecheria era "viata lui". Ce interes sa aiba unul ca el sa recunoasca smecheriile pe care le-a facut...cine recunoaste,ar trebui sa fie idiot sa vina si sa spuna...Lume,lume..recunosc, sunt un excroc,un hot si un parsiv,nimic din ce am facut nu a fost cinstit... E o lume fara sentimentalisme... Adversarii nu prea ajung sa afle smecheriile,ori le afla tarziu,cand nu mai asigura avantajul initial iar cand afla iese cu scandal,acuzatii de neconformitate,ilegalitati,spionaj si tot tacamul...asa ca...toti triseaza,ne place sau nu...vedem sau nu...recunoastem sau nu...

  • noname00, joi, 08.12.2011 19:47
    17 in 8

    17 puncte si doua podiumuri in 8 sezoane, asta a facut Jos Verstappen in Formula 1, asa ca nu se poate compara cu Schumacher. Iar aceste declaratii reprezina numai scuze pentru aceste rezultate slabe.

  • ddorel, vineri, 09.12.2011 09:38
    Ordine de echipa

    In toate echipele sint ordine de echipa, asta stiu toti. Dar ordinile acestea nu se fac doar de dragul lor, in echipa se discuta , se analizeaza in favoarea cui sa incline balanta, si cine poate fructifica aceste ordine. Cu totii am vazut sezonul 2010, si s-a vazut clar ca Red Bull , nu prea dadeau ordine, dar se mai terminau si curse cu incidente ... anul acesta s-a schimbat radical. Ordinile au existat si atunci cind au fost interzise

  • ddorel, vineri, 09.12.2011 09:47
    Pentru Nino "adevarul doare..incet iese la lumina"

    Toti pilotii cind semneaza contractele , mai exista acolo si niste rinduri scrise " cu srift mai mic" in care se stipuleaza ca pilotuil nu are voie sa divulge secretele si tot ceea ce se face in echipa. Exemplu : V.Petrov echipa ia interzis s-a mai dea interviuri, pentru ca a semnat in contract ca nu are voie sa "spele rufele" in public. Nu stiu al cui fan esti tu , dar nu ma mira peste vreo citva ani sa auzi fix asta inapoi.