Rosberg: "Noua aripă spate ajustabilă poate provoca accidente"

Publicat marţi, 01.02.2011 17:36 de Daniel Popescu

Nico Rosberg este intrigat de noua posibilitate de a ajusta aripa spate şi susţine că exista pericolul de a ieşi în decor dacă tehnologia nu este utilizată corect.

Nico Rosberg a testat marţi pentru prima oară noul monopost Mercedes GP pentru sezonul 2011 al Formulei 1, însă a coborât din cockpit la orele prânzului pentru a-i face loc în cockpit coechipierului său Michael Schumacher.

Germanul a fost astfel primul pilot care a avut ocazia să discute cu presa despre noul monopost şi, mai ales, despre modul în care funcţionează noua aripă spate ajustabilă. Departe de a fi entuziasmat, pilotul echipei Mercedes GP a evidenţiat provocările noului sistem, care în opinia sa ar putea conduce la ieşiri spectaculoase în decor.

"Am încercat ajustarea aripii spate şi mi-a luat ceva timp să mă obişnuiesc cu ea. Apeşi butonul, lucrul acela (n.r - clapeta) coboară şi simţi maşina ceva mai uşoară, după care iei mâna de pe buton pentru a frâna şi te gândeşti 'Ce se întâmplă dacă clapeta nu coboară în poziţia origina? Poţi avea o mare ieşire în decor'. Aşa că necesită timp pentru acomodare şi trebuie să ai încredere. Nu este foarte diferit de sistemul KERS (n.r - care se activează tot prin apăsarea unui buton de pe volan), însă aripa spate se mişcă şi nu ştii cât de repede revine în poziţia normală după ce iei mâna de pe buton. Este încă un motiv de uşoara îngrijorare", a explicat el reporterilor prezenţi în paddock-ul de la Valencia.

Cu toate acestea, Rosberg apreciază introducerea unor noi tehnologii care au drept scop îmbunatăţirea şanselor de depăşire. El admite însă că numărul tot mai mare de comenzi existente pe volan ar putea genera confuzii pentru piloţi într-o situaţie de cursă în care timpul de reacţie este esenţial pentru evitarea unor accidente cu piloţii rivali.

"Ideea din spatele conceptului este bună. Cu siguranţă depăşirile ar trebui să fie mai uşoare şi până la urma nimeni nu va întreba de ce este aşa. Dacă cursele vor fi mai incitante, asta este. Ideea este foarte bună, dar nu este lipsită de griji. Trebuie să ne gândim puţin la ea, dacă este cel mai potrivit lucru. Sunt multe lucruri care se întâmplă acum: KERS, aripa spate... (n.r - Pentru a activa) KERS trebuie să apăsăm ceva pentru o anumită perioadă de timp, aşa că trebuie să ne gândim şi la asta. Nu vine de la sine, ai nevoie de timp pentru a te obişnui. După aceea trebuie să judeci: îţi distrage prea mult atenţia cu toate lucrurile care se întâmplă într-o situaţie de cursă? Trebuie să luăm asta în calcul, aşa cum a spus şi FIA", a mai precizat el.

Potrivit specialiştilor, noua aripă spate ajustabilă poate spori viteza unui monopost cu până la 15 km/h pe o linie dreaptă foarte lungă, în condiţii ideale de pilotaj şi temperatură. Iată cum funcţionează noua tehnologie, conform unei înregistrări video efectuate de Sauber pe circuitul de la Valencia:

 

Via | GPUpdate

  • tech_nick, marţi, 01.02.2011 19:34
    Nimeni...

    ..n-a spus sa nu fie folosit cum trebuie!!

  • Victor, miercuri, 02.02.2011 13:05
    Ross Brawn & Co au vandut celor de la Mercedes restul de 24.9 % din actiunile echipei Mercedes GP

    http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-gp-uebernimmt-formel-1-team-zu-100-prozent-3381317.html