Renault şi Mercedes au modificat sistemul de evacuare

Publicat joi, 24.06.2010 15:02 de Daniel Popescu

Renault şi Mercedes GP au modificat sistemul de evacuare al monoposturilor, adoptând aceeaşi configuraţie ca Red Bull şi Ferrari.

Renault şi Mercedes GP vor utiliza la rândul lor un nou sistem de evacuare în Marele Premiu al Europei din acest weekend, potrivit unor informaţii de ultima oră dezvăluite de publicaţia britanică Autosport.

Astfel, Renault şi Mercedes GP sunt ultimele echipe care au adoptat configuraţia sistemului de evacuare implementată de Red Bull Racing la începutul anului, prin care gazele de eşapament sunt evacuate prin deflectorul spate.

Totuşi, este posibil ca Mercedes GP să evalueze noul sistem de evacuare numai în timpul antrenamentelor şi să decidă ulterior dacă va continua cu aceeaşi configuraţie şi în calificări şi cursa.

Cealaltă echipă care a reuşit să implementeze acest sistem este Ferrari, care l-a evaluat deja în cadrul unui test efectuat la Fiorano în această săptămână în scopuri publicitare. McLaren şi Williams au anunţat că vor introduce la rândul lor această configuraţie pentru sistemul de evacuare la Marele Premiu al Marii Britanii din 11 iulie.

Via | Autosport

  • NeoGalaxy, joi, 24.06.2010 15:31
    Eternal Ferrari Fan

    Red Bull, echipa care a reusit sa produca cele mai multe inovatii, desi conform fanilor McLaren sunt o echipa de "catei". Personal, ca inginer, nu pot sa spun decat... "JOS PALARIA". Bravo lor! Daca as lucra la o echipa de Formula 1, as fi poate cel mai entuziasmat de ce reusesc baietii astia. Dar mi-as dori si mai mult sa-i bat cu armele lor :)

  • ctlnmihai, joi, 24.06.2010 18:11
    NeoGalaxy

    Keep dreamin'!!

  • xiorel123, joi, 24.06.2010 19:25
    Ne facem iluzii degeaba

    NG, ne facem iluzii degeaba, Ferrari nu au reusit masina de anu asta! Mai bine ne-am concentra pe masina din 2011

  • ctlnmihai, joi, 24.06.2010 19:43
    xiorel123

    Campionatul inca se joaca ..

  • rayn380, joi, 24.06.2010 19:47
    @xiorel

    Xiorel, ai primul vot pozitiv de la mine pentru ca mai sti sa fi si realist si fair-play oarecum spre deosebire de ceilalti.... ON. Asa cum anticipam la articolul legat de sistemul de evacuare preluat de Ferrari de la RBR si integrat de asemenea pe monopostul lor, se pare ca Mercedes deja au facut si ei aceasta mutare. Nu ma asteptam sincer din partea Renault sa faca modificarea aceasta, modificare care implica foarte multe costuri si modificare a monopostului intr-o proportie foarte mare. Bravo lor! Pe langa Ferrari se pare ca pana si Mercedes si Renault s-au miscat mai rpd decat cei de la McLaren si vor avea acest sistem disponibil inca de la cursa care urmeaza. Cert este faptul ca n-as baga mana-n foc ca ultimele doua, adica Mercedes si Renault il si vor utiliza, intrucat spre deosebire de Ferrari nu l-au testat inainte si s-ar putea sa aibe probleme cand il vor evalua prima oara in antrenamentele de maine. Asa cum zicea si Paddy Lowe, este un sistem de evacuare major, care implica multa munca si costuri pentru a-l integra pe monoposturile actuale. Posibil ca si cei de la McLaren sa-l aibe definitivat, cu siguranta il au gata, dar vor sa il testeze si mai bine si sa fie siguri pe ei ca va da randament acolo unde este cel mai mult nevoie de el, adica la Silverstone, circuit care este total diferit fata de Valencia si unde nu are o influenta asa mare asupra apasarii aerodinamice, intrucat nu este nevoie de apasare aerodinamica, tocmai din pricina configuratiei circuitului, circuit cu multe linii drepte si multe viraje lente, circuite pe care pana la Montreal, McLaren a stat destul de bine pana acum, asta din pricina F-Ductului, care spre deosebire de ceilalti, functioneaza la maxim, are eficienta maxima. M-as mira ca cei care au furat si vor fura sistemul de evacuare al RBR sa aibe aceleasi performante ca si acestia din urma, intrucat RB6, s-a "nascut" cu acest sistem, la fel cum si la McLaren, F-Duct-ul a fost implementat si mai ales studiat de foarte mult timp in urma de catre ingineri, din aceasta cauza ceilalti care vor sa integreze acest F-Duct se chinuie atat de mult. La fel cred ca va fi si cu acel sistem de evacuare.

