Renault a redus performanţa motorului din motive de fiabilitate

Publicat duminică, 10.07.2011 12:50 de Daniel Popescu

Renault susţine că a fost obligată să reducă performanţa generală a motorului după ce FIA a refuzat să-i acorde o concesie privind noul regulament.

FIA a anunţat sâmbătă dimineaţă că nu va permite constructorului Renault să utilizeze o limitare de 50% în loc de 10% în privinţa gazelor de eşapament eliminate prin eleronul spate în momentul în care pilotul nu accelerează.

În urma acestei decizii, Renault susţine că nu a avut altă alternativă decât să reducă performanţa generală a motorului pentru a evita o eventuală problemă de fiabilitate.

"Fiecare constrângere adiţională are efectul de a reduce optimizarea performanţei motorului în cadrul aceleaşi ferestre de fiabilitate. Întrebarea fundamentală este dacă este efectul este mai mare în cadrul unui grup de echipe, într-un grup de motoare sau chiar în cadrul unui grup de echipe cu acelaşi motor", a declarat Rob White, directorul tehnic al Renault Sport, pentru portalul ESPNF1.

Renault a susţinut încă de vineri că impunerea noilor restricţii pentru sistemul de evacuare va genera probleme de fiabilitate din cauza supraîncălzirii valvelor sistemului de evacuare. Reducerea forţată a performantelor motorului Renault ar putea explica diferenţa de numai o zecime de secundă înregistrată în calificări intre Red Bull Racing şi Ferrari, în condiţiile în care anterior cele două echipe erau despărţite de câteva zecimi de secundă.

Via | ESPNF1

  • diesel08, duminică, 10.07.2011 13:10
    "Reducerea forţată a performantelor motorului Renault ar putea explica diferenţa de numai o zecime de secundă înregistrată în calificări intre Red Bull Racing şi Ferrari, în condiţiile în care anterior cele două echipe erau despărţite de câteva zecimi de

    Nu cred ca in calificari a contat problema de fiabilitate a motorului. Este vorba de performanta pe un singur tur. In calificari Red Bull au fost afectati de limitarea utilizarii evacuarii care era foarte bine realizata de echipa austriaca si genera o apasare suplimentara pe puntea spate. Ce spune contructorul Renault, fiabilitatea motoarelor sale se va vedea, eventual, in cursa.