Sauber: "Schimbarea regulamentului, singurul argument pentru susţinerea Ferrari"
BMW-Sauber susţine că sprijinul acordat Scuderiei Ferrari în scandalul ordinelor de echipă nu are nicio legătură cu parteneriatul pentru motoare.
Alături de Williams, BMW-Sauber a sprijinit direct Scuderia Ferrari în scandalul ordinelor de echipă de la Hockenheim, prin intermediul unei scrisori în care apără interesele echipei italiene.
Presa internaţională speculează că motivul pentru care Peter Sauber a adoptat această atitudine are legătură directă cu parteneriatul pentru motoare, care a reînceput în 2010 după ce precedentul a fost valabil timp de nouă ani în perioada 1997-2005.
Cu toate acestea, Monisha Kaltenborn, directorul executiv al echipei, susţine că unicul motiv al scrisorii a fost să evidenţieze lacunele regulamentului sportiv.
"Am discutat problema pentru că aceasta a fost dezbătută şi în paddock şi am simţit că ar putea fi o oportunitate să dăm un imbold prin care FIA să revizuiască această regulă şi să se uite la interpretarea sa, pentru a o clarifica. Nu am scris această scrisoare în numele sau în favoarea Ferrari. Am scris-o în interesul aceastei problemei, pentru că simţim ca această problemă ne îngrijorează pe toţi", a declarat ea.
Declaraţiile sale au fost confirmate anterior şi de proprietarul Peter Sauber, care a afirmat că ordinele de echipă ar trebui permise în Formula 1.
Via | Autosport
Ordine de echipa in F1 sunt de cand lumea. Cand ai 2 piloti de top in echipa si domini categoric iti permiti sa inchizi ochii. Cand ai 1 bun si unu asa-si-asa ce conduce dupa cum ii fusu orar si vremea, ordinele de echipa sunt un MUST pentru a castiga un campionat strans. Redbull cu ordine de echipa ar fi fost pe locul 1 la constructori detasat (nu la un rahat de 3 puncte ) si 1+2 la driveri. Fiecare stie locul si fiecare-si face treaba. N-ai voie sa-ti atingi coechipierul, cine e in fatza dupa 30% din sezon primeste full suport. Lucrurile nu se schimba decat daca intervine ceva extraordinar. Legi simple ce te scutesc de batai de cap complicate. Acuma am sa dau niste numere fictive, dar pentru o echipa mica sa aiba 2 piloti fiecare cu cate 40 puncte sa zicem nu inseamna nimic. Dar daca echipa lucra pentru unu, si ala ajunge sa aiba 65 puncte la final de sezon, si sa fie in primii 10 in clasamentul pilotilor la final de campionat e ceva cu care poti aduce sponsori, atrage bani, poti face reclama, poti sa te misti. Ordinele de echipa sunt benefice pe multe planuri. N-ar fi atat de hulite daca F1 ar avea depasiri, ar avea spectacol. N-are, si-atunci lumea incepe sa se scarpine si-n zona unde nu te bronzezi si apoi sa racaie sub unghie dupa ceva interesant despre care sa poata vorbi sau sa poata scrie un articol.