  • NeoGalaxy, joi, 24.06.2010 20:24
    Eternal Ferrari Fan

    @xiorel123: Iluzii desarte? Scuze dar m-ai inteles gresit. In ce am spus mai sus nu are nimic legatura cu Ferrari. Stiu ca se pot interpreta gresit cuvintele scrie de mine, dar repet... nu au legatura cu Ferrari! De fapt... poate ce am scris eu a fost prea complicat. Initial ma gandeam ca cel mai simplu este sa bati un adversar cu armele lui. Nu sa copiezi masina lor, ci sa-i bati exact pe sectorul pe care ei sunt foarte puternici, sau ma rog domeniul. Eu am fost primul care am spus ca identitatea unui monopost incepe cu desenul initial si se continua cu dezvoltarile planuite. Evident, sunt uimit si poate un pic contrariat de cat de mult se inspira cei de la Ferrari de la baietii de la Red Bull. Nu ma intereseaza ce face McLaren pentru ca oricum britanicii ca natie tot timpul au spionat si copiat alte tehnologii, pentru ei este ceva natural (istoria are miliarde de reportaje pe tema asta, sunt usor de gasit pe net). Dar eu cred si am sunt sigur ca metoda cea mai simpla si eficienta in a bate orice, este de forta exact pe domeniul (sectorul) forte al advesarului (oricare ar fi acela). Putem sa ne ascundem in spatele ignorantei cat vrem pentru ca oricum este mai simplu decat sa deschidem cartea invataturii si sa sorbim din ea, pana la urma cunoasterea este putere (tradus mot a mot, este mai simplu). Dar a fii ignorant este bucuria alorta care au postat mai sus de furat :) Sau stai McLaren nu fura, ei doar "inoveaza" LOOOOOOOOOL :)))))) Saracul F-Duct-ul ala... tot furat este de la o alta echipa, dar pentru fanii McLaren se numeste "inovatie" :PPPPP Dar nu ma voi pune cu prostii si ignorantii si nu voi discuta despre furat si inovat. Prefer sa rad de prostiile lor, este mult mult mai distractiv :)))) Sa vina repede postul cu "acuratetea" ca sa nu plictisim degeaba, ca poate moare ratiunea :)

  • rayn380, joi, 24.06.2010 20:25
    @xiorel

    Vezi de ce imi tot bat eu capul cu adminii de pe Automarket, astfel incat doar userii inregistrati sa poata posta commenturi. Nu vad ce este asa de greu, este la fel cum intri pe orice alt forum, oricine vrea sa poarte discutii in cadrul acelui forum, trebuie mai intai sa se inregistreze si sa fie de acord cu un regulament. Asadar, daca tot vrei sa fi activ pe aici pe Automarket, fa bine si creeaza-ti un cont si nu mai comenta aiurea, intrucat eu nu-l vad vinovat pe acela care a postat in locul tau, ci pe tine, iti meriti soarta. Sti vorba aia, nu-i prost ala care cere, ii prost ala care da....Cam asa ceva si in cazul tau....Te asteptam cu un cont "xiorel123" cat mai bine completat, cu avatar, adica o masina sau sigla ferrari, sti tu....Bafta....

  • ctlnmihai, joi, 24.06.2010 20:28
    xiorel123

    Ti-e frica ca nu care cumva fanii Ferrari sa te excluda din comunitatea lor selecta??

  • NeoGalaxy, joi, 24.06.2010 20:30
    Eternal Ferrari Fan

    @xiorel123: Dar vezi ca unii useri nu vor admite ca ei posteaza anonim si dupa aia se logheza repede sa le raspunda, doar ca sa fie bucurosi ca-i baga cineva in seama. Si vezi ca deja iti da ordine, zici ca te crede catelul lui, ia uite aici: "Te asteptam cu un cont "xiorel123" cat mai bine completat, cu avatar, adica o masina sau sigla ferrari, sti tu....Bafta", cred ca uitat sa-ti spuna Azorel parca, greu cu ipocrizia asta :)

  • NeoGalaxy, joi, 24.06.2010 20:55
    Eternal Ferrari Fan

    Eu am spus ca postez sub numele meu... daca tu nu te-ai prins deja cum ma cheama... scuze... ai o problema. Crezi ca asa de forma folosesc diferite moto-uri? Adica "Eternal Ferrari Fan (acuma) si "Una din pasiunile mele, cursele de Formula 1" (pana acum cateva zile)? Nu-mi este rusine sa postez nici sub "identitatea virtuala" NeoGalaxy (pe care oricum o folosesc peste tot) ---> si am ras de multe dintre posturile tale amatoriste si de pe alte site-uri (asa ca fapt divers, faza aia cu virusii de messanger a fost cea mai comica dintre toate), nu-mi este rusine sa postez nici sub numele meu. Ma identific atat cu identitatea mea virtuala cat si cu numele meu. Nu am nevoie sa folosesc o "identitate virtuala", sau un avatar cu numele unui pilot (o jignire absoluta la adresa pilotului, oricare este acela) si nici alte identitati daca vrei anonime. Uite si avatarul meu... il am de cand am facut contul si este parte a indentitatii mele virtuale daca vrei :) P.S. Tu nu citesti prea atent ce spun eu, pentru ca am mai explicat odata de ce imi place... avatarul asta :))))))))))) si nu-mi place sa ma repet :)

  • xiorel123, joi, 24.06.2010 20:59
    Sa asteptam

    Sa asteptam cursa si sa vedem cine castiga!

  • diesel08, joi, 24.06.2010 23:11
    mihai

    profesionalismul;).somn usor

  • NeoGalaxy, joi, 24.06.2010 23:14
    Eternal Ferrari Fan

    Cuvintele simple sunt poate cea mai buna cale de a spune ceva (oricare este mesajul). Sunt cativa baieti destepti pe aici, dar din tot ce puteau spune pe aici, au ales cea mai simpla cale. Daca sunt destepti vor alege calea mai grea, pentru ca este varianta cea mai interesanta. Este calea care nu necesita explicatii, nu are nevoie de comentarii inutile si nici de cuvinte complicate. Mai sus, in postul initial, pe la randul 9 avea potential dar l-a risipit cu prostia de la randul 12 (excludem cele 3 puncte de suspensie) :P

  • ctlnmihai, joi, 24.06.2010 23:23
    diesel08

    ai dreptate Cred ca si eu am nevoie de putin somn